הנופשים היהודים הזדעזעו: השלטים האנטישמים הוסרו - סרוגים

הנופשים היהודים הזדעזעו: השלטים האנטישמים הוסרו

נופשים יהודים שהגיעו להתארח במלון בשוויץ, הזדעזעו לגלות אמש (ב') שלטים עם הוראות והגבלות מיוחדות המופנות אל יהודים בלבד. לאחר הגינוי ופרסום השלטים ברחבי התקשורת והרשת, החליט המלון להסירם

author-image
הנופשים היהודים הזדעזעו: השלטים האנטישמים הוסרו
  פסגת הנופש, שוויץ (צילום: שטארסטוק)

נופשים יהודים שהגיעו להתארח במלון בשוויץ, הזדעזעו לגלות אמש (ב') שלטים עם הוראות והגבלות מיוחדות המופנות אל יהודים בלבד. לאחר הגינוי ופרסום השלטים ברחבי התקשורת והרשת, החליט המלון להסירם.

"לאורחינו היהודים, אנא התקלחו לפני שתכנסו לבריכת המלון, וגם לאחר שתצאו ממנה. במידה ותפרו את הכללים, הבריכה תהיה סגורה עבורכם", כך נכתב באנגלית בשלט שחיכה לנופשים ליד הבריכה. לצד כך חיכה לאורחים היהודים שלט נוסף גם על המקרר, המבקש לא להוציא אוכל מהמקרר, מעבר לשעות שנכתבו.

השלט שנתלה סמוך לבריכה (צילום מתוך טוויטר @judash0)

"הרגשנו מאוד לא רצויים, למלון אמנם קוראים 'פרדייז', אבל ליהודים זה ממש לא", סיפרו האורחים החרדים שהגיעו להתארח ל'ישראל היום' והעידו כי השלטים, אכן נתלו רק נגד האורחים היהודים.

אך לא רק הם הזדעזעו מהשלט בנימה האנטישמית, גם אורח שאינו יהודי ששהה במלון, כתב מעל המודעה "השלט הזה דוחה וגזעני". בעקבות כך החליטו המלון להוריד את השלטים מהמקרר והבריכה.

סגנית השר ציפי חוטובלי – דורשת גינוי 

"בימים אלו כשאנו מציינים 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל בשוויץ, אסור לתת לאנטישמים להרים ראש" הגיב יעקב חגואל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונות העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות, והוסיף "אני רואה בחומרה שלטים מסוג זה".

גם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי גינתה במילים חריפות את המקרה בשיחה עם שגריר ישראל בשוויץ. שהבטיח בעקבות בקשתה לפנות אל משרד החוץ השוויצרי בבקשה לגינו.

לדברי חוטובלי מדובר ב"גילוי אנטישמי מהסוג הרע והמכוער ביותר" ואין להסתפק בהסרתם אלא לדרוש למצות את הדין "גילויי אנטישמיות באירופה לא פסקו לצערנו, ויש לדאוג לכך שבמקרים כאלה הענישה תייצר הרתעה אפקטיבית למי שעדיין מקנן בו החיידק האנטישמי".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו