היעד החם של הקיץ: שעתיים טיסה בלבד מישראל - סרוגים

היעד החם של הקיץ: שעתיים טיסה בלבד מישראל

מחפשים רכסי הרים עם פסגות מושלגות, מפנטזים על חופי ים ועיירות קיט, חולמים לפסוע בכפרים הרריים מסורתים, לטייל בנוף מדברי, או לתור מרכזי ערים מרושתי סמטאות ואוצרות ארכיטקטוניים שמספרים את דברי הימים? את כל אלה ועוד תוכלו למצוא בגיאורגיה, מדינה שיש בה הכל מהכל

author-image
היעד החם של הקיץ: שעתיים טיסה בלבד מישראל
  כחול אינסופי וטבע מרהיב. גיאורגיה. (צילום: משרד התיירות גיאורגיה)

אמנם שטחה של גיאורגיה קטן מאד בהשוואה לשכנותיה האירופאיות אולם אין היא נופלת מאף אחת מהן. בשטחה הקטן נדחס מגוון רחב ומשתנה של נופים, אוצרות תרבות ושפע קולינרי.

עם נופים מגוונים, ערים מסעירות וערב רב של אוצרות תרבותיים, שכיות חמדה מדבריות וחופי ים טרופיים, אין פלא שהמדינה הקטנה, המצויה במרחק של שעתיים טיסה בלבד מישראל, הפכה ליעד החם עליו כולם מדברים. חברת “אשת טורס" גאה להשיק מסלול טיול "כשר" ליעד הפופולרי של השנה – טיול מאורגן לגיאורגיה לשומרי מסורת. אז בואו גם אתם לחוות את מה שכולם מספרים.

טיול כשר מאורגן לגיאורגיה | לפרטים לחצו כאן

מסלול טיול כשר בגיאורגיה

חברת "אשת טורס" מציעה טיול מאורגן לגיאורגיה המותאם לקהל מטיילים שומרי מסורת. טיול זה נתפר ומעוצב באופן ייעודי לקהל של שומרי מסורת ומאפשר למטיילים להתמודד עם האתגרים שמציב בפניהם הרצון לשמור על אורח חיים מסורתי גם בעת טיול מעבר לים. טיול באווירה דתית, עם מטיילים שומרי מסורת, עם הקפדה על אוכל כשר ושמירת השבת על ידי טיולים רגליים קצרים בלבד או מנוחה במלון, כמובן בהקפדה על הלכות השבת  – כל אלה ועוד מובטחים למטיילים.

גיאורגיה על קצה המזלג

גיאורגיה, או "גרוזיה" עבור רבים, היא מדינה מרתקת, רב גונית המתאימה לאוהבי הטבע והנוף ושוחרי התרבות. בשטחה היחסית קטן סוגים רבים של נופים. העושר והרב גוניות ניכרים בגיאורגיה לא רק בנוף, אלא גם בתרבות, במטבח העשיר ובאוכלוסיה המגוונת המסבירה פנים לתיירים. מסלול הטיול לגיאורגיה לשומרי המסורת מתרכז במערב גיאורגיה ובעיירת הקיט בטומי. מסלול הטיול כולל ביקור בערים מרתקות, כפרים הרריים מסורתיים, עיר קיט תוססת לחופי הים השחור ואפילו טיול ג'יפים אתגרי ברחבי אזור ה"קווקז" הנמוך.

שקיעה בבאטומי – עיר קיט יפייפיה. (צילום: משרד התיירות גיאורגיה)

על מסלול הטיול – פנינים ממזרח עד מערב

את הטיול נתחיל בבאטומי, – עיר קיט יפייפיה – הנחשבת לאחת מפנינות האזור המציעה הרבה יותר מחופי ים וטיילת שוקקת נוטפת אווירה. העיר שזכתה לכינוי "לאס ווגאס של הקווקז" מושכת תיירים לא רק בזכות חופי הים המרהיבים, הנמל הסואן והציורי או רכס ההרים המקשט את העיירה ומקנה לה תפאורה מיוחדת; אלא גם הודות ללא מעט אתרים מרתקים: הגנים הבוטניים נוטפי הקסם, סמטאות העיר העתיקה המנוקדות כיכרות מרהיבות ומבנים מיוחדים, רחובות העיר בעלי האווירה הייחודית, לה תורמת לא מעט אמנות הגרפיטי הייחודית של האיזור, השווקים הצבעוניים ועוד.

טיול כשר מאורגן לגיאורגיה | לפרטים לחצו כאן

בהמשך הטיול מתאפשרת טעימה מהטבע המרהיב של האיזור -שמציע לא רק כחול אינסופי, אלא גם שכיות חמדה של טבע. הטיול מאפשר טעימה מהנופים העוצמתיים והתרבות המרתקת של תושבי האזור בזכות ביקור בכפרים ההרריים המשתרעים על מורדות הקווקז, התבשמות בנופים מדהימים ואפילו טיול ג'יפים מרגש בשמורת הטבע שופעת האגמים והמפלים "מטירלה". בטיול נזכה גם לבקר בטיבילסי – הבירה המרתקת של גיאורגיה.

כפרים הרים מסורתיים. גיאורגיה. (צילום: משרד התיירות גיאורגיה)

יין ישמח לבב אנוש

גם ערבי הטיול, ולא רק הימים, מלאים בחוויות, ביניהן, צפייה במופע פולקלור מקומי ייחודי מרתק וגם לא מעט הרמת כוסיות. אין מבקר באיזור שלא זוכה להכיר את הצ'אצ'א": משקה הבית הגיאורגי הכולל וודקה מקומית, שהמיוחד בה הוא דווקא הטקס המלווה את צריכתה. ה"תמדה", שמוכתר כ"ראש השולחן" מוזג לכולם כוסית ומכריז מהי "הסיבה למסיבה". המקומיים, שאגב, אוהבים באופן מיוחד את הישראלים, תמיד מוצאים סיבה לחגוג ושמחת החיים הסוחפת שלהם ממלאת את ערבי הטיול בשמחה ועניין. גם מי שלא טועם מהמשקה מוקסם מהאווירה, הטקס והשמחה של המקומיים שמקבלים אותנו בחיבוק חם.

הכותבת:  נגה (נגוהה) שפרלינג

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו