שו"ת: למה חתונה בלי רב ועדים לא תקפה? - סרוגים

שו"ת: למה חתונה בלי רב ועדים לא תקפה?

צפו בסרטון של תאגיד השידור הישראלי 'כאן' בו משיב הרב יצחק גבאי על השאלה: למה חופה וקידושים, בלי רב ועדים, לא נחשבים?

שו"ת: למה חתונה בלי רב ועדים לא תקפה?
  (צילום: תאגיד השידור הישראלי כאן)

הרב יצחק גבאי כבר 13 שנה מקדיש את כל זמנו ומרצו לקירוב בין דתיים לחילונים, ממשיך במגמה ומככב בסדרת הרשת הראשונה בישראל העוסקת בש"ותים.

צפו בסרטון של תאגיד השידור הישראלי 'כאן' בשאלה הנוגעת לחתונות של אנשים שאינם מעוניינים בטקס המסורתי עם רב, עדים וחופה. הרב יצחק גבאי משיב.

למה חתונה בלי רב ועדים לא תקפה?

https://www.youtube.com/watch?v=GJ9d0dajtqk

למה חופה וקידושים, בלי רב ועדים, לא נחשבים? ברמה הטכנית, גבר ואישה יכולים לחיות יחד בכיף ואפילו להביא ילדים לעולם, אבל מבחינת ההלכה עדיין לא להיקרא נשואים. המעבר מזוג מאוהבים לזוג נשואים הוא באמצעות חתונה. על פי ההלכה היהודית מה שעושה את המעבר הזה הוא טקס החופה.

האלמנטים השונים שבטקס החופה והקידושין, בעלי משמעות רוחנית עמוקה. הבאים לסמל את החיבור שבין נשמות בני הזוג. החיבור הזה נתפס בהלכה כמעלה את בני הזוג מכאן גם השם נישואין, מעמד חדש רם ונישא.

כדי שתחול קדושת הנישואין על פי ההלכה ביהדות חייבים לערוך את הטקס בפני 2 עדים כשרים שאינם מבני המשפחה. הכתובה בגדול הינה כתב ההתחייבות שבין החתן לכלה. הטבעת היא כנגד קידושי האישה. שבע הברכות הינו טקס בו מברכים את החתן והכלה שתשרה בביתם השמחה והברכה. הרב ממונה בעיקר על ניהול הטקס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
בשלושה דרכים אשה נקנית
ישראלי1 | 13-08-2017 11:46
כבוד הרב מבלבל הלכה, אמונות, אברהקדאברא ומאמבו ג'מבו. ההלכה היהודית ברורה לחלוטין; אשה נקנית באחת משלושה דרכים כסף. כתובה וביאה. אין שום הכרח שיהיה דווקא רב מתווך. וכל הדיבורים על קדושה וחיבור נשמות לא רלוונטיים להלכה
צריך מקדש ושני עדים.ואם יש קידוש
| 17-09-2017 1:38
אז יש חיבור בינהם שרק גט יכול להפריד בינהם.ואילו סתם חברות כל אחד יכול ללכת לדרכו בלי לשאול את השני בלי בעיה.המצווה להיות נשואים ולא פילגש .