פרשת הצוללות מסתעפת: שר לשעבר נחקר במשטרה - סרוגים

פרשת הצוללות מסתעפת: שר לשעבר נחקר במשטרה

רשימת הנחקרים בפרשה 3000 הולכת ומתרחבת, כאשר בשעה זו נחקרים ביחידת להב 433 שר לשעבר ובכיר לשעבר במועצה לבטחון לאומי. נתניהו לא חשוד

פרשת הצוללות מסתעפת: שר לשעבר נחקר במשטרה
  (צילום: משה שי/פלאש90)

לאחר שהותר לפרסום כי דוד שרן, מנהל לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא הבכיר שנחקר בפרשת הצוללות, הבוקר (שני) הפרשה מקבלת תפנית נוספת כאשר שר לשעבר נחקר אף הוא.

בנוסף אליו נחקר גם בכיר לשעבר במועצה לבטחון לאומי. ראוי לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בפרשה.

על פי הדיווח באתר ynet, המשטרה עצרה עוד חמישה חשודים בפרשה בעקבות עדותו של עד המדינה מיקי גנור. שרן חשוד בלקיחת שוחד, במרמה והפרת אמונים וכן בקשירת קשר לביצוע פשע. מדוברות המשטרה נמסר כי הנחקרים חשודים בעבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות. מעצרו של שרן הוארך בחמישה ימים.

השופטת עינת רון קבעה בהחלטתה כי יש לאפשר את המשך החקירה ולא ניתן להסתפק בחלופת מעצר. "חקירתו של החשוד נערכת במסגרת חקירת פרשה נרחבת וגדולה המכונה תיק 3000. במסגרתה נחקרו ונחקרים אחרים. במהלך חקירה זו בוצעו על ידי המשטרה פעולות חקירה רבות מאוד. נאסף חומר חקירה בהיקף גדול מאוד ומדובר בחקירה מסועפת ומורכבת במיוחד", כתבה. "יחד עם זאת, חקירתו של חשוד זה מצויה בראשיתה ממש. אמנם בחומר הראיות שנאסף כבר יש כדי לענות על החשד הסביר הנדרש בשלב זה ואף למעלה מכך אך הדרך עוד ארוכה".

עוד כתבה השופטת: "המשטרה הציגה בפניי עשרות פעולות חקירה שכולן נחוצות להמשך החקירה ומרביתן הן כאלה הניתנות לשיבוש. אכן, כפי שציין בא כוחו של החשוד, יש מקום לשקול האם אין מקום לחלופת מעצר שתאיין את החשש מפני שיבושה של החקירה".

עו"ד איתן מעוז, המייצג את שרן אמר בדיון: "דוד שרן עם רקע מרשים של עשייה ציבורית מ-1999. הנושאים שהוא נחקר לגביהם ישנים מאוד. אם הוא היה רוצה לשבש חקירה הוא כבר היה עושה את זה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה ארגון פשיעה לא ממשלה
| 04-09-2017 10:24