יובל שנים לשחרור חברון: עם ישראל מתחבר לחברון - בתפילה ובשמחה - סרוגים

יובל שנים לשחרור חברון: עם ישראל מתחבר לחברון – בתפילה ובשמחה

סדרת אירועי ענק עם מיטב אומני ישראל בחברון אירוע ענק לנשים - " הכי קרובות לאמא" , מופע ענק עם אברהם פריד, אירוע סליחות מיסודו של הראשל"צ הרב מרדכי אליהו, וכמובן אירועי חג הסוכות המתקרבים

יובל שנים לשחרור חברון: עם ישראל מתחבר לחברון - בתפילה ובשמחה
  מערכת המכפלה(צילום: מחדשי הישוב היהודי בחברון )

סדרת אירועים ייחודית תתקיים בחודש אלול ותשרי בחברון:

הסדרה תפתח בהופעה מיוחדת של אברהם פריד ביום ראשון כ"ו אלול (17.9) בהשתתפות אלפים, בנוכחות ראשי מועצות, אנשי ציבור ועוד.
ההופעה היא פרי מבצע מיוחד של משרד התרבות, בשיתוף הרשויות המקומיות באזור – הישוב היהודי בחברון, הועדה המוניציפלית בחברון, המועצה המקומית קרית ארבע, מועצת גוש עציון ומועצה מקומית אפרת.

כמה מעניין לציין כי אברהם פריד הופיע בחברון לראשונה בשנת תשנ"ג – לפני 25 שנים בדיוק!

מאז הופיע פריד בחברון פעמים רבות, ואף נודע בשירו "חברון שלי" שנפוץ בכל העולם היהודי והיה בין השירים שהשפיעו על קבלת ההחלטות ועל עמידת היישוב בקשיים ובאתגרים הקיומיים שניצבו אז בפניו.

בהמשך סדרת אירועי הסליחות יתקיים השנה ביום רביעי ז' תשרי (27.9) המעמד המרגש "הכי קרובות לאמא" בהשתתפות הזמרות המובילות רוחמה בן יוסף ואתי אנקרי, וכמובן הרבנית ימימה מזרחי. במעמד זה ישתתפו אלפי נשים שיזכו לערב חוויתי ומרגש. המעמד לנשים "הכי קרובות לאמא" הולך וצובר תאוצה גדולה בשנים האחרונות והביקוש לכרטיסים בעיצומו!

שרית חדד במערת המכפלה (צילום: מחדשי הישוב היהודי בחברון )

מעמד הסליחות המרכזי מיסודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל יערך במערת המכפלה ביום שלישי ו' תשרי (26.9) בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, הרב שמואל אליהו שליט"א, הרב דב ליאור שליט"א ועוד.

המעמד נוסד ע"י הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל ונערך מידי שנה בהשתתפות אלפים מכל רחבי הארץ. ביום זה תהיה מערת המכפלה כולה פתוחה יהודים בלבד עד לפנות בוקר בסיום הסליחות.
במקביל, בישוב היהודי בחברון נערכות הכנות אחרונות לקראת מופע סוכות המרכזי למרגלות מערת המכפלה, בו צפוי להופיע אחד מענקי הזמר החסידי; פרטים בהמשך!

אורי קרזן, מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, אומר: " עם ישראל חוזר לארצו וחוזר לערש הולדתו – חברון. האירועים הם חלק ממהלך גדול של נטיעת שורשים וחיבור מחודש של עם ישראל לעצמו, לארץ ישראל בכלל ולחברון בפרט. אנו רואים חשיבות רבה באירועים שנועדו לחבר את כלל ישראל לדבר הגדול שנקרא חברון. אנו קוראים מכאן לממשלת ישראל לקחת אחריות ולהחיל ריבונות במקום שבו התחיל החיבור של עם ישראל לארץ ישראל לפני 4000 שנה – חברון. אני קורא מכאן לכולם לבוא ולחגוג יחד איתנו, ליהנות עם המשפחה ובעיקר להתחבר! בואו בשמחה!"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תפילה במערת המכפלה ע"ז ממש
| 17-09-2017 0:03
כל השאר בסדר גמור.לשמוח תמיד טוב. לפי התורה יש ראש השנה יום אחד בלבד וחכמים הוסיפו עוד ראש השנה אבל הוא באמת יום חול.לכן ליום השני חייבים לברך על פרי חדש שהחיינו .וחבוש הוא פרי חדש לכל הדעות.לכן צריך לשמור את החבוש ליום השני.ועוד שכל הלוח משובש והמומחים ללוח השנה יודעים איזה יום הוא באמת ראש השנה ועליהם האחריות שמטעים את העם.