יעלון לא מתנצל על השוואה בין דוואבשה להנקין - סרוגים

יעלון לא מתנצל על השוואה בין דוואבשה להנקין

שר הביטחון לשעבר יעלון מאשים את שרי הימין וראשי יש"ע ולא מתנצל על השוואה בין דוואבשה להנקין: "כשיש תג מחיר ביו"ש תפקיד נבחרי הציבור לטפל בזה - ברגע שמתעלמים, משפחה נשרפת"

יעלון לא מתנצל על השוואה בין דוואבשה להנקין
  (צילום: onatan Sindel)

משה בוגי יעלון שר הביטחון לשעבר התראיין הבוקר (חמישי) בגל"צ בתכנית דקלסגל, ויצא באמירות חריפות כנגד שרי הימין וראשי יש"ע.

בנוגע לבית המשפט העליון, יעלון מגן בנחרצות,  ומוחה בתוקף על הטענות שהוא מוטה שמאלה, "הגעתי לרשות המבצעת כשר, וגיליתי שצריך לקבוע גבולות ולהיות במצב של איזונים ובלמים במערכת דמוקרטית בין רשות מבצעת לחוקקת ושופטת. אבל גם גיליתי שחלק מההתערבויות של בית המשפט העליון נובעות מזה שהרשות המבצעת מעבירה את האחריות אליו".

מרים נאור שמאלנית?!

בנושא האקטיביזם שיפוטי  אמר יעלון כי הוא מוכן להיכנס לדיון רציני איפה להתגמש ומתי, אבל טוען ש"האשמים הם הפוליטיקאים ולא השופטים".
יעלון הסביר את ההתגוללות מבחינתו: "הופכים את בית המשפט העליון ללא לגיטימי, חלק מזה עם אג'נדה של מדינת הלכה, חלק מזה מאג'נדה של פגיעה בשלטון החוק בטענה שבית המשפט שמאלני. נו באמת?! מה זה השטויות האלו?! מרים נאור נשיאה שמאלנית? אליקים רובינשטיין שמאלני?

"שקבלן בונה שני בתים בלתי חוקיים בבית אל, למה זה צריך להגיע לבג"צ? רשות מבצעת צריכה להרוס אותם מייד. לכן, יש פה התנערות של רשות מבצעת מאחריות, ולצערי, ניצול ציני של פוליטיקאים את הדבר הזה לתקיפתו".

תפקיד נבחרי הציבור לטפל בתג מחיר – ברגע שמתעלמים, משפחה נשרפת

על הדברים שנאמרו בפני שרים וראשי ציבור ביש"ע מייד לאחר הירצחם של הזוג הנקין בכנס בכפר סבא כי "הדם של משפחת דוואבשה בדומא וגם של הזוג הנקין שנרצח בפיגוע נקם על דומא על הידיים שלנו", אמר יעלון כי, "כשמוציאים לתקשורת משהו מנותק מהקשר, זה יכול להיות אחרת. נעשה פה שימוש מניפולטיבי באיזו שהיא תחנת רדיו וצר לי שנגרם למשפחת הנקין צער מהדבר הזה".

והוסיף, "אם ראשי ציבור ביש"ע ושרים לא מממשים את אחריותם בין אם זה בהעלמת עין מהפרת שלטון החוק או בקריצת עין ומתעלמים מתופעות כמו בנייה בלתי חוקית או תג מחיר שכוללת שריפת עצים וכו', זה יגיע לתופעות אלימות יותר.
בדברים אלו התייחס יעלון לפינוי בתי דריינוף בבית אל שהתרחש לפני כשנתיים עליו סיפר בכנס כי "כשבאו החיילים והשוטרים לפנות את הבתים האלה וצעירים זרקו עליהם אבנים ושקיות שתן, ושר החינוך עמד על הגג ומה שהיה לו להגיד זה לתקוף את בית המשפט העליון שלא נתפלא אחר כך ששורפים או כורתים עצי זית של ערבים, שורפים מסגדים או כנסיות ושורפים משפחה בדומא".

לפיו, המערכת הפוליטית תקפה לכאורה את בג"צ על זה שהוא בכלל קיבל את החלטה.

לא מתנצל על השוואה בין דוואבשה להנקין

עוד אמר כי, "ברגע ששוטרים וחיילים באים לממש החלטה שהיא בעצם אמורה להיות לא רק של בית משפט אלא של רשות מבצעת והם תוקפים את החיילים או מנקבים צמיגים של ניידות משטרה, ומנהיגי הציבור והשרים שותקים- וכתוצאה מזה אחר כך, יש תג מחיר של כריתת עצים, שריפת כנסייה, שריפת מסגד ושריפת משפחה, ואחר כך מסתבר שיש חולייה".

לא צריך לספר לי שהחמאס היה עושה פיגועים בכל מקרה. במקרה הזה, החולייה יצאה לבצע פיגוע כנקמה על שריפת משפחת דוואבשה".

"אני לא מתנער מאחריות וכשיש תג מחר או שיש הפרות שלטון חוק ביהודה שומרון, תפקידה של ממשלה ותפקידם של שרי ציבור לעסוק בזה. ברגע שמתעלמים מזה, מגיעים לזה שבסוף נשרפה משפחה. על ידי יהודים נשרפה משפחה מדומא".

"יעלון התייחס גם לביטול חוק גיוס ותקף את שר הביטחון ליברמן על התבטאויותיו בנושא החוק: "לפי שר הביטחון – מה שנשמע טוב אפשר לקבל על זה לייק. זו מנהיגות?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרואה את יעלון חייב לברך הגומל שעזב את תפקידו
עידן | 14-09-2017 19:21
הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו, שתן בינה בנתניהו לבעוט בחפרפרת של השמאל איש מדון ויעלון שמו ש''ט
2
יעלון - פני בולדוג - עיני עגל
אוראור | 01-01-2018 17:42
ושכל של חתול - והמבין יבין. אין מה להוסיף.