סערה בכנסת: 6 ח"כים נזרקו מדיון על חוק הלאום - סרוגים

סערה בכנסת: 6 ח"כים נזרקו מדיון על חוק הלאום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את הגעתן ברגע האחרון, הדיון על חוק הלאום הפך לקרקס ולא פחות משישה חברי כנסת נזרקו החוצה על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה. צפו

author-image

 

סערה התעוררה הבוקר (רביעי) במליאת הכנסת במהלך דיון על חוק הלאום. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל את הגעתו דקות לפני תחילת הדיון "עקב התייעצות בטחונית דחופה".

במהלך הדיון, שהגיע לטונים גבוהים ואף לצעקות, נזרקו שישה חברי כנסת על ידי יו"ר הוועדה ח"כ אמיר אוחנה. חבר הכנסת אחמד טיבי היה הראשון לצאת מהדיון לאחר שטען כי החוק גזעני. בהמשך גם הח"כים אילן גילאון ומיכל רוזין נאלצו לעזוב את הדיון לאחר שהתפרצו לדבריו של השר ח"כ יריב לוין.

בדיון בהצעת החוק שיזמו ח"כ אבי דיכטר וח"כים נוספים משתתפים בין היתר שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר ועדת השרים לנושא חוק הלאום לוין, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואחרים.

(צילום: ערוץ הכנסת)

בפתח דבריו דיבר אוחנה על חשיבות החוק ואמר כי "מי שאומר שהחוק הזה הוא גזענות, אומר שהציונות היא גזענות. אנחנו לא מחוקקים כאן כל חוק, אנחנו מגדירים את הדבר שקוראים לו מדינת ישראל למען הדורות הבאים. תעודת הזהות הזו תלווה את מדינת ישראל".

לוין דיבר בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנעדר מהדיון: "החוק הזה לא בא לקבוע דברים חדשים אלא לעגן את הדבר במובן מאליו, שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מאז חקיקת חוק יסוד אדם וחירותו וחוק חופש העיסוק שהדגישו את האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, נוצרה מציאות של חוסר איזון כאשר החקיקה שותקת לגבי זהותה היהודית של מדינת ישראל".

השרה שקד אמרה בדיון כי "החוק הזה הוא היסטורי, כל אחד שיושב כאן יצוק את התוכן שלו לתוך החוק, לכן חשוב מאוד לעשות כאן עבודה רצינית. כל ה' הידיעה וכל פסיק חשובים, זה יישאר איתנו לנצח נצחים".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג תקף את אוחנה ואמר: "אתם משחקים באש. מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי נקודה. זה ברור, זה כתוב במגילת העצמאות – מדינה שיש בה רוב יהודי ומיעוט ערבי, אזרחים שווי זכויות. לימין יש את חוסר הביטחון הכי גדול לגבי העתיד של מדינת ישראל, כי אתם לא רוצים להיפרד מהפלסטינים. מגילת העצמאות קוראת לשוויון, איפה זה בחוק? אתם מכניסים אש זרה שתקרע את המדינה לגזרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו