מופע הגועל: תושב קרית ארבע מקלל ערבים. צפו - סרוגים

מופע הגועל: תושב קרית ארבע מקלל ערבים. צפו

נערים מקרית ארבע תועדו כשהם מקללים במילים גסות ומטיחים עלבונות באישה פלסטינית ונגד הנביא מוחמד. גורמים בקריית ארבע: "מוחים על ניבולי הפה, אבל לא נשכח שיש הבדל בין מי שמקלל לבין מי שזורק בקבוק תבערה במטרה לשרוף אנשים"

מופע הגועל: תושב קרית ארבע מקלל ערבים. צפו
  מופע הקללות בקרית ארבע. (צילום: בצלם)

לא רק בשמאל יש אנשים שראויים לגינוי, אלא גם בימין.

ביום חמישי האחרון בשעת לילה מאוחרת נשמעו ממערכת ההגברה נערים מקרית ארבע- חברון כשהם מטיחים עלבונות וקללות בתושבים הפלסטינים הגרים באל-חריקה שכונה ערבית סמוכה בחברון.

סדרת הקללות הגסות, שהחלה בערבית ופנתה כלפי המוסלמים עברה לקללות בעברית נגד צלמת של ארגון השמאל 'בצלם' אותה זיהו המקללים כשהיא מצלמת אותם.

זהירות תוכן וולגארי וגס. מופע הקללות בקרית ארבע

בארגון בצלם אומרים כי "למרות שהאיומים שהושמעו היו מפורשים וקונקרטיים, והקללות שתועדו הגיעו לכלל הטרדה מינית חמורה, כוחות הביטחון שנכחו במקום עמדו מנגד ואפשרו למתנחלים להמשיך ולהטריד את התושבים באין מפריע, כפי שהם נוהגים כמעט תמיד".

המתנדבת תיארה את האירוע בעדות שמסרה לתחקירנית בצלם מנאל אל-ג'עברי: "בשעה 18:00 עליתי אל הדירה שלי המשקיפה על שכונת אל-חריקה ועל התנחלות קרית ארבע. בהתחלה התעלמתי מהמסיבה של המתנחלים, אך הם החלו להגביר את המוסיקה בדיוק בזמן שהמואזין קרא מהמסגד לתפילת ערב. הם החלו ללגלג על הקריאה לתפילה, וקיללו את הנביא מוחמד".

עוד הוסיפה הצלמת: "ראיתי ג'יפ של הצבא בראש הגבעה שעליה התאספו המתנחלים. עוד מספר חיילים היו על הכביש למטה, המשקיף על רחוב אל-חריקה קרוב לגדר ההתנחלות והתחלתי לצלם. המתנחלים החלו לנבל את פיהם ולקרוא מילות גנאי כלפיי, וכלפי הדת המוסלמית, ובמיוחד כלפי הנביא מוחמד. החיילים והמשטרה הישראלית לא נקטו בפעולה כלשהי".

מגמדים את האירוע אל מול פיגועי הטרור וניסיונות הרצח של הערבים

גורמים בקריית ארבע אומרים ל'סרוגים' על הסרטון כי המצולמים מוכרים ביישוב וכי הם מגנים את תוכן הדברים שנשמעו: "ניבולי פה זה לא הדרך שלנו, החבר'ה שקיללו לא משקפים את רוח המקום, אבל הם חלק מהיישוב ואנחנו מקבלים אותם כמו שהם".

על טענת מתנדבת 'בצלם' כי "החיים בשכונת אל-חריקה הפכו בלתי נסבלים, בגלל הפשיטות החוזרות ונשנות של הצבא, וגם בגלל ההטרדות וההתקפות מצד המתנחלים", מוחים בתוקף בחברון ואמרים כי, "באזור המדובר יש עלייה דרסטית בשבועיים האחרונים באירועים המתרחשים במקום. "אנחנו יודעים למה הנערים דיברו כך. זה בתגובה לכך שבשבועיים האחרונים כל הזמן נזרקים משם בקבוקי תבערה שחותכים לנו את הגדר וגורמים לנו לנזק, לכן הנערים הגיבו בצורה לא חכמה ולא מתורבתת אבל לא נשכח שיש הבדל בין מי שמקלל לבין מי שזורק בקבוק תבערה במטרה לשרוף אנשים".

והוסיפו: "אנחנו מגמדים את האירוע הזה אל מול פיגועי הטרור וניסיונות הרצח שהערבים עושים פה ומתרחשים בקריית ארבע- חברון כל הזמן. מצד שני, אנחנו נגד ניבולי פה ואנחנו לא מקבלים בשום פנים ואופן כזה סגנון של דיבור אצלנו לא מגיבים ככה, לא משתמשים בניבולי פה ולא בכל האמרות שנשמעו בסרטון".

"אנחנו בעד למחות נגד הטרור, אז בואו נכניס את הדברים לפרופורציות, בצלם עושים מזה יותר מדי רעש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אתר ביוב
איש יהודי | 29-08-2017 16:14
משיהו נוסף אימת את הטענות של הארגון האנטישמי הזה או שרק אתם אתר ביובי שכמותכם נהנים להכפיש את שמו של היהודי כי מהסרטון אי אפשר להבין כלום חוץ מפסקול "מולבש" ברקע
2
חחחחחחחח
בני | 30-08-2017 9:31
ענק