רבלין למרקל: חיזבאללה מתחמש ישראל תגיב - סרוגים

רבלין למרקל: חיזבאללה מתחמש ישראל תגיב

הנשיא רובי ריבלין נועד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והבהיר כי "תשתית הנשק שבה מתחמש חיזבאללה- תחייב את מדינת ישראל להגיב".

רבלין למרקל: חיזבאללה מתחמש ישראל תגיב
  הנשיא ריבלין, בפגישתו עם קנצלרית מרקל בברלין. (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

נשיא המדינה ראובן רובי רבלין נפגש היום (חמישי) עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בגרמניה בברלין שבגרמניה, ודן עמה בין היתר בפעילות חיזבאללה בלבנון: הנשיא סקר בפני מרקל גם את ההשלכות המסוכנות של פעילות הארגון בחסות איראנית בלבנון והתייחס לעסקת הצוללות.

בהמשך הודה הנשיא לקנצלרית על מחויבותה המתמשכת לביטחון ישראל, והתייחס לכך גם בהקשר הצוללות, "שתרומתן קריטית לביטחונה של מדינת ישראל." עוד אמר כי איראן היא "גורם חתרני המוביל את התבססות הציר השיעי בסוריה ובמזרח התיכון כולו", והוסיף כי מצב זה מאיים על ישראל ישירות ועל היציבות האזורית. באופן זה, הדגיש הנשיא, עלולה איראן "לדרדר את האזור כולו למלחמה". עוד אמר כי חיזבאללה מסכן את האוכלוסייה בלבנון ומפר באופן עקבי את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בהקשר זה הנשיא הבהיר כי תשתית הנשק שבה מתחמש חיזבאללה "תחייב את מדינת ישראל להגיב".

השניים דנו גם בג'יהאד העולמי ובאיום הגלובלי שמהווה דאע"ש. הנשיא אמר כי "המשימה שהציב העולם להבסתו חשובה וראויה" וכי "ישראל תסייע בכל האמצעים על מנת להביא למימושה".

בסיום פגישתם דנו שני המנהיגים ביחסים הבילטרליים בין המדינות ובצורך להמשיך ולהעמיקם גם בעתיד. שני הצדדים רואים חשיבות בכך שיחסים אלו יעמדו בפני עצמם וישתקפו במגוון רחב של נושאים ולא רק על רקע מחלוקות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו