ינון מגל חוזר לראיון האחרון והבלתי נשכח עם חנן פורת - סרוגים

ינון מגל חוזר לראיון האחרון והבלתי נשכח עם חנן פורת

באירוע אינטימי ומרגש, התאספו אוהבי ומוקירי זכרו של יקיר ההתיישבות חנן פורת לציון שש שנים לפטירת בסימן 'זוכרים את משחרר הגוש וירושלים', זאת לרגל שנת היובל להתיישבות ביהודה, שמרון, הגולן ובקעת הירדן

ינון מגל חוזר לראיון האחרון והבלתי נשכח עם חנן פורת

יממה אחרי האירוע הממלכתי במלאת 50 שנה לשחרור יהודה, שומרון והגולן שהתקיים בגוש עציון, בו ראש הממשלה העלה על נס את הובלתו של חנן פורת בשחרור הגוש כשאמר ש"ביום הזה הוא מצדיע לחנן פורת, התאספו הערב אוהביו ומוקירי זכרו לציין 6 שנים לפטירתו.

באירוע מרגש שלווה בערב יום הכיפורים בניגוני הסליחות של ההרכב המוזיקאלי אלול, נשאו דברים חברים קרובים של חנן שליוו אותו במהלך חייו המפוארים וממשיכים את דרכו גם היום.

שר החקלאות אורי אריאל, פתח  וסיפר, כי חנן הוא דוגמה ומופת לעשייה ללא לאות ובלי פשרות, גם במחיר אישי: "תודה למשפחתו של חנן שנתנה אותו לטובת התורה העם והארץ", לכך התייחס גם תלמידו של חנן חיים פלק שסיפר על החזון של חנן להקמת יישובים: "היכולת של חולם החלומות הזה לראות 50 שנה קדימה ולא רק לחלום אלא להעביר למעשה – זה סוד קסמו".

רציתי להיות טוב

ינון מגל חזר בהתרגשות אל הראיון הטלוויזיוני האחרון והבלתי נשכח עם חנן בו סיכם את מטרת חייו במילים המצמררות, "רציתי להיות טוב".

"רציתי לגעת באמת של הסיפור", תיאר מגל, "וראיתי שחנן ברמה רוחנית מאוד גבוהה. ידעתי שזאת כתבת סיכום ולספר סיפור של אדם שנמצא במקומות מפתח רבים כל כך זה לא פשוט. וחנן נתן תשובות לשאלות חזקות בצורה עוצמתית וגם פשוטה. זה הדבר הכי חשוב שעשיתי בעבודה שלי. אני שמח שזה נגע בהרבה אנשים והשאיר חלק ממנו איתנו."

צביה בתו של חנן הקריאה סיפור קצר מספר ילדים שכתבה כדי שילדיה ילמדו על סבא, על היושרה והאבהות המיוחדת לו.

"אנחנו צריכים להיות קצת ברסלברים בכל מה שנוגע לטובתו של חנן, אמר בחיוך נחי אייל מנכ"ל תנועת אורות והוסיף, "שתורתו של חנן ראויה להיות מונחלת לדורות הבאים. צריכים לעשות הכל כדי שלחיות את התורה לא יישאר רק אצל אדם אחד שאיננו אלא יהיה מוטמע בציבור הרחב.

וקרא לציבור תלמידיו וממשיכי דרכו  להמשיך את מפעל החסד, "את ההתיישבות בדמות בניית שכונות על שמו; את התורה בדמות הקמת גרעינים תורניים. ומעל לכל עלינו להקים יחד בית אור וטוב- מרכז שילמד איך לחיות את התורה. איך להיות חנן!

הערב הסתיים בחלוקת הספר ״לחיות תהילים״, ספר עם פירושו של חנן לספר תהלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה איש יקר
אביב לוי | 29-09-2017 2:42
עם ישראל רוצה להיות טוב