נשאר קרוב • בזכות נתניהו: כך צומצם חילול יום כיפור - סרוגים

נשאר קרוב • בזכות נתניהו: כך צומצם חילול יום כיפור

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להתפלל את תפילת 'כל נדרי' בבית כנסת סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים ובכך צמצם את חילול היום הקדוש באופן משמעותי. ומה היו התנאים של הגבאים לבואו לבית הכנסת?

author-image
נשאר קרוב • בזכות נתניהו: כך צומצם חילול יום כיפור
  (צילום: מרק ישראל סאלם/ פלאש90)

הגעתם של אישים בכירים, כדוגמת ראש ממשלה ונשיא המדינה לבית כנסת במועדי ישראל, כרוכה בהיערכות רבה מראש שלא מותירה ברירה אלא לחלל את המועד ולהעסיק בו המון מאבטחים ואנשי סגל. עם זאת, בערב יום הכיפורים שחל שלשום צומצם חילול היום הקדוש בזכות התנהלות מתחשבת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', נתניהו בחר להתפלל את תפילת 'כל נדרי' בבית הכנסת 'יד תמר' שברחוב האר"י בשכונת רחביה בירושלים, הסמוך למעון ראש הממשלה, מה שהקל את מלאכת האבטחה לפשוטה יותר ואפשר לצמצם את חילול היום באופן משמעותי.

עוד עולה מהדיווח, כי כאשר פנו אנשיו של ראש הממשלה לגבאי בית הכנסת בכדי לתאם את בואו של נתניהו לתפילה במקום, התנו הגבאים מספר תנאים בכדי להקטין ככל האפשר חילול השבת והחג.

אחד התנאים של הגבאים היה שאוהל הבידוק הבטחוני שנפרש בכניסה לבית הכנסת נשאר על עמדו לכל אורך יום הכיפורים, זאת למרות שראש הממשלה הגיע למקום רק בליל החג לתפילת 'כל נדרי'. עם צאת החג באו אנשי היחידה לאבטחת אישים כדי לפרק את הציוד שנשאר שם לכל אורך יום הכיפורים כפי שסוכם.

בנוסף, המאבטחים עם הנשקים נשארו מחוץ לבית הכנסת ולכל אורך התפילה הקיפו אותו עשרות מאבטחים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איני רוצה לקנטר במוצאי יום כיפור
תהיה | 01-10-2017 9:34
אבל רק כדי ללמוד לפעמים הבאות כדאי לבדוק האם באמת נחסך חילול שבת או שכדי שהמתפללים לא יצטרכו לראות מאבטחים עם נשק ומכשירי קשר בתוך בית הכנסת, שמא נגרם ריבוי אבטחה וחילול שבת מחוץ לבית הכנסת.
2
אלטרנטיבה פשוטה יותר
אמנון | 01-10-2017 9:40
אלטרנטיבה פשוטה יותר: להביא מניין אנשים אליו הביתה. להקים בית כנסת בבית ראש הממשלה. ואז לא יהיה חילול שבת כלל ... ! ובכלל לשים כיפה על ראש ראש הממשלה כל ימות השנה:)
3
האמת הלא נעימה
שוקי | 01-10-2017 10:34
ביבי נתניהו הוא אתאיסט, אוכל שרצים, שבעבר כבר שכח והתקשר לעובדיו ביום כיפור. כמובן, יש את סיפור החשמלאי שהוזמן כביכול ביום כיפור - או שזה מקרה נוסף או שמדובר במרמה.