ריבלין באזכרה לשמעון פרס: "קשה להאמין שחלפה שנה" - סרוגים

ריבלין באזכרה לשמעון פרס: "קשה להאמין שחלפה שנה"

נשיא המדינה נשא היום דברים באירוע לזכרו של ראש הממשלה והנשיא שמעון פרס ז"ל, שהתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות במלאות שנה לפטירתו ודיבר בעיקר על חזון וחדשנות

author-image
ריבלין באזכרה לשמעון פרס: "קשה להאמין שחלפה שנה"
  (צילום: מארק ניימן/לע"ם)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים (ד') באירוע לזכרו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל, שהתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות, בהשתתפות ראשי חברות בינלאומיות, ראשי חברות ההייטק הישראליות וראשי המשק.

בין השאר לקחו חלק באירוע גם חמי פרס, בנו של שמעון פרס ז״ל ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, עדי אלטשולר יזמית חברתית (כנפיים של קרמבו), סיון יערי מייסדת innovation Africa ופרופסור חוסאם חאייק מהטכניון. בהמשך נערך פאנל בנושא "חדשנות והעתיד" בו השתתפו ג'ון צ'ייברס יו"ר Cisco העולמית, גיל שוויד מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, אורית גדיש יו"ר חברת הייעוץ הניהולי הבינלאומית Bain&company וג'ו שיינדורף שותף מנהל בקרן ההשקעות Accel Partners.

קשה להאמין שחלפה כבר שנה

"קשה להאמין שחלפה כבר שנה מאז נאלצנו להיפרד משמעון פרס. האיש שגרם לנו להאמין שלא הזמן, לא החזון, ולא העשייה ניתנים לעצירה," פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "זמן קצר לפני לכתו התכנסנו כאן כדי לחנוך את המרכז על שמו, מרכז פרס לשלום ולחדשנות. שוחחנו על היתרונות האדירים המצויים במדינת ישראל, היתרונות שהפכו אותנו למעבדת חדשנות יוצאת דופן שמייצאת לעולם ידע ומומחיות ולא מפסיקה להתחדש בעצמה."

הנשיא ציין את מזכר ההבנות לחיזוק שיתוף הפעולה בתחום הטכנולוגיה הפיננסית שנחתם בין ישראל ושוויץ במטרה לטפח סביבה מסייעת לחדשנות, את רכישת מובילאיי על ידי אינטל, את שיתוף הפעולה של מיזמי הייטק ישראלים בתחום התחבורה עם יצרנית הרכב 'סקודה' שבכך הצטרפה לחברות רכב בינלאומיות נוספות המקיימות שיתוף פעולה זהה עם ישראל, "אלה רק דוגמאות אחדות לדרך שבה ההון האנושי, המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל, מתגלה שוב ושוב ככוח טבע של ממש בעוצמתו וביכולותיו," אמר הנשיא.

הנשיא ציין את עבודת הכפיים החשובה אותה הביאה הציונות למדינה, ואמר: "הציונות הביאה איתה את ההבנה כי מדינה בונים לא רק בראש, אלא גם בידיים. אם נרצה שהבית הלאומי שלנו ייבנה באמת ולא רק ברוח, צריך להפשיל שרוולים. כך האמינו אבות הציונות. כך הפכנו לחקלאים ולבנאים והקמנו תעשיות יצרניות, בראשן התעשייה הביטחונית ותעשיית הטקסטיל, תעשיה שהייתה שנים רבות פאר יצירת הראש והכפיים הישראלית."

המוחות האלה, נמצאים כאן

"בעשרות השנים האחרונות בעת שכושר ההמצאה, החתירה למצוינות ותשוקת הידע הוציאו תחת ידינו רעיונות מופלאים, הלכו והתדלדלו הידיים והידע ליישם אותם. חזרנו להיות אנשי רוח ומיעטנו בעבודת כפיים. את הפער הזה אפשר לראות באופן ברור במדד בלומברג לחדשנות," אמר הנשיא והוסיף: "לפי המדד הזה מדינת ישראל הקטנה מדורגת במקום הראשון בקטגוריית ההשקעות במחקר ובפיתוח ובקטגוריית ריכוז החוקרים העוסקים בתחום אבל היא מדורגת נמוך בהרבה ביכולות ייצור, בפריון עבודה וברמת מערכת החינוך וההשכלה. איננו יכולים להרשות לעצמנו לשמר את הפער הזה," הדגיש הנשיא ואמר: "אנחנו צריכים למצוא מענה לצורך בידיים עובדות, ידיים שיידעו ליישם את הרעיונות המופלאים שהמוח הישראלי יודע להגות. והידיים האלה, המוחות האלה, נמצאים כאן. החברה הערבית והחברה החרדית סובלות מתת ייצוג בתעשיית ההיי-טק, אך היום כבר ברור לרובנו שכאן טמון הפתרון."

הנשיא התייחס לתכנית ההיי-טק לעידוד ההון האנושי שאושרה על ידי הממשלה בינואר השנה, ואמר: "זו תכנית חשובה שקוראת את המציאות נכוחה ומבינה כי הצורך הבוער והדחוף במהנדסים, במתכנתים, במפתחים, הוא צורך לאומי. לא פחות מזה. זוהי תכנית שמבינה שחייבים להשקיע בסטודנטים בתחומים הרלוונטיים, להשקיע בהכשרות וכמובן בהשמה כמותית ואיכותית. זו החלטה חשובה שעכשיו צריך להתחיל ליישם אותה והיא תצליח רק בשילוב כוחות נחוש ובהובלה משותפת של כל מי שהמדינה הזו ועתידה יקרים ללבו. וזה כולל את כולנו."

"לכל מי שיושב כאן היום יש אחריות, יש תפקיד ויש הזדמנות לגרום לתעשיית החדשנות הישראלית להמשיך ולהיות עמוד האש שלפני המחנה עוד שנים רבות וארוכות," אמר הנשיא בסיום דבריו וחתם: "זה היה חלומו של ידידי הנשיא התשיעי, שמעון פרס. זו הייתה אמונתו, ועכשיו זה בידינו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו