אופיר סופר: "בין הירדן לים יש מקום רק לעם אחד" - סרוגים

אופיר סופר: "בין הירדן לים יש מקום רק לעם אחד"

מזכ"ל האיחוד הלאומי מספר לסרוגים על הצורך בתכנית חדשה להכרעת הסכסוך המדיני, איפה נמצאים מאמצי האחדות עם הבית היהודי, ולמה אסור לציונות הדתית לסמוך על החרדים

אופיר סופר: "בין הירדן לים יש מקום רק לעם אחד"
  תכנית מדינית חדשה. סופר (צילום: האיחוד הלאומי)

הערב תתקיים במזרח ירושלים הועידה המדינית של מפלגת האיחוד הלאומי, בה יציג ח"כ בצלאל סמוטריץ' את התכנית המדינית שלו להחלת ריבונות על כל השטחים בין הירדן לים, ועידוד הגירה של ערבים למדינות אחרות.

הועידה שתתחיל בכינוס מרכז המפלגה, תימשך לאחר מכן להצבעה על התכנית ולאחר מכן כינוס של המפלגה. בשיחה עם מזכ"ל המפלגה אופיר סופר הוא מספר לסרוגים על הצורך בתכנית מדינית חדשה דווקא עכשיו.

למה צריכים ועידה מדינית של האיחוד הלאומי, הרי אתם הסמן הימני של הכנסת, כולם יודעים שאתם ימנים, מה אפשר לחדש?

בדיוק בגלל זה. כשאתה עובר על התכניות המדינית החדשה שלנו, אתה רואה שאין שם רעיונות חדשים, אלא איחוד ושזירה של הרעיונות שאנחנו חוזרים עליהם ודיקלמנו אותם במאבקים כאלה ואחרים. ועכשיו אנחנו עושים סדר.

התרגלנו, ואפילו ריחפנו מאז שנחתמו הסכמי אוסלו, ולא הצבנו שום תכנית מדינית ימנית משלנו. הסכמי אוסלו לכאורה הסתיימו ב-2002 בחומת מגן, אבל לצערנו, אנחנו חווים את ההתעוררות של מדינה פלסטינית או אוטונומיה פלסטינית כל הזמן – גם בגירוש מגוש קטיף, וגם בתכניות מדיניות של השמאל.

להורדת תכנית ההכרעה – לחצו כאן

כשאנחנו מדברים על רשות פלסטינית עם מנגנוני תיאום וכח צבאי, וגדר הפרדה, אנחנו חייבים להגיד שלנו יש תכנית אחרת, שמנטרלת את הטרור. זה לא אנחנו אמרנו, אלא גדולים מאיתנו, שטרור מנצחים ברגע שמכריעים אותו בצורה תודעתית, וזה מוביל גם למחיקתו מהשטח. כשאנחנו נחליט לעצמנו שבין הירדן לים יש מקום רק לעם אחד – עם ישראל. ואנחנו נדע להקים שם התיישבות לא מתחת לשולחן אלא באופן רשמי, בערים גדולות בדיוק כמו בערים בשאר הארץ. והריבונות תהיה בדיוק כמו בשאר הארץ. ממילא מי שירצה להישאר אותנו, כמו ערביי ישראל – שהרי ההבדל ביניהם הוא רק 19 שנה מתוך ה-70 – אני מאמין שהתוצאות יהיו דומות.

אתם מוציאים תכנית מדינית, שהיא לא בניגוד לתכניות השמאל של הסכמי אוסלו או שתי מדינות, אלא גם בניגוד לתכנית המדינית של נפתלי בנט – תכנית ההרגעה. ואתם נמצאים במפלגה שלו ורוצים לרוץ איתו לבחירות הבאות. איך זה עובד ביחד?

זה לא סוד שיש בידול בנושאים מסוימים, גם בנושאים של דת ומדינה וגם בנושא המדיני, אבל עדיין, מדובר בבידול שלא מכריח ריצה נפרדת. חילוקי דעות כאלה קיימים גם במפלגות גדולות מאיתנו. ואנחנו עדיין שומרים על הזהות של שתי המפלגות ובכל זאת מצליחים למצוא את המכנה המשותף לרוץ בצורה משותפת.

אי אפשר לסמוך על החרדים

אם כבר מדברים, איפה עומד האיחוד בין שתי המפלגות?

הריצה המשותפת עם הבית היהודי תמיד נמצאת ברקע. לצערנו איפה זה עומד עדיין לא ברור. אנחנו רוצים להגיע להסכם לריצה משותפת, הציבור רוצה את זה, רבני הציונות הדתית רוצים את זה, ההנהגה, השטח כולם רוצים את זה. וזה מה שטוב לעם ישראל, שהכוח הגדול הזה ירוץ ביחד.

לצערי, אנחנו לא נענים בחיוב. אנחנו נמשיך לשאוף לאחדות אבל נשמור על הדגלים שאותם אנחנו מתכוונים לשאת ונושאים אותם. סוגיית השבת היא סוגיה שאי אפשר לוותר עליה וצריך להגיד בצורה חדה וברורה – זו אחריות של הציונות הדתית. כמו שבמתווה הכותל אי אפשר היה לסמוך על החרדים, גם בסוגיית השבת אסור לנו לסמוך על החרדים.

גם בנוגע לתכנית המדינית, זו התכנית היחידה שמדברת על כך שאין מקום לשום יישות זרה, בין אם מדובר במדינה מינוס או אוטונומיה פלוס (שאין בהם כזה הבדל), בטח כשהיום פועלים כוחות בטחון פלסטינים. וזה החידוש הגדול שלנו.

איך תתקיים הועידה היום? יבואו כל הפעילים של האיחוד הלאומי ויאשרו את ההצעה, ואחר כך מה?

יש כינוס פנימי, שבו אנחנו דנים בפרטי התכנית. המרכז הזה הוא מרכז קטן ומאוד דמוקרטי.

הוא הצביע נגד הצעת אורי אריאל לרוץ בנפרד מהבית היהודי בבחירות 15'.

כן, זה מרכז מאוד דמוקרטי, והוא הוכיח את זה בעבר. משער שיהיו הסתייגות כאלה ואחרות, שייתכן וחלקן יתקבלו. אנחנו דנים לגופו של עניין ולא לגופה של פוליטיקה. אחר כך יהיה אירוע בהשתתפות פעילי ארץ ישראל שחשוב להם להשמיע את קולם בנושאים האלה.

ואחר כך, אתם הולכים למהלך של חקיקה בכנסת?

בשלב הראשון מדובר קודם כל בהעלאת הנושא לשיח. זה יהיה אירוע ראשון שיפתח סדרה של אירועים, תוך כדי מסע הסברתי בנושא, ככל שנוכל לעשות. אנחנו מקווים לייצר סדר יום, ואחרי שהקרקע תוכשר והעניינים יבשילו – אני מקווה שנוכל להתקדם לקראת צעדים יותר אופרטיביים.

וכולם יכולים להגיע? הועידה פתוחה לכלל הציבור?

בגדול, הועידה פתוחה לכל הציבור, העדפנו שאנשים יירשמו מראש, אבל אנחנו לא נשאיר אף יהודי בחוץ.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תרוצו לבד
גל | 12-09-2017 17:32
נראה לאן תגיעו
2
ארור אלוהי האיחוד הלאומי
אורי וייס | 12-09-2017 22:01
ארורה תורתם, רבניהם בני בליעל. מי ייתן והאל ישמור את אחינו הפלשתינים מפניהם ויתקיים בהם: "כל כלי יוצר עליך לא יצלח". לאנשי האיחוד הלאומי אין חלק ונחלה באלוהי ישראל, יינם יין נסך, והרי הם פסולים לכל דבר שבקדושה ובמניין.
3
תוכנית טובה לדמיונות.
| 12-09-2017 23:08
את המסתננים להעביר למדינה אחרת ואת כל הערבים לגדה.הרי ממלא הערבים מחזיקים חלק מהמדינה אז למה שזה לא יהיה בהפרדה גמורה גם מן הטרור.ישתבח שמו.