סיכום נבחרי שנת תשע"ז במוזיקה

סיכום נבחרי שנת תשע"ז במוזיקה

סוף השנה הגיע ואיתו סיכום נבחרי השנה במוזיקה שבחרתם- אז מי נבחר ברוב קולות מכריע וזכה להיות זמר השנה של המגזר? איזה אירוע עשה לכם את שנת תשע"ז ומהו פריצת השנה שלכם?

author-image
אתם בחרתם: אנשי השנה במוזיקה תשע"ז

עם הרבה נחת בלב ומוזיקה טובה באוזניים, אנו גאים לסכם את שנת תשע"ז במוזיקה היהודית. שנה שבה זכינו להכיר יוצרים ויוצרות חדשים, שנה שבה אמנים מהמגזר הצליחו להגיע למיינסטרים הישראלי בזכות ולא בחסדי הכיפה וכל שנותר לנו זה רק לסכם את נבחרי השנה שבחרתם מתוך עשרות המעומדים שכל אחד מהם היה ראוי ומשמעותי השנה.

זמר השנה: חנן בן ארי

מתוך עשרות הזמרים המובילים במגזר ומחוצה לו, אתם בחרתם את הזמר שמעדיף שלא תסכמו אותו בויקיפדיה או תגדירו אותו כנציג של אלוקים. בפער צפוף עם ישי ריבו הוביל חנן בן ארי וזכה למרב ההצבעות. השנה הוכיח חנן שהחיים הם הרבה מעבר לתותים וזכה לפוצץ זאפות, לשתף פעולה עם מיטב האמנים במוזיקה הישראלית ולהתקדם בצעדי ענק אל עבר אלבומו השני ממנו השיק את הסינגלים שהפכו ללהיטים: 'לא לבד', 'תודה שאת' וכמובן 'ויקפדיה' שהפך ללהיט היסטרי ולשיר השנה.

על אף הביקורת שעורר הלהיט 'ויקיפדיה' בקהל הדתי, זה ממש לא מנע מהלהיט  הכתירו אותו כשיר השנה ואת חנן כמובן לזמר השנה

איך ההרגשה להיבחר כזמר השנה של המגזר הדתי?
"אני לא אתייחס כרגע לכל סוגיית 'המגזר' וכו', דיברתי ושרתי על זה מספיק השנה​, רק אומר שאני מאושר שהשירים שלי נוגעים בלב של האנשים ועושים להם משהו. יש לי קהל מדהים ואני מודה לכל מי שהצביע/ה".

זמר השנה (צילום:אוהד רומנו)

שיר השנה: ויקיפדיה | חנן בן ארי 

בפער משמעותי משאר להיטי השנה במוזיקה היהודית, שהצליחו לכבוש את תחנות הרדיו והמצעדים. בחרתם את 'ויקפדיה' של זמר השנה חנן בן ארי. הלהיט הגיע ללמעלה מ4.5 מיליון צפיות ביוטיוב וכיכב במצעדי גלגלצ. אין ספק שתשע"ז היתה השנה של חנן וזה עוד לפני שהוא השיק את אלבומו השני.

 

הרכב השנה: אנדרדוס

על אף שיש עוד מקום לשיפור ובעיקר לפיתוח בכל הנוגע להרכבים מוזיקליים במוזיקה היהודית, יש גם לא מעט הרכבים שמצליחים להוות דוגמה ליצירתיות ומוזיקליות. השנה בקרב צמוד עם הצמד יונינה זכו ההרכב הכי משעשע ומוזיקלי במגזר 'אנדרדוס' שעשו השנה לא מעט חיל. החל ממחזמר ראשון ומקורי בכיכובם, ששבר את הקופות בחנוכה החולף ועד לסדרתם המצליחה 'ישיבת ההנהלה' , שכבשה וממשיכה לכבוש את הרשת.

הרכב השנה (צילום:יח"צ)

זמרת השנה: עדי ארד

ראוי לציין ולשבח שגם שירת הנשים במגזר פרחה השנה, על אף חילוקי הדעות שיש בעניין. בין עשרות זמרות ויוצרות סרוגות שעושות חיל במוזיקה היהודית, בחרתם להכתיר את אחת מחלוצות השירה הנשית במוזיקה היהודית- עדי ארד, שהיא גם הראשונה שפתחה את האפשרות לנשים להיות חזנית אורתודוקסית קונצרטנטית. מעבר לחיבור המיוחד שלה עם החזנות, הוציאה עדי אלבום מקורי בשם 'לפניך' שזכה להצלחה רבה.

זמרת השנה (צילום: יח"צ)

אירוע השנה: פטירתם של גדולי הזמר הישראלי 

לא מעט אירועים משמעותיים עברו על עולם המוזיקה השנה. החל מהרגעים המשמחים בהם התמלאנו בגאווה, בראשם הביצוע הבלתי נשכח של ישי ריבו בטקס המשואות ועד לרגעים הקשים, בהם נאלצנו להיפרד מגדולי הזמר שהלכו לעולמם. את האירוע שבחרתם להכתיר כאירוע השנה היה הפרידה ממאיר בנאי ואהובה עוזרי, שהלכו לעולמם לאחר שנאבקו במחלת הסרטן. הם זכו להותיר אחריהם שירים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית ולגעת בלבבות של שלל גווני החברה הישראלית. אין ספק שחסרונם קשה עבור עולם המוזיקה.

האירוע המשמעותי בשנה (צילום:יח"צ)

פריצת השנה: משה נריה כורסיה 

אחד מההישגים המשמחים השנה בעולם המוזיקה, הם פריצת היוצרים הסרוגים החדשים שמציגים דור חדש ומרען במוזיקה היהודית. שמחנו לזכות השנה לתת במה ללא מעט קולות חדשים, בניהם פריצת השנה משה נריה כורסיה. שהצליח להפתיע עם אלבום בכורה מלא בטקסטים מקורים לצד גרוב מרענן ועדכני.

פריצת השנה (צילום: פזית עוז)

יקיר המגזר במוזיקה: עידן עמדי

מסתבר שמתוך עשרות אמנים גדולים ואהובים במוזיקה הישראלית, חלק נכבד מאיתנו מעניק עדיפות של כבוד לעידן עמדי. אין ספק שהוא ושיריו הם שילוב מושלם של ישראליות, פטריוטיות ויהדות שמצליחים לגעת ולהתחבר גם אל המגזר הדתי. עמדי השיק השנה את אלבומו החדש ובשנה החדשה יזכה לעשות את תפקידו הראשון במשחק בסדרה 'פאודה'.

יקיר המגזר (צילום: יח"צ)

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו