קרטל המסעות לפולין: 14 חשודים זומנו לשימוע - סרוגים

קרטל המסעות לפולין: 14 חשודים זומנו לשימוע

התפתחות בפרשת קרטל המסעות לפולין. הפרקליטות הודיעה היום ל-14 חשודים, בהם 4 חברות העוסקות בתחום על העמדתם לדין בכפוף לשימוע. החשד - יצרו קרטל באמצעות הבטחת זכייה במכרזים

קרטל המסעות לפולין: 14 חשודים זומנו לשימוע

התפתחות בפרשת קרטל המסעות לפולין. הפרקליטות הודיעה היום ל-14 חשודים, בהם 4 חברות העוסקות בארגון משלחות לפולין, כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות בתחום ההגבלים העסקיים, עבירות מרמה והלבנת הון – כל אחד לפי חלקו.

החשודים הם פנחס גינזבורג וצבי סער מחברת י. הלל ושות' בע"מ, נחמן קידר ואיילת יונגסטר מחברת טיולי הגשר לעולם בע"מ, שמעון רגב ואהרון טורוביץ' מחברת אקדמי טרוול בע"מ, משה הרטמן ואייל סלוק מחברת דיזנהאוז בע"מ, וכן אחישי גל ואסתר גוילי, כמו גם החברות עצמן.

החשד המרכזי בפרשה נוגע לחלוקת שוק של משלחות הנוער שיצאו לפולין בין השנים 2010 עד 2016, בהתאם למכרזים של משרד החינוך.

על פי כתב החשדות, החברות החשודות סיכמו ביניהן מראש כי לא יתחרו האחת על הוצאת משלחות בתי הספר של רעותה. החברות פעלו על פי הסיכום על מנת לוודא שהזוכה בכל אחד מבתי הספר תהיה החברה שהוציאה את המשלחת לפולין של בית הספר בעבר. על פי החשד, במסגרת חלוקת בתי הספר ומשלחות הנוער ביניהם, הציגו החשודים מצגים כוזבים בפני הגורמים הקשורים בהוצאת המשלחות, כאילו מתקיימת תחרות ביניהם על הוצאתן, כאשר בפועל החשודים סיכמו ביניהם מראש שלא להתחרות זה על לקוחותיו של זה.

בנוסף, החקירה העלתה חשדות לכך שתואמו הצעות מחיר להוצאת משלחות לפולין גם עבור גופים נוספים – "יד ושם", שירות בתי הסוהר וקופת חולים מכבי.

ההוצאות הגיעו למאות מיליוני שקלים

ההיקף הכספי המצטבר של עלות הוצאת המשלחות במכרזים שחולקו בין החשודים מגיע למאות מיליוני שקלים. למרבית החשודים מיוחסות עבירות של עשיית הסדר כובל בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים וקבלת דבר במרמה. לחלקם מיוחסות גם עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

פרשת קרטל המשלחות לפולין נחקרה על-ידי מחלקת החקירות של רשות הגבלים עסקיים יחד עם משטרת ישראל – היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) שבלהב 433. החקירה הגלויה התחילה בינואר 2016, ובמסגרתה נגבו הודעות מלמעלה מ-100 עדים והיקף חומר החקירה מחזיק למעלה משישים ארגזים. עם סיום החקירה, הועבר חומר החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ולמחלקה המשפטית של רשות הגבלים עסקיים, אשר מטפלות בתיק בשיתוף פעולה.

בתום הליך השימוע, שייערך למי מהחשודים שיחפוץ בכך, יוחלט סופית האם להגיש נגדו כתב אישום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו