הרב יוני רוזנצוויג: "האם הרב רבינוביץ' צריך להוכיח את עצמו לרב יוסף?"

הרב יוני רוזנצוויג: "האם הרב רבינוביץ' צריך להוכיח את עצמו לרב יוסף?"

הרב יוני רוזנצוויג, ראש ישיבת 'שבות ישראל' לשעבר, מתייחס לדבריו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לפיהם רבני הציונות הדתית לא הגיעו לגדולי התורה שבציבור החרדי

"האם הרב רבינוביץ' צריך להוכיח את עצמו לרב יוסף?"
  (צילום: ערוץ היוטיוב של ישיבת שבות ישראל)

הרב יוני רוזנצוויג, ראש ישיבת 'שבות ישראל' לשעבר, מתייחס לדבריו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לפיהם רבני הציונות הדתית לא הגיעו לגדולי התורה שבציבור החרדי.

בפתח דבריו ציטט הרב רוזנצוויג את הרב יוסף וכתב: "הרב יצחק יוסף אמר בנוגע לעלייה להר הבית כי 'כל גדולי הרבנים כולם – אסרו, אז עם כל הכבוד לרבנים שלהם, יש להם רבנים, לא הגיעו לגדולי התורה האלה, מישהו מהם הגיע לגדולי תורה כמו הרב אוירבך, כמו הרב אלישיב, כמו מרן? יש להם תורה, אבל לא כמו מרן, לא כמו הרב אלישיב, לא כמו הרב אוירבך, לא כמו הרב אברמסקי, הרב משה פיינשטיין, הסטייפלער, הרב שך, גדולי עולם, כולם אסרו, הם באים באיזה עוז'".

לאחר שהביא את דברי הרב הראשי כתב הרב רוזנצוויג: "לעולם לא אבין מדוע יש צורך לרבנים להקטין גדולי תורה אחרים על מנת לטעון את הטיעון הלחלוטין לגיטימי שלהם", הרב רוזנצוויג מספר כי "מורי ורבי הרב רבינוביץ' (הרב נחום רבינוביץ'; ג"ע) מתיר את העלייה להר הבית – האם הוא צריך להוכיח את עצמו לרב יוסף?".

"וגם אשמח לדעת, כי אף פעם לא הבנתי", המשיך הרב רוזנצוויג: "איך מודדים גדלות בתורה? מספר שנות שימוש תלמידי חכמים? מספר שנות לימוד בישיבה? כמות המסכתות? כמות השו"תים המודפסים? חידושים בגמרא עיון? כמות התלמידים שאותו רב העמיד? מספר הסמיכות שנתן? או שאולי הטענה הניצחת: "פשוט יודעים. כשאתה נמצא בקרבת אדם כזה אתה פשוט יודע". כמובן – רק אם הרגשת כך אצל האדם הנכון. אם לא – הסיבה שהרגשת ככה היא ודאי כי פשוט אינך יודע להשוות, כי אתה לא מכיר את הדבר האמיתי".

"לי אין סרגל", הוא ממשיך וכותב כי "אני חושב שאני יודע לזהות אדם גדול, אבל אני לא יודע לשפוט מי גדול ממי. כולם חכמים, כולם נבונים, כולם זקנים, כולם יודעים את התורה. אבל על מורי ורבי הרב רבינוביץ' – אותו אני מכיר היטב – אני יכול לומר לכל מי שרק אוזנו כרויה לשמוע: יושב בינינו תלמיד חכם מהגדולים בדורנו, האומר את האמת ללא כחל ושרק אך מתרחק מן המחלוקת, עם שכל ישר מאין כמותו וידע עצום, ואפשר לסמוך על פסיקה שלו בעיניים עצומות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
רב משה לא במחנה של יצחק יוסף
מנדל | 14-08-2017 19:42
לו היה הרב משה חי היום אין ספק שיצחק יוסף יפסול אותו. כמעט בטוח שיצחק יוסף לא למד קודשים.
2
יש עוד כמה מדדים. זה לא אללא בבלא. למשל דרך פסיקה שמקובלת על גרעין קשה ויציב של תלמידי חכמים, תורת חורזת כלומר תורה שעברה מדור לדור. הרב קוק למד אצל הנציב ומשם לבנו ומשם לרב טאו או הרב אברום וכו.כל תורה שאין לה בית אב אינה תורה. תלמיד חכם שאין הלכה כמותו גל רבני ישראל אומרים את דעתם על גיור ממלכתי בצורה ברורה....
| 14-08-2017 20:21
3
מדוע שעידית ברטוב תוקפת את הרב רבינוביץ - בפטרונות
תלמיד | 14-08-2017 20:23
אתה שותק? מה זו שנאת החרדים הזו? הרב רבינוביץ הורה שנשים לא יעלו להר. עדית ברטוב תקפה אותו במקור ראשון - פטרונות הלכתית, שיקולים זרים. וכאן אתה שותק. רק מול הרב יצחק יוסף אתה יוצא. זו צביעות
אם היא באמת עשתה את זה ואתה צודק
... | 28-11-2018 21:53
כנראה שיש בכך די כדי להראות מה הסיבה שהכותב הנל כתב את דבריו.
4
יש מושג של גדול בתורה
| 14-08-2017 21:18
יש מושג של גדול בתורה. וגם כותב המאמר יודה שלא כל רמ בישיבה תיכונית הוא הרב רבינוביץ... ולכן זה די דמגוגיה מכל הכיוונים וחבל שנגררים לזה בפרט בחודש אב. אני מזכיר את ההקדמה של הנציב. יחד עם זה אין ספק שרוב התלמידי חכמים מכל החוגים התנגדו, כולל אצלנו בציונות הדתית. הכהנים הגדולים בישיבת מרכז הרב התנגדו לעליה להר הבית. בשיחה האחרונה של ראש הישיבה הגאון הרב שפירא, דיבר נגד עליה להר הבית. ולכן כל בר דעת מבין שרוב הרבנים הגדולים התנגדו לעליה להר הבית
יש לציין
א | 15-08-2017 22:49
אני אישית שמעתי מאדם מסוים שהוא קיבל היתר לעלות להר הבית מהרב שפירא. הרב שפירא התנגד בעיקר לעליה הציבורית להר הבית כי חשב שזה יעשה לא טוב לעם ישראל. זו דעתו אבל מותר לרבנים להגיע למסקנות שונות ממנו. יש הבדלים גדולים בין סוגי ההתנגדויות השונות לעליה להר הבית. ההתנגדות של הרב שפירא היא התנגדות שלא מתחייבת במציאות כיום ואפשר למצוא פתרונות. וכמובן שהנושא ההלכתי הנ"ל נתון אך ורק לרבני דורנו ולא לרבנים (גדולים ככל שהיו) שנפטרו.
5
כל אלה שמתהדרים ברב
אליעזר קרושינובסקי | 14-08-2017 22:37
רבינוביץ שליט"א ( הרב ריסקין, הרב מדן ואחרים) שיהיו הגונים ויודיעו שהם גם בעד סרוב פקודה שהרי הרב היה יד ימינו של הרב שפירא זצ"ל בפסק ההלכה ההוא. והמבין יבין. יתר על כן, האם הרב רבינוביץ הוא בסדר גודל של הרב שפירא והרב אליהו זצ"ל שאסרו מפורשות לעלות להר הבית? גם הוא לא חושב כך. ולכן הביקורת של הראשל"צ במקומה.
6
יש דרגות בתלמידי חכמים
התלמיד | 14-08-2017 22:47
אינני רוצה להכניס ראשי, אבל אין ספק שהרב שמסתמכים עליו בעליה להר הבית, זה הגאון הרב שלמה גורן, מקים הרבנות הצבאית והרב הראשי לישראל. מדובר בגאון עצום, שלא צריך כלל להוכיח זאת. אבל יחד עם זה צריך לזכור, שרוב התלמידי חכמים הגדולים, התנגדו לעליה להר הבית, ובהם הכהנים הגדולים ראשי ישיבת מרכז הרב. בנאומו האחרון בציבור ביום ירושלים האחרון לחייו, ראש הישיבה הגאון הרב שפירא, חיכה שהגאון הרב ליאור ילך, ונאם בחומרת האיסור החמור לעלות להר הבית. דעת ראש הישיבה זצ"ל שיש חשש לאיסור כרת בעליה להר הבית. וכך הייתה דעת רוב הרבנים בני דורו של ראש ישיבה זצ"ל למעט הגאון הרב גורן, וגיסו הגאון הרב שאר יישוב, לא ידוע על רבנים בני דורם ובשכבת הגיל שלהם שהתירו עליה להר הבית. ולכן אין ספק שרוב התלמידי חכמים הגדולים התנגדו לעליה להר הבית. יחד עם זה אין ספק שהגאון הרב רבינוביץ לא צריך הסכמה לגדלותו. וגם כותב מאמר זה יודע להבחין בין מורו ורבו כדבריו הגאון הרב רבינוביץ לבין ר"מ בישיבה כזאת או אחרת ואפילו רב יישוב שמתיר לעלות. ולכן יש דרגות בתלמידי חכמים וברובד העליון של תלמידי החכמים רובם התנגדו לעליה להר הבית מטעמים הלכתיים.
אפילו
א | 15-08-2017 22:57
הרב שפירא אמר לרב אליעזר מלמד "שהוא לא יכול לאסור את המותר". הרב שפירא לא פסק הלכה אלא התנגד לעילה להר בעיקר בגלל החשש שרבים בעם ישראל לא יעלו בטהרה. בעניין "הספק כרת" אפילו הרב שפירא יודה במקומות מסוימים בהר הבית מותר ללכת ללא חשש. (ויש לציין שיפתח בדורו... ההלכה נקבעת לפי פוסקי זמננו ולא לפי פוסקים שנפטרו.)
7
מי באמת גדול בתורה ? ד
| 15-08-2017 10:03
8
מי גדול ממי ?
| 15-08-2017 10:12
האם פאפיה הוא שיח או עץ ? השאלה נש.אלה לפני אחד מגדולי ההלכה החרדים וענה: "מספק נחמיר". ואח"כ נשאל מאחד מגדולי התורה שלא נמצא ברשימת גדולי התורה הלבושים כחרדים. הוא יצא לראות את הפאפיה, ראה, הריח את העלה ששבר, כדי שריחו יצא ברור, ופסק ...שיח. מי גדול ממי. הראשון נוהג כמנהגי החרדים. השני נוהג כמנהגי ה...ציוניים. יש הרבה דוגמאות כאלה, ודי לחכימא ברמיזא
9
"ואינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד"
יהודי | 15-08-2017 10:15
מי שלמד את אותו הדבר מאה ואחת פעמים גדול הרבה יותר ממי שלמד מאה פעמים. והמבין יבין.
10
הקבה סולד מהרבנים שני הזרמים כשלו. עוסקים בפולחן ולא במוסר
| 15-08-2017 10:31
איך יודעים את מי
11
אלה ואלה מפרשים תורת אמת לטובתם ותועלתם
| 15-08-2017 10:33
איך יודעים את מי
12
מה שיצחק יוסף אמר מאד ילדותי
מנדל | 15-08-2017 18:26
כילד בגן שהצעצוע שלו יותר טוב מחבירו. רק מי שחסר בתורה יגיד דבר כזה.
13
בהחלט צריך להוכיח את עצמו
נועם | 16-08-2017 13:10
עם ישראל תמיד ידע "להריח" גדול בתורה
14
יש כללים לרב חכמה ורב מנין. למה הרב רוזנצוויג
חעגד | 28-11-2018 21:51
מתנהג כאילו הכללים האלה בפסיקת ההלכה לא קיימים? ומה עם אחרי רבים להטות שלחלק מהראשונים זה דאורייתא? ומה עם העניין שהדור צריכים לקבל על עצמם את הרב כדי שהוא יהיה גדול דור? עם כל הכבוד לגאון הרב רבינוביץ', אף אחד לא מכיר אותו. אפילו בציבור שלנו כמעט שלא.
15
התשובה הפשוטה ביותר לרב רוזנצווייג היא
תמי | 06-05-2020 12:27
במגזר הסרוג אין ציות לגדולי תורה, כנראה שכולם גדולי דור או שפשוט אין גדולי דור