פותחים שנה בירושלים: על כל כיתה למגזר הציוני, נבנו 2 כיתות למגזר החרדי

פותחים שנה בירושלים: על כל כיתה למגזר הציוני, נבנו 2 כיתות למגזר החרדי

עיריית ירושלים מפרסמת נתונים על מצב החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים תשע"ח, שתחל בסוף השבוע. 88 כיתות חדשות נבנו למגזר הדתי והחילוני, לעומת 149 כיתות למגזר החרדי

על כל כיתה למגזר הציוני, נבנו 2 כיתות למגזר החרדי
  (צילום: שלומי כהן/פלאש90)

עיריית ירושלים מפרסמת נתונים על מצב החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים תשע"ח, שתחל בסוף השבוע.

בסך הכל עומד מספר התלמידים בירושלים על 260,913 תלמידים בכלל המגזרים, הכוללים את החינוך החילוני (ממלכתי), הדתי (ממלכתי דתי), חרדי וערבי.

בעירייה קצת משחקים עם הנתונים, ומאחדים את המגזר הדתי והחילוני יחד למגזר ציוני, מה שככל הנראה מאפשר להם לטשטש את המספרים האמיתיים על החינוך החילוני ולהאחז בריבוי הטבעי במגזר הסרוג. כך לדוגמה הם מפרסמים בגלוי כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 585 תלמידים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים בחינוך הציוני, אך לא מפרסמים כמה מהם דתיים וכמה מהם חילונים.

נתון נוסף הוא בניית הכיתות במגזרים השונים, בעוד במגזר הציוני (דתי וחילוני)  נוספו השנה 88 כיתות, במגזר החרדי בנתה העירייה 149 כיתות (כמעט פי 2), במגזר הערבי נבנו 79 כיתות חדשות, ובסך הכל 316 כיתות, נתון המלמד, כי יותר מחצי מהכיתות החדשות הלך למגזר החרדי.

נתון מעניין נוסף הוא המשך המגמה של ברקת לאחד את העיר. כ- 5,800 תלמידים ממזרח העיר ילמדו השנה בתכנית לבגרות ישראלית במקום זו הפלסטינית. המשמעות היא הכרה בלימודים בישראל מה שיאפשר להם כניסה לעולם האקדמיה והתעסוקה. הנתון מהווה עליה עליה של 14% משנת הלימודים הקודמת.

פרויקט נוסף שיחל השנה הוא תקשוב כיתות אם – בשנת הלימודים הקרובה תאובזר כל כיתה בכל בית ספר יסודי בעיר בעמדת מורה הכוללת מחשב, מקרן וברקו כחלק מפרויקט תקשוב בחינוך היסודי בעלות של כ-400,000 ₪.

השמות הנפוצים: דניאל ונועה

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת המשמש כמחזיק תיק החינוך אמר על הנתונים: "גם השנה החינוך הירושלמי ניצב בחזית העשייה וההשקעה העירונית. אני מאמין שההשקעה בחינוך ילדינו קובעת את עתיד העיר ירושלים ואני שמח לראות את מגמת הצמיחה המתרחבת במוסדות החינוך במגזר הציוני לצד שאר המגזרים בעיר. אנחנו פועלים רבות על מנת לרענן את המערכת באמצעות חדשנות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה ומאמינים כי כל אלו מסייעים לפתח את מערכת החינוך ולהיטיב עם איכות החינוך הניתן לילדים בירושלים".

נתון מעניין נוסף: בירושלים השם הנפוץ ביותר בקרב התלמידים העולים לכיתה א' בחינוך הכללי לבנות הוא נועה ולבנים הוא דניאל. בחינוך החרדי השם המוביל לבנות הוא שרה ולבנים דוד. במערכת החינוך הערבי השם המוביל בקרב הבנות הוא חלא ולבנים גם השנה נשמרת הבכורה לשם מוחמד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שונאי חרדים למהדרין, שכחתם לעדכן שכבר 10 שנים לא בנו
חרדי | 27-08-2017 14:35
10 שנים לא בנו כיתות חדשות לחרדים ועכשיו הסכימו לתרום להם 149 כיתות