"אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה" - סרוגים

"אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה"

באירוע מיוחד במסגרת הוועידה המדינית של האיחוד הלאומי הושקה "תקווה אחת" - תכנית ההכרעה של ישראל שחיבר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'

author-image
"אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה"
  תכנית ההכרעה. חוברה ע"י ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: אור אלכסנברג)

כ-500 איש השתתפו הערב (שלישי) בוועידה המדינית הראשונה של מפלגת האיחוד הלאומי. בוועידה הוצגה התכנית "תקווה אחת- תוכנית ההכרעה לישראל, אותה חיבר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שקבלה את הסכמת השר אורי אריאל, ואומצה ע"י חברי המפלגה.

עיקרה של התכנית הוא שינוי השיח והצבת אלטרנטיבה אמיתית לכל התכניות המונחות כיום על השולחן, המבוססות על חלוקת הארץ והסכמה להגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל. סמוטריץ': "אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה".

"המציאות הבינ״ל מחייבת אותנו ליזום את המהלכים המדיניים שיהיו לטובת מדינת ישראל", פתח השר אריאל. "אני שמח שראש הממשלה מודיע בועידת האיחוד הלאומי שהוא בונה את ארץ ישראל, אבל הוא צריך לומר זאת גם מעל בימת האו״ם וגם לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ. זו לא צריכה להיות אמירה נקודתית אלא תכנית לאומית ואסטרטגית".

השר תקף את רעיון המדינה הפלסטינית וקרה לה "מצעד האיוולת של הקמת מדינת חמאס לצד ישראל חייב להיפסק", והסביר כי מדינה פלסטינית לא הייתה ולא תהיה, "ובין הירדן לים, צריכה להיות מדינה אחת – מדינת ישראל".

השר אריאל. באיחוד הלאומי נוביל קו אמיתי וברור של מדינת ישראל (צילום: אור אלכסנברג)

השר פנה לרה"מ ואמר כי "המבחן הוא בביצוע ובתודעה. האמירה שלך של שתי מדינות פוגעת בצדקת הדרך ואנחנו באיחוד הלאומי נוביל קו אמיתי וברור של מדינת ישראל".

השר אריאל התייחס לאפשרות הפילוג ממפלגת הבית היהודי: "אנחנו רואים באחדות ערך שגם יכולה להביא להישגים פוליטיים הרבה יותר גדולים ולכן אני קורא לשר בנט – אל תפגע באחדות המחנה".

לעולם לא תקום מדינה ערבית בין הים לירדן

אחרי מאה שנות סכסוך, הגיע זמן ההכרעה! החברה הישראלית בשלה לחשיבה מחודשת. היא נואשה מחזיונות תעתועים ומקסמי שווא, והיא כמהה לחזון אחר – מאמין ובוטח יותר, שמתחבר מחדש לעצמו, לערכיו ולאלוקיו. כזה שמפיח רוח ונוסך תקווה. כזה שמרים את הראש וזוקף את הקומה, שמרים את הכבוד והגאווה הלאומית שלנו."

סמוטריץ' פנה בנאומו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולתושבי הרשות, ואמר: "עם ישראל אינו רוצה לאחוז בחרב, אך כדי להגן על עצמו ועל שאיפתו הלאומית הוא יהיה הראשון לעשות בה שימוש נחוש, חד ומנצח. אתם, שכנינו הערבים, צריכים ללמוד היטב את התכנית שקיבלנו היום. היא חשובה מאד גם לכם. שכנות טובה, עם זכויות ואיכות חיים עבורכם ועבור הילדים והנכדים שלכם תוכל להיות לכם רק לאחר שתיפרדו מהאשליה לממש את השאיפות הלאומיות שלכם כאן בארץ ישראל

בהקשר לפסקת בג״צ על חוק הגיוס אמר השר אריאל, ״אני מבקש לומר את הפסוק ״השיבה שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה״: מכובדי שופטי העליון, אנחנו מכבדים אתכם אבל כשאתם לא מכבדים את עצמכם הציבור לא יכבד אתכם. הכנסת תחוקק פעם נוספת את חוק הגיוס אלא שהפעם עם פסקת ההתגברות שלא תאפשר לבג״צ לפסול את החוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
למעשה סמוטריץ' ופייגלין היום מודים שהרב כהנא צדק!
עוצמה יהודית | 12-09-2017 23:01
שניהם הפנימו שאין שום פתרון אחר מלבד טרנספר. רק בגירוש האויב הערבי מארצנו ייפסק הסכסוך! ניתן רק לקוות שמכאן והלאה ייפקחו עיניהם של עוד ועוד אנשי תקומה, זהות ומפד''ל
כהנא לא רצה לגרש ערבים
הידען | 28-10-2017 21:40
כהנא לא רצה לגרש ערבים המכירים בשייכותה של הארץ לעם ישראל. הם רק היו צריכים להצהיר על נאמנותם.
טרנספר.זה מה שאמר כהנא?
| 12-09-2017 23:21