מפתיע: ירידה בגיוס לקרבי? לא אצל החרדים - סרוגים

מפתיע: ירידה בגיוס לקרבי? לא אצל החרדים

41 חיילים חרדים חדשים התייצבו היום בבקו"ם בתל השומר לקראת הצטרפותם לפלוגת ח"ץ החרדית בצנחנים לעומת 35 במחזור הקודם

מפתיע: ירידה בגיוס לקרבי? לא אצל החרדים
  (צילום: עמותת נצח יהודה)

ירידה במוטיבציה לשירות קרבי?

בפלוגה חרדית בצנחנים המגמה היא דווקא הפוכה. 41 חיילים חרדים חדשים התייצבו היום (ה') בבקו"ם בתל השומר לקראת הצטרפותם לפלוגת ח"ץ החרדית בצנחנים (לעומת 35 במחזור הקודם).

זהו מחזור גיוס שלישי מאז הקמת הפלוגה שממשיכה את המסורת של שילוב החיילים החרדים ביחידות קרביות תוך הקפדה על שמירת תורה ומצוות. את המתגייסים הטריים פגשו רבני עמותת "נצח יהודה" שמלווים את החיילים ודיברו איתם על הלכות הקשורות לשרות צבאי.

לאחרונה דווח בצה"ל על מגמת ירידה במוטיבציה לשירות קרבי בהשוואה לגיוס המקביל בשנה שעברה – 68.8 אחוז מהמתגייסים ביולי 2016 לעומת 67 אחוז הקיץ. מבחינתו של צה"ל, מדובר בשפל של עשור. אחוז דומה נרשם מיד בסיומה של מלחמת לבנון השנייה. רק ב2010 הביקוש לשירות קרבי זינק לשיא של 80%, ומאז נמצא בירידה.

(צילום: עמותת נצח יהודה)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גילוי דעת בענין הדברים שנאמרו באסיפה
גזירת הגיוס שואה רוחנית | 22-08-2017 16:32
ביום חמישי האחרון ציינו בחסידות סאטמאר את היארצייט של הרבי ה'ויואל משה', בטיש ענק במסגרתו לאור קריאת האדמו״ר הצדיק רז"ל שליט"א לפתוח וועד הצלה שישמש כארגון גג לכל משרדי וארגוני הצלה שנלחמים נגד גזירת הגיוס (מהם יש עכשיו כ-15 משרדים שונים). הוועד ישמש כבסיס תמיכה לכל הארגונים הללו, ולכן החליטו על פתיחת מגבית ענק ביומא דהילולא. כמו כן, הזכיר האדמו"ר את "הגזירות הנוראות נגד החינוך הטהור" ובישר שמחר (ערב שבת) יחלקו על ידי המפעל ״שקל הטהור״ מיליוני דולרים לכל המוסדות על טהרת הקודש. "הציבור ישלח מיליונים להילחם בגזירות" "הציבור ישלח מיליונים להילחם בגזירות" "הציבור ישלח מיליונים להילחם בגזירות" "הציבור ישלח מיליונים להילחם בגזירות" "הציבור ישלח מיליונים להילחם בגזירות" האדמו״ר דרש אודות גזירת הגיוס שכולל עכשיו כבר גיוס בנים ובנות רח״ל לצבא השמד. וטען כי בעצם כל כוונת הראשי ורשעי המדינה של שמד וזימה, שהציבור החרדי ייטמע ויתערב עם הרחוב החילוני, הן ע״י לימודי אקדמיה והן ע״י הגיוס לצבא. האדמו״ר שלח רמז עבה לכל אלו שחושבים שע״י ישיבות וועדות בכנסת שמאשימים אותו ואת חסידות סאטמר בניהול המאבק נגד הגזירה הוא יפסיק בפעולותיו, ״אנחנו עומדים במלחמה נגד מדינה שמפזרת מיליארדים דולרים להעביר את זממם הרע ולהתבולל את הציבור החרדי במישרין ובעיקופין, אבל אני מבטיח שלא נפחיד ולא נרתע, הציבור פה ישלח בעזרת ד׳ הרבה מיליונים דולרים ללחום נגד כל הגזירות שלהם״ וזה לכאורה גם כולל המלחמה נגד הרשעים המסיונרים והמשומדים של ועד הישיבות. כ"ק מרן האדמו"ר הצדיק רז"ל שליט"א מחזק אותנו. אנחנו כאן בארץ ישראל מלאים בכבוד והערצה לרבי זלמן לייב שליט"א שדואג ועושה הכל למען שארית הפליטה כאן בארץ הקודש שלא נתבולל בין החילונים שגוזרים גזירות ומטילים מכסות לצבא השמד שלהם שהמטרה שלהם להחריב את היהדות החרדית ולשלב אותנו בין פורקי העול, על כן אנו מודים לרבי שליט"א ולכל חסידות סאטמר המפוארת ולכל אחינו שבגולה שדואגים ועוזרים לנו. מהשמים זכו חסידי סאטמאר לכ"ק מרן האדמו"ר שליט"א שהוא ת"ח ויר"ש ומוסר נפשו למענינו כאן בארה"ק. כ"ק מרן אדמו"ר הצדיק האדיר מסאטמר שליט"א הוא צדיק יסוד עולם עולם, עוסק יומם ולילה להצלת הדור, יחד עם כל גדולי ראשי הישיבת ומנהיגי הדור בארה"ב, ובראשם רבינו מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן משה שכטר שליט"א, ומרן ראש ישיבת לייקוואוד הגאון הגדול רבי ארי' מלכיאל קוטלר שליט"א, שהם שני המנהיגים של כל היהדות אמירקאים, ביחד הם עושים כל מה שבידם לעזור לאחינו תושבי ארה"ק להשאר חרדים עוסקים בתורה ובמצות, ולחזק את הלוחמים בארה"ק שבראשם גדול הדור ומנהיג כל הדור הזה הצדיק הגדול מרן ראש הישיבה רבי שמואל אויערבאך שליט"א.