תושב הצפון ניסה לסחוט את אחד הבנקים הגדולים - סרוגים

תושב הצפון ניסה לסחוט את אחד הבנקים הגדולים

משטרת ישראל עצרה חשוד (32) תושב הצפון בגין סחיטת אחד הבנקים הגדולים במדינה. לפי החשד גנב האיש מאגרי נתונים של הבנק, דוגמת פרטי זיהוי לקוחות, ודרש מיליון שקל כופר תמורת אי פרסום הנתונים ומכירתם

תושב הצפון ניסה לסחוט את אחד הבנקים הגדולים
  (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

המשטרה חשפה ניסיון לסחיטת כופר והונאת סייבר של אחד הבנקים הגדולים.

היום הותר לפרסום, כי משטרת ישראל באמצעות יח' הסייבר בלהב 433 עצרה לפנות בוקר, בתום חקירה מורכבת וסמויה, שהתנהלה בשת"פ הרשות הלאומית להגנת הסייבר, תושב הצפון בן 32, בחשד כי סחט את אחד הבנקים הגדולים במדינה וחברות נוספות במשק, ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות, סכום כסף מעל מיליון ש"ח, במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין.

מערך הסייבר של משטרת ישראל ערוך עם כלים מקצועיים, על מנת להתמודד עם איומי הסייבר ולפיכך, בתום חקירה מואצת, בשת"פ הרשות הלאומית להגנה בסייבר, ארגוני משטרה בעולם ופעילות ייחודית ברשת ה"דארקנט", הצליחה המשטרה לחשוף ולשים את ידה על החשוד בעבירות, בטרם הצליח לבצע את זממו.

מכירת הנתונים בדארקנט

ראשיתה של הפרשה, במיילים שנשלחו אל הנהלת הבנק והחברות כבר בסוף חודש יולי 2017 מהחשוד, שהנו עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, בינהם הבנק המדובר. עפ"י החשד הצליח החשוד להשיג מאגרי נתונים של הבנק, דוגמת פרטי זיהוי לקוחות, ודרש כופר כסף תמורת אי פרסום הנתונים ומכירתם – דבר שעלול היה לפגוע בבנק ובחברות.

בתוך כך, יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת המו"מ של משטרת ישראל, החלו בחקירת הפרשה, לצד התנהלות במיילים מול הסוחט, על מנת לאתר את החשוד שהסווה את זהותו ברשת ולבסס את הראיות הנדרשות נגדו, תוך נטרול האיום.

הבוקר, עם הסרת צו אסור הפרסום, ניתן כאמור לפרסם, כי צוותי משטרה מיוחדים של להב 433 ערכו חיפושים במספר זירות על מנת לאתר את החשוד ולנטרלו, תוך השתלטות במקביל על מחשבו ונגישותו לרשת ולסיים את הפרשה בהצלחה, עם מעצר החשוד, איסוף הראיות הנדרשות והשבת המידע הרגיש לבעליו למניעת הנזק הפוטנציאלי.

במקביל לחקירה המשטרתית, צוותים של הרשות הלאומית להגנת הסייבר, יחד עם הפיקוח על הבנקים , פעלו כדי לוודא שלא נגרם נזק למערכות הארגון, שלא היתה פגיעה בחשבונות הלקוחות ולא נפגעה רציפותו התפקודית ובכדי לשפר את חוסנן של מערכות הבנק.

העצור יובא לדיון בבימ"ש שלום ראשל"צ, בבקשה להאריך את מעצרו בשעה 14:30.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו