ביקורת סרטים: ספיידרמן השיבה הביתה • פשוט כיף של סרט

ביקורת סרטים: ספיידרמן השיבה הביתה • פשוט כיף של סרט

הוא מצחיק ומעניין, מפתיע וקליל ובעיקר לא לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי. ספיידרמן השיבה הוא בדיוק איך שסרט גיבורי על צריך להיות

ספיידרמן השיבה הביתה: ככה עושים סרט גיבורי על
  באדיבות פורום פילם

אני אוהב את הגיבורים שלי שלומפרים. גיבור על מושלם וללא רבב חיסרון הוא בעיני פלקט משעמם ולא מעניין – תנו לי במאי שלא לוקח ברצינות יתר את הדמות הראשית שלו מצד שני, וקניתם אותי מייד.

זה עבד מצויין ב" ביג" עם טום הנקס, ביום השלישי עם וויל סמית', וגם במקומות שלקחו את הגיחוך לקצה כמו תעלת בלאומליך וגברים בגטקעס זה היה תענוג.

ספיידרמן השיבה הביתה, ממשיך את הקו של היקום הקולנועי של מארוול ומגיש לנו גיבור על עם תכונות אנטי גיבוריות מובהקות שפשוט כיף לראות אותו.

ספיידרמן השיבה הביתה

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

פיטר פארקר /ספיידרמן (טום הולנד) הגיח לראשונה בגרסתו הצעירה של מרוול בסרטם האחרון "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", שם הוא הופיע במפתיע כשנחלץ לעזרת חבורת הנוקמים.



באדיבות פורום פילם

כעת, לאחר חוויה מסעירה זו, הוא שב לחיים די שגרתיים של ילד/נער לא הכי מקובל בן 14 שמאוהב הילדה היפה של הכיתה ולא מעז לגשת אליה. הוא מתגורר אצל דודתו מיי (מריסה טומיי) ונמצא כל העת תחת עינו הפקוחה של המנטור החדש שלו טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור).

חייו השגרתיים נגמרים כל יום עם תום הלימודים כשהוא לובש את חליפת העכביש המשוכללת שקיבל מסטארק ומחפש אנשים במצוקה לעזור להם או נבל מרושע שיש לעצור. אך פיטר הנלהב מרגיש די מקופח כשהוא מבין שמר סטארק מתייחס אליו יותר כילד בתחילת דרכו מאשר כגיבור על  ומצפה ממנו לעזור לזקנות לחצות את הכביש או לתפוס פושעים קטנים. פיטר עסוק כל הזמן בניסיון להוכיח לסטארק ובעיקר לעצמו שהוא ראוי ומסוגל להרבה יותר.

באדיבות פורום פילם

הזדמנות כזו מגיעה כאשר נבל מתוחכם (מייקל קיטון) מוכר לכל המרבה במחיר כלי נשק מבוססי טכנולוגיה עתידנית שזורעים הרס ובהלה ברחבי העיר. פיטר מחליט, בניגוד גמור להוראותיו של סטארק, לאתר את מקור הנשק ולעצור את מי שאחראי על ייצורו והפצתו.

ספיידרמן שאנו פוגשים בסרט הזה, שונה מדמות איש העכביש שהכרנו עד כה בסרטים הקודמים. ראשית, יוצרי הסרט מניחים שכולם כבר מכירים את הסיפור של הילד שננשך על ידי עכביש ולא טורחים להציג את סיפור הפיכתו למוטציה עכבישית. הוא צעיר בהרבה מהסרטים הקודמים ונראה ומתנהג הרבה יותר כמו ילד עכביש מאשר איש עכביש.

 

באדיבות פורום פילם

וזה בדיוק הקסם בסרט. עובדת היותו ילד מתבגר, על כל הכרוך בכך, שמפשל, מקבל החלטות פזיזות ואימפולסיביות ומתמודד במקביל עם תקופת ההתבגרות הלא פשוטה שלו, נותנת לסרט ערך מוסף שמקפיץ אותו צעד ענק קדימה.

הוא טועה ומסבך את המצב, מנסה שוב ושוב להוכיח את עצמו כמבוגר אחראי, מה שרוב הפעמים מתברר כלא לגמרי נכון – וכל זה רק הופך את דמותו לאמיתית ואמינה יותר.

בולטת מאוד האינטרפרטציה של דמותו של ספיידרמן שלוקחת אותו חזק לכיוון של איירון מן – עם גאדג'טים, עוצמה תאגידית ושאר צעצועי מרוול – דבר שבעיני לא פוגם באותנטיות ובתחושה זה עדיין ספיידרמן.

דמויות המשנה המצחיקות (בדגש על חברו השמנמן והמתלהב יתר על המידה) הופכות את הצפייה בסרט למהנה וכיפית במיוחד. ספיידרמן השיבה הביתה הוא בדיוק מה שסרט גיבורי על צריך להיות, והוא מתאים גם לילדים שיצאו זה עתה לחופש ולהוריהם המחפשים דרכים מהנות לבלות איתם וגם לחבר'ה צעירים שמחפשים אקשן מושקע ומהנה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו