זהירות: מתחזים לווטסאפ מפיצים הודעה זדונית - סרוגים

זהירות: מתחזים לווטסאפ מפיצים הודעה זדונית

זה שוב קורה, לאחרונה שלל משתמשים מדווחים על כך שהם מקבלים מ'חברת ווטסאפ' מיילים המודיעים על כך שהשירות הולך להתחיל לעלות כסף. אך מבדיקה עולה כי מדובר בהאקרים שמניסים לפרוץ לחשבונות בנק ולאסוף מידע רגיש

זהירות: מתחזים לווטסאפ מפיצים הודעה זדונית
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר דיווחים של משתמשים שקיבלו לאחרונה מיילים מ'חברת ווטסאפ', שהשירות עומד להתחיל לעלות כסף, המרכז הלאומי לפשעי רשת בבריטניה מדווח על כך שמדובר בשיטה לפרוץ לחשבות בנק.

הודעת השרשרת הזדונית מופצת בימים אלה במייל לשלל משתמשים בווטסאפ, כשהכותרת היא "המנוי שלך מסתיים בקרוב" ותחתיו מתבקשים הנוכלים לעדכן את פרטי התשלום – ובמידה ולא, בקרוב לא תוכלו להמשיך לשלוח ולקבל הודעות.

כל תגובה או ניסיון לעדכן את החשבון שעדכנתם בווטסאפ עלול להוביל את האקרים שהפיצו את ההודעה, לקבל גישה למידע אישי וגרוע מכך לחשבון הבנק.

אז מה אפשר לעשות? הדבר הראשון זה לא לנסות לפתוח לינקים מצורפים להודעה, להתקין 'ווטסאפ גולד' או כל תוכנה אחרת שכביכול תפתור אתכם מתשלום בעתיד וכמובן לא להיכנס דרכו לעדכון פרטים בחשבון הווטסאפ שלכם. הדבר השני ניתן לחסום ולדווח על מקור השולח.

כזכור זאת לא הפעם הראשונה שהודעות שרשרת המאיימות שהשירות בוואטסאפ יעלה כסף. כמעט ואין אחד מאיתנו של קיבל לפחות 5 הודעות שרשרת שדרשו להעביר הלאה ל10 חברים או יותר את ההודעה כדי להראות על פעילות ועוד שלל שטויות מהסוג הזה.

חברת ווטסאפ הודיעה בשנה שעברה, כי אין בכוונתה לגבות כסף על השירות גם בעתיד, מקסימום אולי להכניס פרסומות. אז לפי כך תהיו רגועים ואל תנסו לחסוך אפילו דולר אחד באמצעות הודעות השרשרת הללו שעלולים לעלות לכם כפול אחר כך.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו