מאבק הנכים נושא פרי: השיפור - אחרי החגים - סרוגים

מאבק הנכים נושא פרי: השיפור – אחרי החגים

חסימות הכבישים של הנכים, עושים את שלהם. ראש הממשלה הודיע היום על מתווה לשיפור דרמטי במצבם של בעלי מוגבלויות בישראל והעלאת קצבת הנכות. עם זאת ראשי מאבק הנכים דחו את המתווה: "המטרה לדכא את מאבק הנכים, ולרצות את שר האוצר"

מאבק הנכים נושא פרי: השיפור - אחרי החגים
  מאבק הנכים (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מאבק הנכים, הכולל חסימות כבישים והפגנות – נושא פרי.

בפתחה של ישיבת הממשלה עדכן היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר ארבעה נושאים. ראשית, פתח רה"מ בבעיית המסתננים הבלתי חוקיים, וסיפר כי ביום חמישי האחרון ביקר בדרום תל אביב יחד עם השרים גלעד ארדן, השרה מירי רגב וח"כ אמיר אוחנה ונפגש עם התושבים. על מתווה הנכים המוצע אמר כי "יחד עם שר האוצר כחלון, יגבשו הקלות נוספות מעבר לתכנית שתובא לדיון וחקיקה מיד לאחר החגים".

ראש הממשלה ביחד עם שר האוצר יביאו לממשלה מיד לאחר החגים מתווה בדבר הצעה לשיפור דרמטי במצבם של בעלי מוגבלויות בישראל. העקרונות שיוצעו במתווה כוללים כי תוך ארבע שנים יגדל התקציב לנכים בארבעה מיליארד שקלים, מסגרת תקציבית שקבע שר האוצר, ולדאוג לכך שהכנסתם של נכים שהוכרו כמי שאינם מסוגלים לעבוד לא תפחת מ-3,200 ₪ לחודש. בכך, אמר רה"מ "נעלה את הנכים שנמצאים היום במצוקה הגדולה ביותר מעל לקו העוני".

שני הסעיפים הנוספים שיכתבו בהצעה יכירו בהכנסתם של הנכים קשים שאלו לא יפחתו מ-4,000 ש"ח לחודש. בנוסף, בכדי לעודד השתלבות נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד עד שכר של 4,200 ש"ח לחודש. גם מעל ל4200 ש"ח הקצבה תקוזז בהדרגה. כמו כן, אמר רה"מ כי הוא מתכוון להביא הקלות נוספות שיידונו עם ההחלטה האמורה.

"התכנית תיתן מענה מידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של אנשים בעלי מוגבלויות ותסייע לשילובם במעגל העבודה. כמובן שהממשלה תדון בזה במסגרת סדרי העדיפויות שלה ותעבור תהליך חקיקה בכנסת כנדרש", הוסיף רה"מ

"הספין של נתניהו"

במטה הנכים זעמו על התוכנית, וכינו אותה "הספין של נתניהו". "לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה שמטרתה הורדת גובה הלהבות כדי לדכא את מאבק הנכים, ובעיקר לרצות את שר האוצר בנושא השרוי במצוקה בשל העובדה שדעתו דעת מיעוט בקואליציה", נמסר ממטה המאבק. "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם והתקשורת משדרת להם צפירת הרגעה. 'הנה הדברים מסתדרים ולשביעות רצונכם'. המציאות מלמדת מרחק צפון ודרום מהכתוב. הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה", הוסיפו.

עוד נמסר מהמטה כי "ראש הממשלה, יועציו ושריו לא טרחו אפילו לפנות לקואליציית הנכים המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים. מאסנו בהתייחסות אלינו כמספרים ללא פנים ושמות בטבלאות האקסל, שקופים וחסרי דעה. אנחנו כאן כדי להישאר ומי שמפחד לא מאמין".

הבעיה הם מסתנני העבודה הבלתי חוקיים

נתניהו בישיבת הממשלה (קרדיט: וידאו: עומר מירון, סאונד: ניר שרף/ לע"מ)

לגבי בעיית המסתננים הבלתי חוקיים, סיפר רה"מ כי ביום חמישי האחרון ביקר כאמור בדרום תל אביב יחד עם השרים גלעד ארדן, השרה מירי רגב וח"כ אמיר אוחנה: "נפגשנו עם תושבים, שמענו את התושבים, עליתי עם סופיה, בת 72, שש קומות לבית שלה שכולו כרגע חוץ ממנה, אם אינני טועה, ואולי עוד דייר אחד, מאוכלס על ידי מסתננים בלתי חוקיים. הזוהמה, הריחות, זה דבר אחד, אבל העובדה שהיא יכולה לרדת מהדירה הקטנה שלה שם ליד הגג אחרי שהיא עולה בקושי, יכולה לרדת בפעם אחת ביום בליווי, היא לא יכולה לרדת בלי ליווי, והיא עולה בחזרה בסוף היום בקושי רב, וזה בלתי נסבל.

"הדברים ששמעתי שם ממנה ומתושבים אחרים זה מצוקה אדירה אל מול הבעיה הרצינית הזאת של מסתננים בלתי חוקיים", רה"מ הדגיש כי זאת הבעיה והלא פליטים: "מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי".

על כן, אמר רה"מ כי החליט להקים צוות שרים מיוחד שייפגש כבר השבוע יחד עם נציגים של התושבים, לא רק מתל אביב אלא גם משכונות אחרות ומאזורים אחרים: "אנחנו ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת". "המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן, הוסיף רה"מ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מצא קרש קפיצה
מוטי י | 17-09-2017 20:31
לנתניהו אין תשובות לנכים לכן הוא מסית את הדיון בנוגע לפליטים, הוא לא ראש ממשלה חברתי שידאג לנכים, הנכים בשבילו הם נטל לכן חשוב שהנכים ימשיכו לעשות את מה שהם עושים בצורה טובה עד שלחברי הכנסת וראש הממשלה ימאס .