מעיני הישועה: למעלה מאלף לידות בחודש - סרוגים
הורות ולידה, סרוגות, תוכן שיווקי

מעיני הישועה: למעלה מאלף לידות בחודש

המרכז הרפואי מעיני הישועה מתהדר במספר לידות בחודש המהווה תקדים לעולם כולו. מחלקות האשפוז מתחרות עם בתי המלון הטובים בארץ, וכל החבילה מגיעה יחד עם מקצועיות ויחס אוהב ומכבד. ראיון עם פרופ' בר קפלן, מנהל מחלקת יולדות א'

מעיני הישועה: למעלה מאלף לידות בחודש
  למעלה מאלף לידות בחודש. מעיני הישועה. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

מה הביא אותך לעבוד במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' לאחר שנות עבודה ארוכות בבתי חולים שונים?

"אל בית החולים 'מעיני הישועה' הגעתי במסגרת "העצמת הרפואה". הדבר הראשון בו הבחנתי הוא שהרפואה ב'מעיני הישועה' נמצאת כל העת בנסיקה משמעותית כלפי מעלה. הרמה הרפואית גבוהה במיוחד וצוות הרופאים במרכז הרפואי הינו צוות איכותי, מקצועי, מיומן, וותיק ובעיקר – חם ומחבק. לצוות המרכז הרפואי 'מעיני הישועה'  ידע מקצועי רחב ומקיף וניסיון רפואי עצום".

מהם החידושים שפותחו לאחרונה בתחום הטיפול ביולדות?

"אנחנו מתייעלים כל העת ומשדרגים את אופן הטיפול ביולדות. דוגמא קטנה אך מייצגת היא אופן הטיפול ביולדת לאחר ניתוח קיסרי. בעבר השתמשנו בסיכות  לסגירת פני העור, אולם בתקופה האחרונה עברנו להשתמש בתפרים נספגים. הפרוצדורה הזו הופכת את ההחלמה לקלה ומהירה יותר".

אילו חידושים נוספים קיימים אצלכם?

"קיימים אצלנו חידושים רבים שניתן לכנות כחידושים פורצי דרך. קחו כדוגמא את הפרוצדורה הרפואית של ניתוח קיסרי. בעבר מספר הלידות שיכולות להתבצע לאחר ניתוח היה מוגבל. היום, עם הטכניקות המתקדמות והצורה העדינה בה הניתוח נעשה, ניתן לבצע גם מספר רב של ניתוחים לאותה המטופלת. אני, באופן אישי ביצעתי לאחרונה ניתוח קיסרי של לידה מספר… אחת עשרה (אחת עשרה ניתוחים!). אתמול ניתחתי שני ניתוחים קיסריים של  לידה מספר שבע, אבל במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' ההישג הזה כבר הפך להיות ה'נורמה' המקובלת.

גם אחוז הניתוחים הקיסריים שמתבצעים אצלנו הם מינימליים יחסית לבתי חולים אחרים. בממוצע רק כ-9% לעומת כ-20% בממוצע הארצי". 

תוכלו לספר לנו על הניסיון המקצועי של הצוות הרפואי אצלכם?

"ניסיון לא מגיע מספרים ואינציקלופדיות. ניסיון רוכשים כשפוגשים אינספור מקרים רפואיים ומטפלים בכל אחד מהם במקצועיות ובמחשבה רבה. במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' אנו פוגשים כל העת ביולדות המגיעות לבית החולים, אנו מתנסים בכל מיני מקרים, מהם נדירים ומורכבים יותר ומהם נדירים פחות. וכך בדיוק צוברים ניסיון רחב ומקיף וכך מתמקצעים והופכים לצוות רפואי מנצח".

ובתרגום למספרים?

"המספרים מדהימים כל מומחה בתחום, למעשה, מרכזים רפואיים בעולם לא מבינים איך מצב כזה אפשרי בכלל.

מתקיימות אצלנו למעלה מאלף ומאה לידות בחודש! (1100 – למקרה שחשבתם שאתם קוראים לא טוב…) מבחינת הצוות הרפואי, כל לידה היא הזדמנות ללמוד ולהעשיר את הידע והספרות המקצועית. כך צברנו וותק טיפולי רב בטיפול סביב הלידה, לפניה ולאחריה. נתקלנו בכל סוגי המקרים, החל מהמקרים הפשוטים והקלים ביותר ועד למקרים המורכבים והמסובכים ביותר".

מה מוביל את אלפי היולדות לבחור דווקא במרכז הרפואי 'מעיני הישועה'?

"אגלה לך סוד, לא רק נשות גוש דן מגיעות למרכז הרפואי 'מעיני הישועה'. אני מקבל כל הזמן מטופלות מירושלים, מערי הדרום מהפריפרייה. השם הטוב שלנו נפוץ לכל עבר ולא פלא שהנשים בוחרות לשוב לכאן.

ב'מעיני הישועה' הצוותים הרפואיים הולכים לקראת היולדות בכל דבר! אנו מכבדים את רצונה, מקשיבים לה ופועלים באופן מיטבי עבורה. יולדת שמגיעה אלינו יודעת כי כאן נאפשר לה לבחור את השיטה הייחודית והמתאימה עבורה, כל עוד השיטה אינה מזיקה לבריאותה, כמובן.

לאחר הלידה היולדת בוחרת האם היא מעוניינת בביות חלקי, בביות מלא או ללא ביות כלל. במחלקה קיימות גם אפשרויות הדרכה ולימוד בנושאים מגוונים כמו מתן תדרוך טיפול בילוד, הכוונה וייעוץ בנושא של 'הנקה' ונושאים אחרים שמעניינים כל אישה בשלב של אחרי לידה. אנו מאזינים בקשב רב לכל בעיה שמעלה היולדת ומשתדלים לעזור לה ככל הניתן".

נכון שהחלק המקצועי הוא החשוב ביותר, אך שמעה של המחלקה המפנקת יצא למרחוק…

"כשיולדת מגיעה למחלקה היא מוחקת ב'שיפט-דליט' את הקונטציה הקלאסית שעולה מול צמד המילים 'בית חולים'. אין ריח ליזול באוויר, האור לא חיוור והמסדרונות לא אפורים. אם יש משהו שהמחלקה מזכירה זה בית מלון, לא בית חולים. התחושה של היולדת היא של שהייה במקום פסטוראלי, מטופח ומפנק, ממש כמו בית מלון יוקרתי ומפואר. את ארוחות הגורמה המושקעות היא מקבלת בחדר אוכל יוקרתי, ענק ומרווח, עם תפריט עשיר ומגוון שמדגדג בבלוטות הטעם ומצית את הדימיון. הפינוקים הרבים הללו מגיעים כ'בונוס' ליולדת, לצד הדבר הבסיסי והנחוץ ביותר: מקום מקצועי עם צוות רופאים מיומן ומסור שמעניק את המענה הרפואי ברמה הגבוהה ביותר".

כמה זמן נמשכת החוויה המפנקת הזו, של שהייה במחלקה שהיא בעצם מלון?

"האשפוז אצלנו במחלקת יולדות הוא ארוך מהמקובל בבתי החולים האחרים ברחבי הארץ. אנו מאמינים כי חשוב לאפשר ליולדת את ה'ספייס' להתאוששות ולשם כך מעניקים יום אשפוז נוסף במתנה ככל שזה מתאפשר. יום נוסף זה מאפשר ליולדת לצבור כוחות מחודשים ולחזור הביתה לחיים העמוסים והשוטפים כשהיא חזקה יותר, נינוחה יותר ובריאה יותר. ועוד בונוס נחמד מהמרכז הרפואי 'מעיני הישועה': כדי להשאיר את הטעם המחבק והעוטף מהמחלקה, אנו מעניקים לכל יולדת שי אישי נחמד ומפנק חלוק מגבת ונעלי בית איכותיים".

פרופ' ברי קפלן, רופא נשים ומנהל מחלקת יולדות במעיני הישועה. למד באוני' תל אביב, ובעל 40 שנות ניסיון מקצועי בבית החולים בלינסון, במהלכן כיהן כמנהל המחלקה. אחראי על רפואת הנשים במחוז דן פתח תקווה מטעם שירותי בריאות כללית ונשיא האגודה הישראלית לגיל המעבר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרבנית יפה כהן מבני ברק מומחית בסגולות וברכות לפריון ול
יעל | 09-08-2017 18:46
כל הכבוד לבית החולים הזה שבבני ברק. ואם מדברים על לידות ועל בני ברק, מנסיון, הצדיקה הרבנית יפה כהן מבני ברק מומחית מיוחדת בסגולות וברכות להריון ולידה.
2
כל הכבוד!!!
למעייני הישועה | 15-08-2017 17:16
המספרים מדברים בעד עצמם