פדרר ונדאל: המירוץ למקום הראשון בעולם - סרוגים

פדרר ונדאל: המירוץ למקום הראשון בעולם

בחלוף שלושה טורנירי גראנד סלאם, חמישה טורנירי מאסטרס ושבעה חודשים תמימים מתחילת העונה, התבהר כי פדרר ונדאל שהתחילו את העונה במקומות השמיני והשישה-עשר בעולם יתחרו על הכבוד להיות בכיר הטניסאים בעולם

פדרר ונדאל: המירוץ למקום הראשון בעולם
  פדרר ונדאל. צילום מסך אינסטגרם

פדרר ונדאל יתחרו בחודשים הקרובים במירוץ כפול. ראשית, ישנו המירוץ למקום הראשון בעולם כאן ועכשיו, ובכל שבוע נתון.

מכיוון ששני הטניסאים צמודים בדירוג, וישנן עוד נקודות דירוג רבות בקופה עד סוף העונה, ישנו תסריט סביר למדי בו אחד מהענקים יעפיל בקרוב לראשות הדירוג, ואז יחליף מקומות עם יריבו המר שתי וערב עד לסיום העונה.

המירוץ השני הוא המירוץ למקום הראשון בעולם בסוף העונה, שנחשב יוקרתי יותר (בצדק או שלא בצדק), ומעיד על הצלחתו של טניסאי בשנה קלנדרית נתונה.

שני המירוצים באים לידי ביטוי בשני דירוגים שונים. המירוץ הראשון נמדד בדירוג העולמי "הרגיל", שבוחן את תוצאותיהם של הטניסאים במהלך 52 השבועות האחרונים, מ-2016 ו-2017.

המירוץ למקום הראשון בסוף העונה נמדד בעזרת דירוג "המירוץ", שמודד את ביצועיהם של טניסאים מתחילת שנת 2017 בלבד.

מתחילים במונטריאול

שני המירוצים יתחדשו בטורניר המאסטרס במונטריאול שמתחיל ביום שני הקרוב. עקב גל הפרישות ההמוני מהטורניר, שכולל לא רק את פרישותיהם של דג'וקוביץ' וסטאן ואוורינקה שסיימו את העונה, אלא גם את פרישותיהם של מארי ומארין צ'יליץ'.

פדרר ונדאל מוצאים את עצמם מדורגים בשני המקומות הראשונים בטורניר מאסטרס לראשונה מזה שנים, וכשני הפייבוריטים הבכירים לזכות בתואר הזה וככל הנראה בכל תואר אחר בעתיד הנראה לעין.

נדאל יכול להעפיל למקום הראשון בעולם כבר לאחר הטורניר במונטריאול, אם יעפיל לחצי הגמר.

פדרר לא יכול להעפיל למקום הראשון בעולם בדירוג הרגיל השבוע, שכן הוא רחוק מעל ל-1,000 נקודות מאנדי מארי.

אולם אם יזכה בתואר ונדאל יפסיד בחצי הגמר או לפני כן, פדרר יעפיל למקום הראשון בדירוג המירוץ, ויזכה ליתרון לקראת שארית העונה בשני המירוצים.

אי שם בחודש ינואר, כשנובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי כתשו זה את זה בגמר מעולה בדוחא, והררי נקודות הדירוג שלהם היתמרו מעל כל ערימת נקודות עלובה של יריביהם, היה לנו ברור שנראה אותם ממשיכים להתחרות על השליטה בסבב.

אולם התברר שוב שספורט זה ספורט, והגלגל הסתובב.

פדרר ונדאל בדרך לפסגת הדירוג

קשה להעריך מי ישהה יותר זמן במקום הראשון בעולם עד סוף העונה, ומי יסיים את העונה בפסגת הדירוג.

מצד אחד, פדרר נוהג לסיים את העונה בהצלחה רבה הרבה יותר מנדאל.

הוא אוהב את המשטחים הקשים המהירים של סינסינטי ואליפות ארה"ב, והוא הטניסאי עם ההישגים המרשימים ביותר באולמות מאז שנות ה-90, כך שסיום העונה שלו בבאזל, פריז ולונדון אמור להיות רווי ניצחונות.

המחצית השנייה של העונה תפורה למידותיו של המאסטרו.

מצד שני, קשה לדעת בכמה טורנירים פדרר יצליח להתחרות עד סוף העונה, והאם גופו הקשיש יבגוד בו.

אנחנו אולי מרגישים כרגע כאילו פדרר נצחי, אך הוא יחגוג מחרתיים את יום הולדתו ה-36 ואין לדעת מתי תגיע הפציעה הבאה בברך או בגב שהציקו לו בשנים האחרונות. הגלגל יכול להתהפך שוב בקלות, כהרף עין.

נדאל רשם כמה עונות מוצלחות במיוחד בקיץ האמריקני, האחרונה שבהן בשנת 2013. הוא מסוגל לנצח כמעט כל טניסאי בכמעט כל יום נתון גם על המשטחים הקשים בניו-יורק.

אולם כפי שההפסדים המרים שלו בשנים האחרונות בווימבלדון הדהדו במהלך ההפסד הקשה לז'יל מולר לפני חודש, כך גם ההפסדים בשנים האחרונות לפויל ופוגניני באליפות ארה"ב עשויים להיות בעוכריו אם ייקלע למשחקים צמודים בחודשים הקרובים.

נדאל הוא טניסאי מצוין בכל מקום ועל כל משטח, אבל אין לו את איכויות הסופרמן הבלתי מנוצח מחוץ לחימר.

2008 או 2017?

לא כולם נהנים מהעובדה שפדרר ונדאל מתחרים שוב על המקום הראשון בעולם, כאילו השנה היא 2008 וג'ורג' בוש הוא נשיא ארה"ב.

עבור חובבי הנוסטלגיה ואוהדי פדרר או נדאל, מדובר בתסריט חלומי, שלא דמיינו שיתממש שוב. עבור מי שחושב שהעתיד הנפלא שהובטח לנו מתמהמה שלא לצורך, או עבור אוהדי דג'וקוביץ' או מארי, מדובר במכה רצינית.

בין אם אתם במחנה הנלהב או המשועמם, נדמה לי שכולם מקווים שהמאבק על המקום הראשון בעולם בין פדרר ונדאל – שני הטניסאים הטובים בכל הזמנים, שיהיה ככל הנראה המלחמה האחרונה ביניהם, יהיה רווי במתח, משחקים מצוינים וטורנירים מרתקים.

שלא כמו וימבלדון ואליפות צרפת האחרונים שהייתה בהם מידה לא מבוטלת של שיעמום.

הבמה מוכנה לסיום מיוחד ומרגש לעונת 2017. נקווה שהשחקנים יתנו לנו שואו ראוי.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו