החל מהיום: זה מה שהילדים שלכם יאכלו בצהרון - סרוגים

החל מהיום: זה מה שהילדים שלכם יאכלו בצהרון

שנת לימודים בריאה נפתחת היום במוסדות הלימוד ברחבי הארץ עם כניסתו של חוק מזון בריא לצהרונים: יותר ירקות ועדשים, פחות בורקס וצ'יפס

author-image
החל מהיום: זה מה שהילדים שלכם יאכלו בצהרון
  בודקים מקרוב (קרדיט צילום: עומר וידר)

החל מהיום (ראשון), ה-3 לספטמבר והיום הראשון ללימודים בצהרונים, ניכנס לתוקפו חוק מזון בריא בצהרונים במסגרתו כל ספקי המזון של הצהרונים יהיו תחת פיקוח תזונתי של משרד הבריאות. מאכלים כמו בורקס, צ'יפס וקטשופ ייאסרו, כמויות השמן והמלח יופחתו והתפריט יתבסס על ירקות, קטניות ובשר לא מעובד.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), יוזמת החוק אמרה: "הילדים שלנו אוכלים את הארוחה המרכזית שלהם בצהרון, החוק נכנס לתוקף ומעכשיו משרד הבריאות יוודא שהאוכל שהילדים שלנו אוכלים יהיה בריא."

על רקע כניסת החוק לתוקף, סיירה ח"כ  עזריה במפעל "מבושלת" שמספק אלפי מנות בריאות לצהרונים ברחבי הארץ. המפעל עבר למתכונת החדשה בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות, ובנה תפריט כולל מנות בשריות וצמחוניות המתאימות בהרכבן התזונתי לילדים-בו הוספו מנות מגוונות בקטניות, ירקות וחלבון. בין המנות החדשות ניתן למצוא, תבשיל חומוס, תבשיל עדשים, תבשיל שעועית לבנה, קציצות עוף ברוטב אפונה, תבשיל סויה ותבשיל כתום, כל זאת מתוך כוונה להגדיל את מגוון המזונות אליהם נחשפים הילדים.

בבסיס החוק עומד פיקוח משרד הבריאות, על איכות המזון ותזונה נבונה בצהרונים. מפעיל צהרון או ספק מזון שלא יעמדו בדרישות המשרד, ייקנס בסכומים של אלפי שקלים על כל הפרה. בנוסף, מפקחים מטעם משרד הבריאות ייטלו דגימות מזון מהצהרונים לצורך בדיקות מעבדה

מהפיכה של בריאות

"זו מהפכת בריאות של ממש,  עשינו זאת מתוך הבנה שאם לא נדאג לזה אנחנו נתעורר עוד כמה שנים עם בעיות בריאותיות קשות אצל ילדינו", אמרה ח"כ עזריה, "בזכות החוק הזה, ההורים יכולים להיות יותר רגועים כשהם שולחים את הילדים לצהרון. שמחתי לראות כי ספקי המזון כבר מיישמים את החוק".

היא הוסיפה ואמרה כי "מעכשיו משרד הבריאות יוודא שהאוכל שהילדים שלנו אוכלים יהיה בריא. עבדנו קשה במשך השנה האחרונה עם משרדי האוצר והבריאות כדי שהחוק ייכנס לתוקף עם פתיחת שנת הלימודים ויתבצע בפועל בכל הצהרונים בארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו