המהומות בערד: חבר הכנסת הגיע להשכין שלום - סרוגים

המהומות בערד: חבר הכנסת הגיע להשכין שלום

על רקע המהומות שהתרחשו אמש בעיר ערד, ביטל ח"כ גליק את סדר יומו המתוכנן בכנסת והגיע לביקור בעיר: ראש העיר הוריד את הגרעון העצום שהיה בעירייה אבל יש המון כעסים נגדו, יש פה קהילה שמרגישה מאויימת"

חבר הכנסת יהודה גליק ירד במהלך היום (ראשון) לביקור בעיר ערד, זאת בשל המהומות והעימותים החריפים שהתרחשו אמש בין אברכים מהקהילה החסידית לבין פעילים חילוניים בעיר. גליק ישב עם ראש העיר וכלל הגורמים המעורבים בעיר על מנת להגיע להבנה והידברות בין הצדדים.

ח"כ גליק: "ראיתי את מה שקרה כאן אתמול וכאב לי מאוד. ביטלתי את סדר יומי ובאתי לפה בשביל להקשיב ולשמוע. ישבתי עם ראש העיר, עם חבר מועצת העיר מטעם חסידי גור, נפגשתי עם חסידי וגור וגם עם המשפחה שתלתה את השלט. בעוד שבועיים אנחנו מתחילים את השנה החדשה ולא יתכן שנכנס לשנה החדשה כשאש המחלוקת נישאת באוויר.

מהומות אמש בערד (צילום: אילנה קוריאל)

במלחמה אין מנצחים אבל בהידברות כל הצדדים מנצחים

גליק ישב עם חסיד גור שהסתייגו ממה שקרה בעיר אתמול, ושמע את המשפחה שתלתה את השלט שהסבירה לגליק בהתנצלות שלא הבינה עד כמה השלט היה פוגעני. גליק הוסיף שהוא  "מאמין שכולם רוצים לחזור למציאות הנורמלית שהיתה בערד כל השנים שחיו פה בשלום כל הצדדים"

"כשאנשים מבינים את חשיבות ההידברות אז גם כשהפערים גדולים אפשר לפתור אותם וכשלאנשים יש עניין בלהגביר שנאה ומלחמה אז גם כשהפערים הם קטנים הם ימצאו את הדרך להלחם. אני מצאתי רצון אמיתי של אנשים מכל הצדדים להידברות והרגעת הרוחות, לטובת כולם. אני יוצא מפה עם הרבה אופטימיות. אני משוכנע שאם אנשים היו יושבים אחד עם השני פנים מול פנים כל הגישה היתה שונה, כי במלחמה אין מנצחים אבל בהידברות כל הצדדים מנצחים ואנחנו רוצים שכך יהיה פה", סיכם גליק.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו