פיתוח יהודי חדש: הכיפה שמצילה ילדים ממוות - סרוגים

פיתוח יהודי חדש: הכיפה שמצילה ילדים ממוות

כיפת אלרגיה: אמא חרדית מניו יורק שבנה הקטן סובל מאלרגיה קשה לשלל מרכיבים, שעלולים להימצא בלא מעט מאכלים- החליטה למצוא פתרון יצירתי ופשוט שיוכל למנוע לא מעט מקרים שעלולים להסתיים במוות אצל ילדים

פיתוח יהודי חדש: הכיפה שמצילה ילדים ממוות
  (צילום מתוך פייסבוק IKippah)

מאות ילדים בארץ ובעולם רגישים לשלל מאכלים, כשאצל חלק לא קטן מהם האלרגיות יכולות להוביל להתקפים חזקים, פריחה בעור ואפילו למוות בגלל טעות או חוסר ידע על הרגישות.

חני אפלבאום, אמא חרדית מניו יורק שבנה פרץ בן ה3 סובל מאלרגיה קשה לבוטנים, גרגירי חרדל ועוד שלל מרכיבים שעלולים להימצא בלא מעט מאכלים- החליטה למצוא פתרון שיבלוט לסביבה על ראשו של בנה ובכך למנוע מצב שיתנו לבנה מאכל שיכול להוביל לאסון.

לשם כך חני פנתה אל חברת כיפות אמריקאית וביקשה לייצר כיפה ייחודית עבור בנה שעליה יתנוסס הכיתוב "סכנה, אלרגיה" ו-"למידע תהפכו", כאשר כשהופכים את הכיפה מופיעה רשימת המרכיבים שבנה אלרגי אליהם.

כך נראת כיפת האלרגיה (צילום מתוך דף הפייסבוק IKippah)

"אני תמיד מזכירה לו (לפרץ) מה מותר לו לאכול, אבל אתה לא יכול לסמוך על כך שילד בן שלוש וחצי תמיד ישאל לפני שהוא יאכל משהו או שתמיד יספר שהוא אלרגי", הסבירה חני בראיון לסוכנות הידיעות היהודית JTA, שפרסם את הסיפור לראשונה. "רציתי שיהיה על פרץ משהו שכאשר מישהו מסתכל עליו הוא יגיד 'אני לא יכול פשוט לתת לו כל דבר לאכול', הכיפה הזאת מרגיעה אותי".

הרעיון של חני הפך מהר מאוד לפטנט ייחודי והורים אמריקאים רבים שילדיהם סובלים מאלרגיות החליטו לסרוג "כיפות אלרגיה" דומות ובכך למנוע לו מעט טעויות שעלולות להוביל לאסונות בגלל חוסר ידע לאלרגיה של בנם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו