יוגב: אלה שתמכו בגירוש מגוש קטיף פתאום נזכרים - סרוגים

יוגב: אלה שתמכו בגירוש מגוש קטיף פתאום נזכרים

12 שנה להתנתקות, יוצאת התנועה הרפורמית בקמפיין חוצות תחת הכותרת: 'יהודי לא מגרש יהודי מהכותל המערבי'. מוטי יוגב תוהה איפה הם היו בזמן הגירוש

author-image
יוגב: אלה שתמכו בגירוש מגוש קטיף פתאום נזכרים
  קמפיין התנועה הרפורמית

12 שנה להתנתקות, ביום בו מציינים את קבורתם מחדש של חללי גוש קטיף שנעקרו מקבריהם ונקברו מחדש בהר הזיתים, יוצאת התנועה הרפורמית בקמפיין חוצות תחת הכותרת: 'יהודי לא מגרש יהודי מהכותל המערבי'.

לדברי ראשי התנועה מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות לקראת בג"צ "מתווה הכותל", אליו צפויים להגיע רבאייס וראשי קהילות רפורמיות מיהדות התפוצות. כזכור החליטה הממשלה לפני כשנה לתת רחבת תפילה לרפורמים מדרום לרחבת הכותל הנוכחית, אולם החלטה זו לא יצאה לפועל. רק לפני מספר שבועות החליטה הממשלה להקפיא את ההחלטה עד להודעה חדשה ובכך קברה אותה.

התנועות הרפורמיות בארץ עתרו לבג"צ כדי שיורה לממשלה ליישם את המתווה, וההחלטה צפויה ביום חמישי בשבוע הבא.

קמפיין התנועה הרפורמית

רבאיי גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית: אמר "רוב ברור בציבור הישראלי מתנגד למונופול הדורסני של הממסד הרבני בכותל המערבי, בגיור, בהליכי הנישואין והגירושין, בכשרות ובבתי העלמין. אנחנו מתכוונים להשמיע את הקול של הרוב הזה ולהמשיך לקדם את חופש הדת והמצפון של אזרחי ישראל, גם אם מדובר בתהליך ארוך ומורכב. כל מי שעיניו בראשו מבין שלא מדובר רק במאבק על הזכות לתפילה שוויונית בכותל, אלא בחלק ממאבק גדול הרבה יותר על דמותה וערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"גם אם משיקולים פוליטיים מפלגות השלטון בישראל מתקפלות בפני הלחץ של המפלגות החרדיות", מוסיף קריב, "אנו מאמינים שבסופו של יום נצליח לממש את הרצון של רוב אזרחי ישראל, ולהדוף לאחור את שנאת החינם, ההסתה והכפייה הדתית. לציבור היהודי בישראל וליהדות הישראלית מגיע הרבה יותר מאשר מה שמציע לה הממסד הרבני הדורסני והמפלה, ואנו נעשה הכול על מנת לממש בפועל את העיקרון שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי בישראל".

יוגב: אלה שתמכו בגירוש מגוש קטיף פתאום נזכרים

בתגובה לקמפיין הרפורמים, מזכיר חבר הכנסת מוטי יוגב את יחסם לססמה המקורית: "חבל שהתנועה הרפורמית, שתמכה בגרוש יהודי גוש קטיף מביתם, לא זכרה גם אז שיהודי לא מגרש יהודי." מסר יוגב לסרוגים.

"כל יהודי ויהודיה, כל אדם, יכולים להתפלל בכותל המערבי. "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים". בכל המקומות הקדושים לדתות שונות, חלים כללי אותן דתות." הוסיף יוגב, "גם הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, נתקדש במשך הדורות כבית תפילה ודינן נתקבל בישראל ובעולם כבית כנסת, כאשר החלק העליון של הרחבה הגדולה הוסדר כ׳רחובה של עיר׳."

"עם ישראל לא יאפשר לפגוע בקדושת מקומות תפילתו ובאחדות העם. רחבות התפילה של הכותל, פתוחות לכל מתפלל, על פי הצניעות המקובלת בעם ישראל במקומות המקודשים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
יוגב ענה תשובה לעניין
| 21-08-2017 12:27
אל חשד
אלקנה | 21-08-2017 13:52
הרפורמים ימשיכו כעת ביתר שאת בהתנגדותם למונופול הסרוג. הסרוגים חוזרים למימדיהם ההיסטוריים. אין בכך כל רע.