כך הצליחה המשטרה לגייס נערי גבעות - סרוגים

כך הצליחה המשטרה לגייס נערי גבעות

בשנים האחרונות נוצרה מגמה מפתיעה ובה נערים רבים מישובי יהודה ושומרון מתגייסים למשטרה. אז איך נשברה חומת אי האמון ביניהם לבין כחולי המדים?

author-image
כך הצליחה המשטרה לגייס נערי גבעות
  (צילום אילוטסרציה: נתי שוחט/פלאש90)

במשך שנים היו נערי הגבעות ומשטרת ישראל שני מושגים מנוגדים וכמעט לא היה מי שהאמין שהם יכולים לשתף פעולה. אלא שכמו בהמון תחומים גם פה הלא יאומן קרה ובשנים האחרונות נוצרה מגמה של גיוס נערי גבעות מגוש עציון למשטרת ישראל.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', גיוס הנערים תאפשר באמצעות פרויקט חדשני הפועל במשרד לביטחון הפנים המכונה 'העין הטובה', שמטרתו לשנות את תדמית המשטרה בעיני הגרעין הקשה ביישובים. לאחרונה רשמה התוכנית הישג כאשר אחד מרכזי הנוער, המתגורר ביישוב שממנו יצאו בעבר פעילים שהיו מעורבים בפשיעה לאומנית, התגייס לשורות המשטרה.

כזכור, בשנים האחרונות היו מספר מקרים בהם ניידות משטרה הגיעו ליישובים מסויימים ב'גוש' תחת אווירה כבדה של מתח ולא פעם אף היו נסיונות פיזיים, דוגמת יידוי אבנים, לפגוע בשוטרים.

"תחושת התושבים הייתה שהמשטרה מחפשת אותם או רוצה ברעתם, בעיקר בגלל אירועים שקשורים בשימוש סמים ובפשיעה לאומנית", אמר אתמול ל"ישראל היום" אבי אונגר, מנהל תחום מניעה במועצה האזורית גוש עציון מטעם המשרד לביטחון הפנים.

כאמור, הכל השתנה עם תחילת יישום התכנית 'העין הטובה' במסגרתה הצליחו אנשי הפרויקט לגייס את רכזי הנוער ביישובים ובעזרתם לגרום לקבוצות של נערים להיפגש, לראשונה בחייהם, עם שוטרים לא באווירה עוינת, כאשר במסגרת המפגשים משוחחים בני הנוער עם שוטרים על פשיעה על כל סוגיה ועל הדרכים להימנע מהידרדרות לעבריינות ומפגיעה מינית.

"מצאנו בני נוער ובנות נוער שלא היו מודעים לסכנות מפגיעה ברשתות החברתיות, שלא היו מודעים לפגיעה מינית ולהשפעות של סמים ואלכוהול, אלימות פיזית ומילולית. מצאנו נוער שהכיר רק את הצדדים השליליים של המשטרה", סיפר אתמול אונגר, יוזם התוכנית.

רק בכדי להבין את המורכבות של גיוס נערים מגוש עציון למשטרה, סיפר אונגר כי במהלך המפגשים עם בני הנוער התפוצצה פרשה לאומנית חמורה באזור יהודה ושומרון, שהייתה קשורה באופן עקיף ליישובי גוש עציון וגרמה לטלטלה שאיימה על המשך התוכנית.

"לשמחתי, הפרשה יצרה פלטפורמה לקיים בפעם הראשונה שיח פתוח של בני הנוער עם המשטרה בנושא, ולא רק שהתוכנית נמשכה היא אף הורחבה".

מי שעוד התגאה בתכנית המהפכנית, הוא השר לבטחון פנים, גלעד ארדן: "אני גאה בפרויקט שלנו מכיוון שאני מאמין מאוד בצורך להשקיע במניעת אלימות, לא פחות מאשר באכיפה. כאשר הפעילות נעשית עם בני נוער, החשיבות גדולה עוד יותר כי הפעילות מסייעת להם בבניית עתידם ומכוונת אותם למסלול הצלחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אני מקווה שהם יתנהגו יותר טוב מהשוטרים שבאו לעוצרם
בהצלחה בחורים | 24-08-2017 13:58
אותם. ביתר עדינות ובפחות רישעות . שלא יקחו דוגמא מהמשטרה שהיתה עוצרת אותם.
2
יפה מאוד. צריך לגייס נערים בכל עבודה
| 24-08-2017 19:30
לטובת עתידם.