בעקבות הסקר: 'אחים לנשק' פשטו על הצמתים - סרוגים

בעקבות הסקר: 'אחים לנשק' פשטו על הצמתים

מאות פעילי 'אחים לנשק', ארגון שהוקם במטרה לשנות את 'פקודת השירות המשותף' בצה"ל, פשטו ביומיים האחרונים על עשרות צמתים ברחבי הארץ במטרה לחזק את צה"ל ורוח צה"ל בקריאה לשינוי פקודת השירות המשותף המחלישה את צה״ל

author-image
בעקבות הסקר: 'אחים לנשק' פשטו על הצמתים

מאות פעילי 'אחים לנשק', ארגון שהוקם במטרה לשנות את 'פקודת השירות המשותף' בצה"ל, פשטו ביומיים האחרונים על עשרות צמתים ברחבי הארץ במטרה לחזק את צה"ל ורוח צה"ל בקריאה לשינוי פקודת השירות המשותף המחלישה את צה״ל.

הפעילים, שחוזקו בקציני מילואים החברים בארגון, פעלו בעשרות צמתים בהם צומת 'ירקונים' ו'סגולה', 'נחשונים', 'מתחם הבורסה' ברמת גן ועוד, וחילקו חומרי הסברה על הסכנות הרבות בהחלשת צה"ל, ובהם נתונים מאומתים של צה"ל המאשרים כי הרף המבצעי מורד ומותאם בשל גיוס נשים לוחמות ואשר בשל כך נפגעת כשירותו המבצעית.

יש לציין כי השבוע פורסם סקר מקיף שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה אשר חושף כי מעל 80% מהציבור סובר כי הצבא מגייס נשים ליחידות קרביות בשל העצמת ערך השיוויון ולא רק בשל סיבות מקצועיות. עוד עלה בסקר כי יותר מ 79% מהציבור סובר שעל הצבא ליידע את המתגיסות לתפקידי לחימה על הסיכונים העומדים בפניהן ולהציג נתונים הקשורים בכך כפי שחשפה לאחרונה מחלקת המחקר של ארגון ״אחים לנשק״.

כזכור על פי החשיפה, מחקרים ומסמכים צהליים מעידים על פגיעות פיזיולוגיות בחיילות, בהן פציעות באזור האגן, שברי מאמץ, קרעי רצועות ברך ועוד.

ארגון "אחים לנשק" הוקם לפני למעלה מחצי שנה על ידי מספר קצינים במילואים במטרה להיאבק במגמה לפגוע בצה"ל מבפנים דרך שילוב חיילות במערך הלחימה של צהל והקמת גדודים מעורבים נוספים.

רזיאל, אחד מהפעילים אשר פעל באזור הבורסה, אמר: "הפעילות השבוע הייתה הרבה מעבר לציפיות. הקהל פה מורכב מאנשים משכילים ועובדי הייטק ואנו עדים ליותר ויותר רצון להקשיב, דברי חיזוק ואף הצעות ייעול. האנשים שאנו פוגשים מעידים שהם מרגישים את הפעילות בשטח. אנו מרגישים שהפעילות שלנו משפיעה על השטח. כיף לראות שאנחנו חלק ממערכה גדולה שמשפיעה. לא חשנו את האווירה הזאת לפני כן. יש שינוי עצום לטובה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צה''ל נועד בעיקר לגבש [לחלן] את החברה הישראלית
י | 04-08-2017 10:52
המטרה העיקרית של גיוס החובה היא לחלן את החברה הישראלית ההגנה על המדינה היא מטרה משנית לחלוטין
פעם קראו לזה "כור ההיתוך" אותו דבר בשם אחר
מאן דאמר | 04-08-2017 18:01
המשמעות הייתה לקחת את כל העולים הדתיים והמסורתיים ולהפוך אותם לדמות ה"צבר" המדומיינת (שהרי ה"צבר" גם היה בן למשפחת עולים), שהיא בעצם דמותו של בן ההתיישבות העובדת -כלומר קיבוצניק חילוני. זה לא הלך להם וזה לא ילך להם. זה מה שהכי מפחיד אותם שיהודים במדינת ישראל מאמצים את הזהות היהודית שהייתה להם ולא מוכנים להחליף אותה בזהות "ישראלית" חסרת שורשים.
2
עבודת קודש
נוי | 04-08-2017 11:04
פשוט כל הכבוד שיש מי שנלחם על הדבר הבסיסי הזה!!
3
מה פתאום
| 04-08-2017 12:36
"פשטו" "בעקבות" בסך הכל הגיע בין הזמנים
4
בני שיבות ההסדר משרתים פחות מחיילות עדיף שישתקו
אור | 04-08-2017 21:19
אבל הם יותר קרביים
דגגעד | 05-08-2017 23:42
מה זה קשור?
5
כל הכבוד
אנשים טובים מתנדבים באמצע הדרך הקשה | 01-12-2017 9:41
אחים לנשק חזקו ואמצו