מרתק: האירוע שהשפיע על חיי הבבא סאלי • צפו - סרוגים

מרתק: האירוע שהשפיע על חיי הבבא סאלי • צפו

נכדו של הבבא סאלי חושף את האירוע שהשפיע במיוחד על חיי סבו הגדול, הבבא סאלי זיע"א. צפו בקטע מתוך תכנית תיעודית מיוחדת העוסקת בחייו של המקובל האלוקי

author-image

(צילום: מתוך ערוץ 20)

יום שבת, י"ד בכסלו, שנת 1920, הם הוציאו את כל בני הקהילה למרכז העיר ואיימו לחסל את כולם. אחד היועצים של המושל שנלחם בצרפתים אמר לו: 'אם תהרוג את הרב של היהודים, כמו שהרגת את כל הקהילה כולה'. קראו לו דוד אבוחצירא, 'עטרת ראשינו', כינויו בפי כל, ואז הוא מוסר את נפשו, נהרג במיתה קשה מאוד לעיני כל הקהל. הריגתו של רבי דוד, של אחיו, בבא דו, מאוד מאוד ציערה את הבבא סאלי. לכן הוא החליט קודם כל להנציח את אחיו על ידי הדפסת כל החיבורים שלו", כך סיפר נכדו של הבבא-סאלי, הרב יצחק ברוך יהודיוף, לסדרת הדוקו 'הולכים לפני המחנה', בפרק ששודר אמש (יום שני) בערוץ 20 בשעה.

"'פתח האוהל, על חמשת חומשי תורה. 'רישא וסיפא', על חמשת חומשי תורה. לצערנו שרדו רק שני כרכים, בראשית, שמות. ועוד שני ספרים שנקראים 'שכל טוב', פירושים על סוגיות ואגדות בש"ס ומדרשים. אבל כאן בבא סאלי מכין לנו הפתעה. הוא מגיע לארץ הקודש, זה היה הביקור הראשון שלו, וכמובן שהוא כותב הקדמה. בבא סאלי כותב הקדמה, מושך בקולמוסו, הקדמה בת כמה דפים טובים. שהקורא קורא, רואה מליצות וחרוזים ודברי תורה". ד"ר מאיר ניזרי מוסיף: "בסך הכל היה בן שלושים ומשהו, כתב הסכמה, כמעט כולה בארמית. בחרוזים, כאשר שני חכמי אשכנז מבני ברק ישבו זמן רב למצוא את כל המקורות של כל מילה והגיעו ל- 214 מקורות. זה מספיק לי. אני לא צריך שום תעודה נוספת, שום ספר נוסף. זה המסמך האותנטי ביותר המעיד על רוחב השכלתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סרט ממש יפה על השעון של הבבא סאלי
דור | 14-09-2017 14:32
לא לפספס - http://www.jtube.live/Tube/page-tube.php?id=843
2
שלום
נועם | 09-02-2023 17:36
שלום ארוש מנהיג היהודים