למרות רעידת האדמה: בית שאן העתיקה שלא הכרתם - סרוגים

למרות רעידת האדמה: בית שאן העתיקה שלא הכרתם

רעידת האדמה שהתחוללה בשנת 749 גרמה לחורבן בית שאן ולנטישתה. כל מה שנשאר לארכיאולוגים לעשותו הוא לחפור, לגלות את האוצרות ולקומם מחדש את העיר מהריסותיה. העיר העתיקה קמה לתחייה בחוה"מ סוכות

01.10.17 11:36  י"א בתשרי תשעח
למרות רעידת האדמה: בית שאן העתיקה שלא הכרתם
  רעידת אדמה באיטליה. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

חוה"מ סוכות: בית שאן – פתחו של גן עדן

עבר מסעיר לא חסר לבית שאן, בוודאי לא אחרי שחומותיה נשאו את גופותיהם של המלך שאול ובניו, לאחר הקרב עם הפלשתים בגלבוע. הרבה יותר מאוחר, בתקופה ההלניסטית, נוסדה כאן עיר חדשה ומפוארת בשם סקיתופוליס, שרחובותיה עוטרו בעמודים ובמקדשים, בתיאטראות ובשווקים, בבתי מרחץ ובמזרקות מים.

בתקופות הרומאית והביזנטית הגיעה העיר לשיא פארה והותירה אחריה שרידים מרתקים, הנראים כיום לכל מי שמבקר באתר. רעידת האדמה שהתחוללה כאן בשנת 749 גרמה לחורבן העיר ולנטישתה. כל מה שנשאר לארכיאולוגים לעשותו הוא לחפור, לגלות את האוצרות ולקומם מחדש את העיר מהריסותיה.

לביקור ממצה באתר יש להקדיש כשעתיים. העיר הביזנטית השתרעה משני צדי נחל חרוד, אך הביקור בגן הלאומי מתמקד בחלק שמדרום לנחל. מסלול הסיור באתר עובר ברחוב עמודים מפואר ("רחוב פלאדיוס), ממשיך לבית מרחץ ענק שהשתרע על שבעה דונם ולתיאטרון נהדר, שהכיל 7,000 מושבים ומתקיימים בו מופעים גם כיום.

בקצה רחוב העמודים נחשפו מקדש ושרידי מבנה מזרקה מפואר (נימפיאון). רחוב העמודים הגיע עד לנחל חרוד, שם נמצאים שרידי של גשר רומי. מעל כל אלה מתנשא תל בית שאן, מקומה של העיר המקראית. מראש התל נראים היטב נופי בקעת בית שאן והעיר הגדולה שלמרגלותיו.

גם מחוץ לתחום הגן הלאומי יש בבית שאן אתרים מעניינים, ביניהם האמפיתיאטרון ומבנה הסראיה העות'מאני.

לילות שאן. צילום: דורון ניסים

לילות שאן – חוויה רב חושית בבית שאן הקדומה

המבקרים ברחבי הגן יוכלו לחזות בתכנית אור קולית בתלת מימד שתכניס אותם בשערי העיר ותפגיש אותם עם דמויות הסוחרים שבאו מהסהר הפורה לסחור בשווקי בית שאן. המבקרים ייחשפו לטעמים ולריחות תבליני השוק ויפגשו עם דמויות אנשי העיר הקמות לתחייה לאחר 2000 שנה.

המופע "לילות שאן" מאפשר הצצה למראות בית המרחץ ובריכות הרחצה העתיקות וקערות השמנים מברונזה. לאחר מכן עוברים האורחים למרגלות מקדש דיוניסוס, לשהות בכעין קפסולת זמן רגע לפני רעידת האדמה. לסיום, מתאפשר גם ביקור באחד ממופעי העיר העתיקה כפי שהתנהלו בתיאטרון הרומי.

המופע המושקע והייחודי מושך קהל מבקרים רב הנהנה מחוויה ייחודית. כמו כן יאפשר המופע, המתקיים בשעות הלילה, ביקור באתר גם בשעות הקרירות יותר של היממה. המופע מרתק ומרגש ואין ספק כי המבקרים יזכו לחוויה ייחודית, חוויה אשר מעבר להנאה, מעניקה גם ידע והבנה מעמיקים יותר על קורות העיר בימי קדם, על האווירה ועל הלך הרוחות באותם ימים.

אתם מוזמנים לבקר ולהשתתף במופע המרהיב. לפרטים, הרשמה ותשלום חייגו כוכבית בטבע *3639

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

אורות, צלילים וטעמים בלילות שאן B

רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לחוויה לילית וגסטרונומית בעיר העתיקה.

נפתח את הערב במופע אור-קולי מרהיב "לילות שאן" נמשיך בסיור ברחובות העיר העתיקה, לצלילי נגינת נבל וממופע להטוטני אש ונקנח במטעמים של תושבי המקום (בתשלום סמלי).

היכן: גן לאומי בית שאן

מתי: ראשון ושני 8-9.10

בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639* שלוחה 6 או בטלפון 04-6481122

מחיר: מבוגר- 55 ₪, ילד- 45 ₪ , מנויים- 28 ₪ , סטודנט/ חייל- 45 ₪, אזרח ותיק- 28 ₪.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים - יהרג ואל יעבור!!!
קובי | 01-10-2017 16:58
אתם מפרסמים אתר עתיקות שיש בו עתיקות של בתי מרחץ ושווקים, בהם הושיבו נשים לא צנועות, כלומר גילוי עריות, מקדש של עבודה זרה (מקדש דיונסוס) ואמפיתאטריון, בו נחלים של דמים נשפכו כדי שהצופים יהנו, כלומר שפיכות דמים. איזה מין אתר דתי אתם????
2
עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים
קובי | 02-10-2017 13:27
למה אתר דתי מפרסם אתר עתיקות רומי בו היו עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים והמקום מפרסם זאת בגאווה? אלו מצוות של יהרג ואל יעבור!!!