הזוי: למה פו הדב הפך לדמות לא חוקית בסין? - סרוגים

הזוי: למה פו הדב הפך לדמות לא חוקית בסין?

בזמן שאין כמעט ילד או מבוגר בעולם שלא מכיר או גדל על פו הדב הצהוב והגדול, בסין החליטו לאחרונה לצנזר את הדמות התמימה מהרשתות החברתיות ואפילו להפוך אותה לתוכן 'לא חוקי' וכל זה בגלל סיבה הזויה במיוחד

author-image
הזוי: למה פו הדב הפך לדמות לא חוקית בסין?
  (צילום מתוך יוטיוב)

בזמן שאתם יכולים לשתף חופשי סרטונים או תמונות של פו הדב בפייסבוק שלכם. בסין כמעט כבר לא תכולו למצוא ברשתות החברתיות תמונה או אפילו אזכור לדב המצויר. למעשה, כל מי שרק ינסה להעלות משהו שמזכיר את דמותו או שמו של פו יקבל הודעה לפיה "התוכן הזה אינו חוקי". אפילו גיפים ומדבקות עם הדב המוכר, הוסרו מרשת המסרונים WECHAT שבה משתמשים כ-889 מיליון איש במדינה.

כשהסיבה לצנזור המפתיע, בלא עוול בכפו של פו הדוב- נובעת מעובדה שדמותו של פו הפכה למייצגת(ברוב המקרים לא לצד החיובי) את המנהיג הסיני שי ג'ינפינג. ההשוואות בין פו לבין הנשיא הסיני החלו לראשונה מאז-2013 לאחר שגולשים החלו לשתף תמונות של פו וחברו 'טיגר' לצד תמונה של שי עם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה.

ההשוואות בין פו לנשיא שי- אנחנו בכל אופן צחקנו (צילום מתוך טוויטר)

גם ב-2014 תמונת לחיצת הידיים של הנשיא הסיני שי עם ראש ממשלת יפן שינזו השוואתה לתמונתם של פו הדוב עם החמור "איה". אך נראה שהחל מהשנה הקרובה לא יהיה עוד המשך לסדרת ההשוואות הזו באמצעות צנזורה קפדנית. אך עם זאת בסין מדגישים שבמידה שהדב מועלה בשמו האנגלי המקורי – "Winnie the Pooh" ולא בשמו הסיני "Little Bear Winnie"- הוא לא יוסר.

קיאאו מו, חוקר תקשורת ומרצה לשעבר באוניברסיטת בייג'ינג ליחסים בינלאומיים, הסביר שחסימת תכנים שקשורים לדמות המצוירת, איננה מפתיעה לאור הרגישות הגבוהה של המפלגה הקומוניסטית להשוואות למנהיג שלה. במיוחד אם מדברים על 2017 שנחשבת לשנה רגישה במיוחד עבור הנשיא הסיני שצפוי לזכות בכהונה נוספת בקונגרס של המפלגה שייערך בסתיו הקרוב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לא קוראים לו פו
מוטי | 18-07-2017 16:36
אלא וויני. 'פו' זה דובי באנגלית.
פו הדוב
לא משנה | 18-07-2018 15:33
קוראים לו כחה