עוצר אימונים? חייל נפצע במהלך אימון באש - סרוגים

עוצר אימונים? חייל נפצע במהלך אימון באש

לוחם בנח"ל נפצע במהלך אימון אש, זאת על אף ההנחיה על עוצר אימונים כלל צה"לי, בשל התאונה הקשה שאירעה במהלך סוף השבוע שעבר ה נהרגו שני חיילים. מצה״ל נמסר כי הוא מתחקר מי אישר לצוות להפר את ההחלטה

עוצר אימונים? חייל נפצע במהלך אימון באש
  זירת ההתהפכות בו נהרגו שני חיילים (צילום: ערן אליאני, מבצעי פיקוד צפון)

למרות הפקודה על עוצר אימונים,  חייל צה"ל המשרת בסיירת נח"ל נפצע קל ביום חמישי בבוקר מרסיס במהלך אימון באש, כך פורסם היום (ראשון) בכאן רשת ב'. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ושוחרר מאוחר יותר לביתו.

מדובר צה"ל נמסר כי" על אף שמדובר באימון במסגרת תעסוקה מבצעית, הוא התקיים במהלך עוצר אימונים ועל כן נסיבותיו יתוחקרו".

עוצר האימונים הכלל מערכתי הוחלט כתוצאה ממותם של שני חיילים שנהרגו במהלך אימון ברמת הגולן, עת התהפכות רק"ם מסוג תומ"ת.

מתחקיר צה"ל עולה כי, תאונת האימונים הקשה אירעה בשעה 2:00 בלילה, כאשר במהלך תרגיל של גדוד 411 של חיל התותחנים, שהשתתף בתרגיל של מג"דים ומ"פים, שיירה של תומ"תים נעה על ציר עפר המקביל לכביש, בין צומת נפח לווסט. במהלך התנועה נדרשה השיירה לחצות את הכביש ואז שוב לפנות לדרך עפר מצדו השני. הכלי חצה את הכביש ומסיבות לא ברורות פנה פנייה חדה מדי והתהפך. בשלב זה הספיק הנהג להודיע בקשר כי הוא מסונוור משאר כלי הרכב הבאים מולו והתהפך לתהום בעומק של 8-6 מטרים

כתוצאה מכך, נהרגו סג"ם אבשלום יצחק ערמוני, בן 22 מבית חורון, וסמל אבינעם דוד כהן, בן 22 מירושלים, ונפצעו וארבעה חיילים נוספים שפונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מינה צוות מומחים בראשות מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין איסוף קרבי ראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא, לתחקור נסיבות האירוע וכן צוות ייעודי בראשות מפקד עוצבת יפתח וראש מחלקת הדרכה בזרוע היבשה, אלוף-משנה רפי וולפסון, לתחקור תחום נהיגת הלילה. כמו כן, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו