סמוטריץ': "לעג לרש, לדחות בנימוס את דרישת ליברמן" - סרוגים

סמוטריץ': "לעג לרש, לדחות בנימוס את דרישת ליברמן"

סמוטריץ' על הצעת ליברמן להריסת שדה בועז תמורת אסדרת הישוב בעוד שנה וחצי "במקום לבצע את המעשה הציוני והצודק לאלתר, ליברמן מורח את המתיישבים ומקדם עוד הריסה מיותרת בגוש עציון"

סמוטריץ': "לעג לרש, לדחות בנימוס את דרישת ליברמן"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' קורא לתושבי שדה בועז לדחות את הצעת הפשרה של שר הבטחון אביגדור ליברמן שמשמעותה הריסה בתמורה להבטחות.

אתמול הבאנו בסרוגים את את סיפורו של הישוב, היושב על קרקעות 'סקר' – שטח אותו המדינה בודקת למי הוא שייך. תוצאות הסקר כבר נעשו אך טרם פורסמו, מה שמעמיד את הישוב בסכנת הריסה. ההצעה של ליברמן אומרת לתושבים, להתפנות מרצון, ובתמורה תשלים המדינה את הסקר ותפרסם אותו בתוך שנה וחצי.

מה הסיפור בשדה בועז? קחו דקה להבין

סמוטריץ' רואה בהצעת הפשרה – סוג של עלבון. "ההתחייבות של ליברמן לסיום הליכי הסקר רק בעוד שנה וחצי בתמורה לפינוי המבנים היא לעג לרש וזלזול באינטליגנציה של תושבי גוש עציון. העובדה שעד היום ההליכים לא הסתיימו והקרקע לא הוכרזה כאדמת מדינה היא הפרת הבטחה שלטונית שנתן שר הביטחון הקודם לפני יותר מארבע שנים."

את ההצעה להרחיק את פרסום התוצאות למשך חודשים ארוכים מסביר סמוטריץ': "בעוד שנה וחצי ליברמן אולי כבר לא יהיה שר ביטחון כך שמדובר בהבטחה שמראש יודעים שהולכים להפר. כלל הבדיקות המקצועיות בסקר הסתיימו כבר לפני שמונה חודשים ואין שום סיבה בעולם שתהליך ההכרזה לא יסתיים בתוך חודשים ספורים. מדובר באדמת מדינה בעלת חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה לרצף ההתיישבותי בגוש עציון ועל שר הביטחון היה לסיים את הכרזתה ככזו כבר מזמן. במקום לבצע את המעשה הציוני והצודק הזה לאלתר, ליברמן מורח את המתיישבים ומקדם עוד הריסה מיותרת בגוש עציון.

אני קורא לתושבי שדה בועז לדחות בנימוס את דרישת ליברמן לפינוי הבתים ולדרוש את פרסום הסקר באופן מיידי עוד לפני ההריסה המיותרת. ככל שליברמן יתעקש לבצע מדיניות שמאל, להרוס בתים בהתיישבות הישראלית בעוד כולם יודעים שהערבים בונים באזור בלי חשבון ואף אחד לא מעלה בדעתו להרוס להם, יהיה מאבק ציבורי צודק נגד ההרס והאפליה."

גם יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם הצטרפה להתנגדות: "לא יתכן כי ממשלת ימין שנבחרה לבנות ולפתח את ההתיישבות ביו'ש תחזור לממש מדיניות של ממשלות השמאל, תהרוס בתים ותגרש מתיישבים משדה בועז שבגוש עציון. התווית הדרך צריכה להיות על ידי חזון הממשלה ולא על ידי שלטון פקידים. אני קוראת לשר הביטחון למנוע את ההרס ולאפשר פתרונות אחרים."

רק צריך חתימה על פרסום הסקר

אתמול כאמור פרסמנו בסרוגים על המאבק של תושבי גוש עציון בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את ההרס המתוכנן של ארבעה בתים בשדה בעז, בדרך פשוטה שאינה גוררת בעיות משפטיות.

הדרך הפשוטה היא פרסום והכרזה על אדמות הסקר באזור, כאדמות מדינה. במה מדובר? לפני 5 שנים נבנו 4 מבנים בשיתוף פעולה עם תנועת אמנה באזור שאינו קרקע פרטית. בהסכם של היישוב עם שר הביטחון דאז בוגי יעלון, הוסכם כי התושבים יפנו את המבנים ובתמורה המדינה תקדם את הסדרת הקרקעות באזור.

לאחרונה הקימו תושבי שדה בעז 4 בתים בשכונה החדשה של שדה בעז ומשפחות צעירות נכנסו להתגורר במבנים. בעקבות עתירה לבג"ץ של תושבים ערבים יחד עם ארגוני שמאל, בדרישה שהמבנים האלו ייהרסו, הגישו תושבי המקום הגישו עתירה נגדית – שטענתה העיקרית מתבססת על כך שהמבנים יושבים על אדמות הסקר שאמורות להיות מוכרזות, אולם הן מעוכבות במנהל האזרחי קרוב לשנה. בימים האחרונים נודע לתושבי המקום­­ כי המנהל האזרחי נחוש להרוס את המבנים ולוחץ את שר הביטחון לבצע את ההריסה בהקדם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרוצה לשקר ירחיק עדותו
גג | 16-08-2017 20:56
ליברמן שקרן מדופלם...
2
אנשי הבית היהודי משחקים משחק ציני.
דרור | 16-08-2017 23:45
קוראים לתושבים להיאבק ובעצמובעצמם לא עושים שום דבר. אילו רצו באמת - טמונה היתה עומדת על לילה והכל היה נראה אחרת. אין צורך בשום סקר - צריך החלטה שזו הארץ שלנו ורוצים לבנות. זה הכל. הבעיות הטכניות יפתרו מעצמן.