גבאי: עוד צעד בדרך לשינויים במפלגה - סרוגים

גבאי: עוד צעד בדרך לשינויים במפלגה

למרות המתנגדים לשינויים הנרחבים שמציע היו"ר אבי גבאי במפלגת העבודה, מזכירות לשכת מפלגת העבודה החליטה לאשר את סדר היום שהציע היו"ר

גבאי: עוד צעד בדרך לשינויים במפלגה
  (Flash90)

מזכירות לשכת מפלגת העבודה התכנסה היום (ה') אחר הצהריים והחליטה לאשר את הצעות סדר היום שהציע היו"ר, אבי גבאי, לוועידת המפלגה שתיערך בשבועות הקרובים.
בין ההצעות שיועלו לדיון בוועידת המפלגה: העברת סמכויות הניהול של המפלגה לידי היו"ר בפיקוח הנהלת המפלגה, דבר שיאפשר ליו"ר לשאת באחריות לפעילות המפלגה, ולוודא כי הינה ערוכה לקראת הבחירות לכנסת, הן מהבחינה הכספית והן מהבחינה הארגונית על מנת להוביל לניצחון בבחירות ולהרכבת הממשלה הבאה.  בנוסף, על פי ההצעה שאושרה היום, המזכ"ל ינהל את המערך המוניציפאלי של המפלגה.

כל אלו מגיעים למרות הפרסומים בהם חברי מפלגת העבודה מתנגדים להצעות של היו"ר גבאי בדבר השינויים הנרחבים שהוא מתעד לערוך במפלגת העבודה

עם זאת בהמשך לפגישת ח"כ עמיר פרץ הבוקר עם יו״ר המפלגה אבי גבאי בה התגלו חילוקי דעות קשים בין השניים, פרץ ברך על החלטת מזכירות מפלגת העבודה שלדברו "מצביעה על נכונות לפשרות ומאמץ להגיע להסכמות".

והוסיף כי הוא "שב ומדגיש כי ימשיך לעשות כל מאמץ מול יו״ר המפלגה וגורמים מרכזיים בהנהגתה כדי להתגבר על הפערים שנותרו ולגבש מתווה מוסכם לקראת כינוס ועידת המפלגה".

סמכויות הניהול של המפלגה יועברו לידי היו"ר

במהלך הדיון אושר בכפוף לאישור ועדת החוקה של המפלגה כי יו"ר הסיעה, יושבי ראש הועדות בכנסת וחברי הועדות בכנסת ייקבעו על פי החלטת יו"ר המפלגה.  זאת על מנת לחזק את יחסי העבודה בין יו"ר המפלגה לעבודת הסיעה וחבריה בכנסת, ולהבטיח את עבודתה היעילה של הסיעה בכנסת.

בנוסף, יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה רשאי יהיה לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת. השיבוץ יעשה כך שלא יותר משניים מהם ישובצו בין עשרת המקומות הראשונים והיתר בעשירייה השנייה או השלישית. מועמדים אלו יכול שיהיו חברי מפלגה, או מי שאינם חברי המפלגה במועד שיבוצם. 4 המקומות המוקצים ליו"ר יהיו חלק מההסכמות, במידה ויהיו,  לחבירה לסיעות אחרות  רשימת המועמדים לכנסת היא נכס מרכזי בפניית המפלגה לציבור הבוחרים. רשימת המועמדים שתציג המפלגה חייבת להיות חזקה ואיכותית אשר תגדיל את סיכויי המפלגה למשוך אליה כוחות וקהלים נוספים. במסגרת בניית הרשימה יש לייצר את היכולת לגייס לשורות המפלגה חברים חדשים, אשר יחזקו את מעמדה הציבורי של המפלגה וירחיבו את קהליה. לכן מוצע

עוד אושר היום כי מיקומו של מזכ"ל המפלגה ברשימת המועמדים של המפלגה לכנסת ייקבע במקום ה-11.

וכן, אישור להאריך את תקופת כהונתה של הועידה לתקופה נוספת של עד 18 חודשים מיום בחירתו של היו"ר החדש. זאת על מנת ליצור תקופת יציבות ואחדות השורה במפלגה, ולאפשר לה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ארגונית להתמקד בהכנות לבחירות הכלליות.

בכדי להגביר את רמת השקיפות הציבורית של פעילות המפלגה יפרסמו הדוחות הכספיים של המפלגה מדי שנה, פרסום פומבי של סיכומים והחלטות של מוסדות המפלגה ופרסום דו"ח מפורט לציבור שיסכם את עיקרי הפעילות של המפלגה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו