באישור הרבנים • אושרה הצעת חוק לפתיחת קברים של ילדי תימן - סרוגים

באישור הרבנים • אושרה הצעת חוק לפתיחת קברים של ילדי תימן

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לפתיחת קברים של ילדים יוצאי תימן, מזרח והבלקן לצורך ביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה שהגישה ח"כ נורית קורן

author-image
באישור הרבנים • אושרה הצעת חוק לפתיחת קברים של ילדי תימן
  עולים מתימן 1949 (דוד אלדן, אוסף התצלומים הלאומי)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 34 בעד וללא מתנגדים, את הצעת החוק של יו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן, ח"כ נורית קורן (הליכוד), לפתיחת קברים של ילדים ופעוטות הקשורים בפרשה.

"כנגד כל הציפיות, לאחר שכנועים, מאבקים והשגת תמיכתם של הגורמים הרלוונטיים, בהם הרבנים הראשיים, אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית במליאת הכנסת", מסרה קורן ל'סרוגים'. "כעת הנני סבורה שהחוק יעבור בהקדם ויביא בשורה למשפחות. זהו מעמד מרגש ביותר עבורי, עברנו כברת דרך נוספת כחלק מהמאבק לחשיפת האמת בפרשה, אך עבודה מרובה עוד לפנינו".

מטרת החוק לאפשר את חקר האמת לגבי מותם ומקום קבורתם של קטינים יוצאי תימן, מזרח והבלקן אשר הודעה על מותם נמסרה בשנים 1948-1970 לבני משפחותיהם מבלי שהתאפשר להם לזהותם ולהביא אותם לקבורה.

ועדת כהן קדמי קבעה במסקנותיה כי ישנם 69 ילדים שלא ידוע מה עלה בגורלם. בזכות פתיחת הקברים יתכן ויוכלו בני המשפחה לדעת האם אינם בין החיים והיכן מקום הקבורה. ח"כ קורן דורשת לאפשר למשפחות לפתוח את הקברים, להוציא את שרידי הגופות ולקחת דגימת DNA במימון מלא של המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו