האם ניתן להכשיר אדם להנהגה? - סרוגים

האם ניתן להכשיר אדם להנהגה?

לאחרונה הסתיים בקמפוס היכל שלמה של המכללה האקדמית הרצוג, קורס מיוחד שנערך במסגרת התואר השני: פורצי דרך בחינוך

האם ניתן להכשיר אדם להנהגה?
  יפה גיסר. (צלם יהושע הלוי)

לאחרונה הסתיים בקמפוס 'היכל שלמה' של המכללה האקדמית הרצוג, קורס מיוחד שנערך במסגרת התואר השני: פורצי דרך בחינוך.

הקורס, בהובלתה של המרצה יפה גיסר, נועד להעצים את הסטודנטים כמנהיגים חינוכיים ולתת את הכלים לפיתוח יוזמות חינוכיות ומאפייני הובלה, חדשנות ושינוי.

במהלך הקורס נפגשו הסטודנטים עם אישים פורצי דרך בחינוך, למדו על כאלה, עסקו ובניתוח המאפיינים שלהם ודנו בין השאר בשאלה האם ניתן להכשיר אדם להנהגה וכיצד מטפחים יכולת ההנהגה אצל בוגרים בעלי השכלה וזהות מגובשת.

בין השאר נפגשו הסטודנטים עם שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, ושמעו ממנו על נסיונו העשיר בשדה החינוך, כמורה, כמנהל וכראש הפירמידה. עם ד"ר אייל קמינקא ראש ביה"ס להוראת השואה ביד ושם, עם הגב' הילה סופרמן הרניק מנהלת תחום נערות ממצבי סיכון ומצוקה בבת-עמי ועם הרב דר' שמעון אדלר ראש מנהל החמ"ד לשעבר ומקים תיכון 'חברותא'.

המפגשים בקורס נשאו אופי מרגש ומעצים ובמהלכם נפגשו מי שעמדו בראש תכניות פורצות דרך בעבר,עם תלמידיהם – חניכהם שהיו במחזורים הראשונים של התכניות.

הרב שמעון אדלר פגש את בוגרי המחזור הראשון בישיבת חברותא שנפתחה על מנת לאפשר לתלמידיה ללמוד באמצעות אינטליגנציות שלא באות לידי ביטוי במסלול התיכוני הרגיל. שני הבוגרים, הביאו את עולמם כתלמידים בבית הספר הרגיל ואת המהפך שעברו במסגרת חברותא שאפשרה להם לחוות חוויות של הצלחה והישגים. גם המפגש עם בוגרות התכנית של נערות למען הקהילה של "בת עמי", ששתיהן הגיעו לתכנית לאחר נשירה ממסגרות החינוך הרגילות ולאחר התמודדות קשה עם מוסדות החינוך בהן למדו, היה מרגש ומעורר השתאות על הדרך שהתכנית הייחודית אפשרה לנשים צעירות אלה לעבור עם עצמן.

המפגשים הללו קידמו את ההבנה אצל הסטודנטים שאלמלא החשיבה החינוכית פורצת הדרך ובעיקר הגשמת החלום לבנות מסגרות ייחודיות כאלה לא היה מענה אמיתי לצרכים חינוכיים וחברתיים רבים, ושֶכפורצי דרך לעתיד עליהם לעסוק בעיקר בראיה קדימה.

הרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש המכללה, שהרצה אף הוא בפני הסטודנטים דיבר על החשיבות בהכשרת אנשי החינוך כמנהיגים מובילים: "בוגרי התואר השני של מכללת הרצוג הופכים עם תום לימודיהם לחלק מהשדרה המרכזית של מערכת החינוך בארץ. הקורס הזה וכלל ההכשרה שאנו מעניקים להם נועד לתת בידיהם את הכלים לחדשנות ולתעוזה ואת היכולת להוביל שינוי ולהוות דמויות משמעותיות עבור התלמידים ועבור המערכת כולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו