לפיד הגיע לנתב"ג וריגש את העולים החדשים - סרוגים

לפיד הגיע לנתב"ג וריגש את העולים החדשים

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע לטקס קבלת הפנים ל 233 עולים חדשים מצפון אמריקה שהגיעו לישראל בטיסה מיוחדת של ארגון 'נפש בנפש' וריגש אותם כשסיפר את סיפורו של אביו

לפיד הגיע לנתב"ג וריגש את העולים החדשים

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע הבוקר (שלישי) לטקס קבלת הפנים ל 233 עולים חדשים מצפון אמריקה שהגיעו לישראל בטיסה מיוחדת של ארגון 'נפש בנפש'.

לפיד פגש וברך את העולים בטקס קבלת הפנים בנתב"ג וברך אותם על ההחלטה לעלות לישראל ולהיות חלק מהרעיון הציוני: "אנחנו 'העם הנבחר'. אנשים רבים טועים לחשוב שמדובר בפריבילגיה. למעשה, מדובר בחובה. נבחרנו לשרת רעיון מסוים, מטרה מסוימת. בעיניי, קיומה של ישראל חזקה וחופשית הוא הבסיס של הרעיון הזה. אני מאחל לכם – ואני משוכנע שכך יהיה – שתשתלבו, ותעבדו, ותתאהבו, ושתרקדו בחתונות ותחגגו בר מצוות ובריתות ושתהיו אזרחים שמחים של מדינה שמחה".

"אבל יהיה עוד משהו. יהיה עוד רובד לחייכם שכל הזמן יהיה שם. אתם תדעו שלחייכם יש משמעות. אתם תדעו שאתם לא רק חיים את היומיום שלכם, אלא אתם גם חלק מרעיון גדול, מופלא, שלא יכול להתקיים בלעדיכם. הרעיון הציוני, הרעיון של אנשים חופשיים בארץ חופשית, ניזון מיומו הראשון מאנשים כמוכם. אנשים שקמו יום אחד בארץ רחוקה ואמרו, "אני שייך למשהו. אני שייך למשהו ואני לא רוצה שהשייכות שלי תהיה בשלט-רחוק".

 

לפיד ריגש את הנוכחים כששיתף את העולים החדשים והנוכחים בסיפור העלייה של אביו טומי לפיד ז"ל שהחליט עם הגעתו לארץ להתנדב לצבא ההגנה לישראל למרות שיכל לבחור אחרת: "לפני שבעים שנה אבא שלי הגיע לישראל, ניצול שואה צעיר. בשונה מכם, הוא הגיע באוניה. בדומה לכם, הכל היה מבלבל וחדש. הצבעים, הקולות, הקצב. הוא עמד על הרציף בנמל חיפה, והפקיד צעק: "ילדים עד גיל 17 הולכים לגור במרכז-עולים. מעל גיל 18, הולכים לצבא".

לפיד סיפר כי "אבא הרים את היד ואמר, 'אני בן 17.5, לאן ללכת?' והפקיד הסתכל עליו ואמר: 'לאן שאתה רוצה".

לפיד הוסיף כי "אנשים עושים החלטות שמשנות את חייהם בשבריר שנייה. אבא הסתכל על סבתא, אמא שלו, ששרדה איתו את הגיהנום של השואה, הרים את התרמיל שלו, שם אותו על כתפו, ואמר לה: "אני הולך לצבא." והוא הלך לשרת בצבא של מדינה שהוא לא ידע לדבר את השפה שלה, לא ידע לשיר את ההמנון שלה, לא ידע שום דבר על הגיאוגרפיה שלה ומעט מאוד על ההיסטוריה שלה. אבל הוא ידע דבר אחד, שאותו יודע כל מהגר. שאותו יודע כל אחד מכם: שהוא החליט. אדם שעושה עליה הוא אדם שהחליט שחייו אינם מקריים. שהוא הארכיטקט של גורלו. במובן זה, אתם, בשעה הראשונה שלכם כאזרחים ישראלים, מהווים ביטוי עמוק של נפש האומה. מפני שההחלטה שלכם לבוא לישראל אומרת שישראל אינה רק מקום, היא רעיון. היא בחירה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לפיד שכח לציין שאביו טומי אהב אכול בשר סוסים [ראה גוגל]
עמך | 15-08-2017 12:19
לפיד משחק בנדמה לי, נדמה לו שהבחירות יתקיימו בכרב ראש השנה. חחחחחחחחחחחחחחחחח
2
יאיר לפיד
אריקו | 15-08-2017 12:28
נאום מבריק חם אוהב ומחבק וגם מאחד את כל העם