אלשיך מגלה: המשפט שגרם לי להסכים להיות מפכ"ל.צפו - סרוגים

אלשיך מגלה: המשפט שגרם לי להסכים להיות מפכ"ל.צפו

בראיון שהעניק לערוץ 10, התייחס מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, לחקירות ראש הממשלה, סערת המגנומטרים וחשף את המשפט שהקל עליו לעשות את המעבר מהשב"כ למשטרה

(צילום: מתוך ערוץ 10)

שנתיים אחרי שנכנס לתפקידו כמפכ"ל משטרת ישראל, בסוף השבוע האחרון, העניק רנ"צ רוני אלשיך ראיון לערוץ 10 במהלכו דיבר על שלל הנושאים המונחים על שולחנו וגילה: איזה משפט של ר' נחמן מברסלב הקל עליו את ההחלטה לעבור מהשב"כ למשטרה.

אלשיך התייחס לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתייחס לטענות לפיהן הוא "איש של נתניהו: "הופעלו עלי לחצים כבירים לקחת את התפקיד. מיד לאחר שקיבלתי את ההחלטה לקחת את התפקיד, הבהרתי גם לשר וגם לראש הממשלה שאין שום הבטחה בין אם בסמכות ובין אם לא בסמכות שהיא תקפה. מבחינתי, אני עושה את התפקיד למען עם ישראל".

"כשנשאל המפכ"ל מה דעתו על הביקורת בשימוש הגובר בעדי מדינה, השיב כי הוא חושב שהמפולת של ארגוני הפשיעה בשנים האחרונות התחילה בגלל היכולת לגייס עדי מדינה שהם "הכרח בל יגונה".

"היה ברור שמפכ"ל צריך לקבל החלטות משמעותיות. לא תמיד הן נחמדות, לא תמיד הן פופולריות. המשטרה עוסקת בעצבים החשופים של החברה הישראלית ומטבע הדברים לא כולם אוהבים את מה שהיא עושה", אמר אלשיך כשנשאל האם חשב שיצטרך לקבל החלטות משמעותיות בנוגע לחקירות ראש הממשלה.

בנוסף, אלשיך נשאל האם חיקור הדין שנעשה למיליארדר ארנון מילצ'ן, מקורבו של ראש הממשלה, בפרשת תיק המתנות היה משמעותי והשיב: "כן, זה היה משמעותי. לא ארחיב מעבר לכך".

כמו כן התייחס המפכ"ל לסערת הצבת המגנומטרים אחרי פיגוע הירי שבו נפלו שני שוטרים. "ביצענו את החלטות הדרג המדיני. לא אתן לו ציונים. יש לומר כי הגורם היחיד שהסתייג מהתאמת המגנומטרים לתפקידם הוא משטרת ישראל משום שהיתה לנו כבר חוויה, אנחנו מכירים את הנושא ורצינו לחתור לפתרונות אחרים. השב"כ לא התנגד לנושא המגנומטרים, אחרי שהם הוצבו הוא המליץ על פירוקם", ציין.

לקראת סיום, הסביר המפכ"ל חובש הכיפה מה הקל עליו את המעבר החד מתפקיד סגן ראש שירות הביטחון הכללי בו כיהן, לפיקוד על משטרת ישראל: "מעל חדר המנוחה שלי בירושלים יש שלט שכתוב עליו הפתגם של רבי נחמן מברסלב 'טוב שיעשה לו אדם התחלה חדשה בכל פעם – כי ההמשך הולך אחרי ההתחלה'. זה פשוט וחד".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
המגנומטרים מאת הד' היתה זו .זה היום
| 17-09-2017 22:28
נגילה ונשמחה בו. המשפט של רבי נחמן גדול.גם אמר שאסור להיות זקן.כלומר צריך תמיד להיות צעיר והתחדשות בדעת.
2
כבוד למפכל אבל...
אברום | 17-09-2017 22:40
אדוני המפכל מה אתה עושה לרווחת השוטרים והגמלאים תתיעץ עם הרמטכל הוא עושה עבודה נפלאה למען החילים וגמלאי אנשי הקבע
3
זה נראה היה כמו ראיון נגד ביבי.ראיון ראשון עם המפכל
מגמתי | 18-09-2017 11:18
וכל הזמן רצו תמונות של ביבי ושאלות על ביבי. זה כבר חולני...