ההסתה ברמת השרון: שני אגרופים למתפלל סרוג - סרוגים

ההסתה ברמת השרון: שני אגרופים למתפלל סרוג

אחד המתפללים במניין ישראל בבית הספר גולן ברמת השרון הוכה קשות בשבת האחרונה על ידי אחד ממתנגדי הגרעין התורני בעיר. בעקבות האירוע הוצא נגד התוקף צו הרחקה

ההסתה ברמת השרון: שני אגרופים למתפלל סרוג
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

אחד המתפללים במניין ישראל בבית הספר גולן ברמת השרון הוכה קשות בשבת האחרונה על ידי אחד ממתנגדי הגרעין התורני בעיר. בעקבות התקיפה הוציאה אתמול (ראשון) משטרת ישראל צו הרחקה לתוקף מבית הכנסת.

רק לפני שבוע נערכה כתבה באחד מערוצי הטלויזיה המציגה את הגרעין התורני בעיר באור שלילי, והתוצאה האלימה כבר עומדת לפתחנו. ש', אשר הותקף בשבת, משחזר: "הייתי בדרך ביציאה מבית הכנסת כאשר פתאום משהו התנפל עליי מאחור ודחף אותי החוצה, כשניסיתי להבין למה הוא עושה את זה הוא התנפל עליי והיכה אותי באגרופים פעמיים בפנים תוך שהוא צועק 'תלך מכאן', כששאלתי אותו שוב מה עשיתי לו, נעניתי שוב בשני אגרופים בפנים".

פעיל מוכר נגד הגרעין התורני

ש' ורעייתו שהו במהלך השבת כאורחי אחת המשפחות המתגוררות בגרעין התורני. בטרם יצא התוקף את בית הכנסת הוא הספיק עוד לגדף את שאר המתפללים במקום מטעם הגרעין התורני. אתמול התפנה ש' לטיפול רפואי, בעקבות התקרית. בגרעין התורני מציינים כי אין זו הפעם הראשונה שהתוקף מציק למתפללים במקום הנמנים על קהילתם וכי הוא נוהג להתנהל באלימות מילולית קשה אל מול המתפללים במקום.

בחודשים האחרונים מתנהל ברמת השרון קמפיין נרחב נגד קהילת 'ראשית' שפועלת במקום מזה למעלה מ-12 שנה. הקמפיין, אשר רוכב על גל קמפיין ה'הדתה' של החודשים האחרונים, כולל הפגנות מול בתי ראשי הקהילה, התארגנות פייסבוק בה מותקפים אנשי הקהילה תדיר כ"נגע ממאיר", כ"ארבה" וכ"מפלצת", עצומות ופרסומים ברחבי העיר.

לפני כשנה חלה עליית מדרגה באלימות נגד אנשי הגרעין כאשר שתי נשים המזוהות עם הקמפיין נגדו פרצו לגן ילדים, בו לומדים חלק מילדי הגרעין, דחפו אמהות וצעקו על הילדים במקום. התקרית זכתה לסיקור במקומוני העיר והוסיפה למתח הקיים כבר במקום.

בקהילת ׳ראשית׳ מציינים כי ״התקיפה האלימה בשבת האחרונה הינה תוצאה של הסתה מתמשכת מצד אנשי 'רמת השרון חופשית' כנגד מי שאינם נראים כמוהם. כמי שמתגוררים במשך שנים ברמת השרון אנו יודעים שהרוב המוחלט של התושבים מתנגדים למעשים מהסוג הזה של מיעוט קטן וקיצוני. יחד עם זה הגיע הזמן שכולנו נגיד זאת בקול רם בכדי שהמעשים הללו ייפסקו״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
למען האמת מגיע לכם
שמאלני | 19-09-2017 8:15
בדיוק כמו שאנחנו לא נכנסים להתנחלויות שלכם ומסתובבים בלבוש לא צנוע, אל תיכנסו למרחב שלנו עם לבוש צנוע. חד משמעית, אנחנו לא פלורליסטים, לא מכבדים אתכם ואת הטמטום הפגאני שלכם, הסתלקו מהערים היחידות שעוד נותרו שפויות במדינה. זה מתחיל ב"התנחלות בלבבות" וממשיך בהפיכת המרחב הציבורי של העיר לדתי.
מי שכתב את התגובה דתי
אור | 19-09-2017 16:05
גם ימניים נגד ההדתה האינסופית על חשבון המסיים שלנו
אפשר להבין אותך
מתנחל בלבבות | 19-09-2017 12:20
אבל אתה זן נכחד. "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם"
חלאה
אלמוני | 19-09-2017 11:08
אם אתם לא 'פלורליסטים' (ערך מטומטם כשלעצמו) אז מה נשאר לכם? וכשאתה כותב 'אל תיכנסו למרחב שלנו עם לבוש צנוע' אתה מתכוון לאזהרות שיש בגני החיות? ועוד שאלה אחרונה, יש לי תחושה שאתה סובל מבעיה פסיכיאטרית שלא מאפשרת לך להקים משפחה ולהביא ילדים, אני צודק? ואם כן, האם כבר אמללת ילד חף מפשע כתוצאה מן הבעיות הנפשיות שלך?
המשטרה תטפל בשכמותך
יניב | 19-09-2017 11:04
חילוני ושמאלני יכול מחר לשכור/ לקנות באפרת או תקוע. אל תבלבל את המוח. דתיים יגורו בכל מקום ואתה תתמודד עם העובדה שחלקך באוכלוסיה מתמעט.
כמה עצוב
ישראלי מצוי | 19-09-2017 10:14
אתה פשוט דוחה.
לאן נעלמה הסובלנות וההתנגדות לשיח אלים?
יוני | 19-09-2017 9:28
בכל מקרה מכיר מעט את רמת השרון ישנם כל מיני רמות שם, ויש הרבה יהודים בני אברהם יצחק ויעקב בעלי נשמה פועמת.
2
לא מאמינה לידיעה
חילונית | 19-09-2017 16:04
גם לא ברור למה המיסים שלי ממנים אנשים שבאים להפריד ביני לבין ילדיי כי זה מה שיקרה הם יחזרו בתשובה. תעזבו אותנו לנפשנו
3
לא רוצים ארגונים מסיונרים
מוקי | 19-09-2017 16:49
מובן שאין הצדקה לאלימות, אבל די כבר עם הגרעינים המסיונרים הללו! הציונות שהקימה את המדינה היתה חילונית ומאסה בהבלי הדת
קודם כל זה לא נכון
רפאל | 25-09-2017 14:18
אבל אפילו אם זה כן נכון - אז מה שהיה היה. עכשיו כדאי שתתחילו לעכל שעוד מעט נהיה הרוב. מציע לכם לעבור לברלין. זה מתאים לכם מכל הבחינות.
4
ממש לא אירגון
אייל | 26-01-2018 14:23
אנשי הגרעין המבורכים עושים עבודה נפלאה כל הכבוד מקוה שבעתיד יבואו עוד הרבה חברה שילמדו את אנשי רמת השרון ללמוד מה היא יהדות ואהבת הארץ