90 שניות על פרשת כי תצא עם הרב חגי לונדין - סרוגים

90 שניות על פרשת כי תצא עם הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר של 90 שניות לפרשת השבוע. והשבת פרשת כי תצא - למה צריך כל כך הרבה פסוקים? על מנת לנצח במלחמה בעולם הזה, על מנת לצאת לעולם הזה ולהישאר טהורים

author-image
90 שניות על פרשת כי תצא עם הרב חגי לונדין

90 שניות לפרשת כי תצא עם הרב חגי לונדין.

פרשת כי תצא – למה כל כך הרב מצוות?

פרשת כי תצא היא הפרשייה עם הכי הרבה מצוות בתורה. 28 מצוות עשה ו46 מצוות לא תעשה. הריבוי העצום של המצוות מעורר שאלה: מדוע צריך כ"כ הרבה מצוות?

אולי התשובה מצויה בתחילת הפרשה שמתחילה בתיאור מצב: 'כי תצא למלחמה על אויבך'. האדם, כך מסביר הרמח"ל בספר מסילת ישרים, נמצא פעמים רבות בחייו במצב של מלחמה. התתמודדיות ואתגרים לא פשוטים ניצבים לפתחו. הדרך להתמודד עם המלחמה היא בריבוי מצוות מעשיות שעוטפות את האדם בכל מצב בחייו. לא בכדי המצווה שמזכירה לנו את המצוות (וגם היא מוזכרת בפרשת כי תצא) – היא מצוות ציצית.

אנו מצווים להטיל 'גדילים' על 'כנפות כסותך'. הכסות זה הבגד שעוטף את האדם. מתוך העולם הנשמתי שעוטף את האדם משתלשלים פתילות שיורדות כלפי מטה. העולם האידאלי לא נותר ברמה המופשטת אלא יורד כלפי מטה ומתעגן בחיים הארציים. מצוות אינן רק לשון 'ציווי' אלא גם מלשון 'צוות'. על מנת להיות בצוותא עם הבורא, על מנת לנצח במלחמה בעולם הזה, על מנת לצאת לעולם הזה ולהישאר טהורים – קיים ריבוי מצוות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו