העיתונאי שהקים התנחלות מצטרף לשלום עכשיו - סרוגים

העיתונאי שהקים התנחלות מצטרף לשלום עכשיו

שבתי בנדט, מי שהיה עד השבוע כתב ההתיישבות של אתר וואלה! הודיע היום על הצטרפותו לארגון 'שלום עכשיו', בתפקיד של ראש צוות מעקב ההתנחלויות

author-image
העיתונאי שהקים התנחלות מצטרף לשלום עכשיו
  שבתי בנדט (מתוך הפייסבוק)

שבתי בנדט, מי שהיה עד השבוע כתב ההתיישבות של אתר וואלה! הודיע היום על הצטרפותו לארגון 'שלום עכשיו', בתפקיד של ראש צוות מעקב התנחלויות – אחד התפקידים השנואים על המתנחלים.

בנדט, חסיד חב"ד היה ממקימי המאחז רחלים, שרק לפני מספר שנים הפך לישוב רשמי. הוא למד בישיבת עוד יוסף חי בקבר יוסף, הוא ניהל את ישיבת חומש ואחראי על כמה מאחזים שקמו באזור השומרון. בשלב מסוים התחיל תהליך של חזרה בשאלה ובשלב מסוים הוריד את הכיפה והתגרש מאישתו.

בפוסט שפרסם היום בפייסבוק הוא כותב: "אחרי שהורדתי את הכיפה, היה לי ברור שגם אידיאולגיית ארץ ישראל השלמה צריכה להיבחן מחדש, התפיסות הפוליטיות התחילו להתערער מיד אחרי התפיסות הדתיות, והבנתי שאני צריך לקחת זמן ללמוד את המציאות סביבי ולהבין הכל מחדש. חלמתי להיות עיתונאי, בין השאר כדי לבחון לעומק את נושאי הסיקור שלי מהצד ולא כחלק מהסיפור. כבר ככתב במקומון של מודיעין בחרתי לחזור לגדה המערבית שבה התגוררתי 12 שנה ולהכיר אותה מחדש ובכמעט ארבע שנים האחרונות זכיתי שזה יהיה תחום הסיקור המרכזי שלי."

אני לא שמאלן טיפוסי

צוות מעקב ההתנחלויות הוא מה שבימין מכנים 'שטינקר' – מי שהולך ובודק התחלות בנייה חדשות, הקמת מאחזים או שכונות חדשות בישובים ופרסומם דו"חות תקופתיים על היקפי הבנייה ביו"ש. בעבר שימשה בתפקיד חגית עופרן (נכדתו של פרופ' ישעיהו לייבוביץ').

בנדט, שנמצא בזוגיות עם רעות מור, דוברת מוכרת בארגוני השמאל וכיום הדוברת של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. מדי פעם מארח בנדט את ילדיו הדתיים, ולכן המטבח בביתו כשר, והשניים אף תיעדו כיצד הם מכשירים את ביתם לפסח, בכשרות מהודרת.

"אני יודע שהבחירה שקיבלתי לא קלה להרבה אנשים שאני אוהב, אני מקווה שכל החברים ובמיוחד משפחתי מבינים שבחרתי בדרך הזו כי אני מאמין שהיא הדרך היחידה לייצר עתיד טוב יותר לכל מי שחי פה בארץ הזו. אני יודע שאני לא שמאלן טיפוסי, ואני בשום אופן לא מתכוון לנתק קשרים וחברויות של שנים ארוכות שיש לי עם אנשים שפעם חלקנו גם את אותה אידאולוגיה. אני רק מקווה, בשביל כולנו שנהיה מסוגלים לנהל ויכוח אמיתי והגון, להסתכל למציאות ואחד לשני בעיניים ולעסוק רק במהות וכל הזמן להמשיך לדבר." כתב בנדט באותו פוסט בפייסבוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
נראה כמו מקרה קלאסי של אדם שהתאהב בבחורה שונה ממנו
יעלי | 07-09-2017 16:12
ועבורה עבור תפיסת עולמה זנח הכל. לא משהו חדש ...
2
זה בנדיט
נתי | 07-09-2017 16:48
זה בנדיט
3
אישה בונה אישה הורסת.
עדי | 07-09-2017 19:47
גם ערבי יודע מה זה יהודי בוגד. לו יכלו לשחוט את כולם, שלום עכשיו היו הראשונים
4
מיהודי לאומי ללאומן פלסטיני
בני | 08-09-2017 7:57
זה לא שמאלני , זה לאומן פלסטיני הב..ד בעמו. פרצוף הדומה לעראפת
5
כמה שמחנו שעזב אותנו כנסו ותבינו
כואבי | 08-09-2017 10:57
אמר פעם איש גדול וצדיק. אם אדם רואה שיהודי מבית דתי עובר עבירות בלי סוף וגורם לחילול ה' ולנזקים לעם היהודי. יש לכוונו להיות חילוני בכל הדרכים האפשריות. כדי שהתוצאה תהיה, שחילוני מבצע את הפשעים ולא דתי-חרדי, שלא יהיה חילול ה'.
6
מטומטם
משה | 08-09-2017 11:29
משוגע ומטומטם בוגד שוטה רשע וגס רוח כן יאבדו כל אויבי ה ולמלשינים אל תהי תקוה
7
דביל
לא משנה | 09-09-2017 20:10
גם שרון בנה את גוש טיף והרס
8
קרוב פסול לעדות
יהודה | 12-09-2017 0:15
לדעתי יש טעם מדוע פסלה התורה קרוב לעדות כי גם לחובה כי רצתה לשחרר אותו מלהיות בעימות עם אחיו או בנו קרוב מותר לו וראוי לו להיות נאמן למשפחתו ואינו צריך לשפוט אותם באופן אובייקטיבי כך גם אתה שבתי ראוי שתשחרר עצמך מלהיות בעימות עם אנשים קרובים אליך אתה פטור מזה. תשאיר את המלאכה לאנשים נייטראליים אם ישנם. מי יתן ויכנסו דברי בלבך וכן אקווה שאין כאן פשוט שקול כלכלי.
9
בחור הזוי, אני מכיר אותו מגיל ינקות תמיד היה דפוק
שרון | 24-11-2017 12:22
לא שווה התיחסות, בוגד ברשות החוק
10
שבתי (צבי) בנדט (בנדיט)
דוד | 26-11-2017 9:09
גמרא בסנהדרין מסבירה שעם ישראל לא התחיל לעבוד עבודה זרה, אלט כדי להתיר לו עריות...