קנדה אוסרת למכור יין של שתי חברות ישראליות - סרוגים

קנדה אוסרת למכור יין של שתי חברות ישראליות

הסוכנות לפיקוח על מזון בקנדה הודיעה לספקיות היין במדינה להפסיק לייבא ולמכור יין המיוצר על ידי שתי חברות ישראליות. הסיבה: קנדה לא מכירה בריבונות הישראלית בשטחים שנכבשו ב-67'

author-image
קנדה אוסרת למכור יין של שתי חברות ישראליות
  יקב. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסוכנות לפיקוח על מזון בקנדה הודיעה לספקיות היין במדינה להפסיק לייבא ולמכור יין המיוצר על ידי שתי חברות ישראליות היושבות ביהודה ושומרון ונושא על הבקבוקים את הכתובית "made in israel". הסיבה הרשמית: "ממשלת קנדה לא מכירה בריבונות הישראלית בשטחים שנכבשו ב-1967".

מדובר בחברות 'פסגות' ו'שילה', היושבות בגדה המערבית.

ראוי לציין כי רשות היין בקנדה, שמוגדרת כגוף ממשלתי, היא היבואן הבלעדי והרשמי של יין ואלכוהול והיא הסמכות הבלעדית לשיווק.

לטענת הרשות, ההחלטה התקבלה מכיוון שממשלת קנדה אינה מכירה בגבולות 67' כחלק ממדינת ישראל, כולל רמת הגולן ומזרח ירושלים, ולכן יין מאזורים אלו שכתוב עליו שמיוצר בישראל איננו חוקי למכירה ברחבי המדינה.

יעקב ברג, הבעלים של יקב 'פסגות', הגיב על הדברים ואמר: "שבנו הביתה למולדתנו, למקום בו אבותינו הכינו יין ואנו ממשיכים באותו המקום בדיוק את אותה מסורת עתיקת יומין. מדהים שדבר זה מוגדר על ידי ממשלת קנדה כלא חוקי. אנו חיים כאן ביו"ש מתוקף זכותנו ההיסטורית. דווקא קנדה, מדינה שקמה וצמחה תוך שהיא כובשת ומחריבה את מולדתו של עם אחר ושאין לה שום שורשים או תוקף היסטורי לקיומה שם לא מכירה בזכותו של יהודי לחיות ולגדל כרמים בנחלת אבותיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עשיו שונא לישראל
הצטריד | 13-07-2017 14:38
2
היין וקנדה.
ראובן | 14-07-2017 15:11
מבעלי אחד היקבים אומר 'ארץ אבותינו'. מה זה קשור לעניין. לשמחתי, הקנדים ביטלו את החרם. שבת שלום