מי יהיה יו"ר האופוזיציה אם גבאי ינצח את פרץ? - סרוגים

מי יהיה יו"ר האופוזיציה אם גבאי ינצח את פרץ?

נצחון של עמיר פרץ ימנה אותו באופן אוטומטי ליו"ר האופוזיציה במקום הרצוג. אך מה קורה במצב בו אבי גבאי, שלא יכול לשמש כיו"ר האופוזציה ינצח אותו? כל התרחישים בפנים

author-image
מי יהיה יו"ר האופוזיציה אם גבאי ינצח את פרץ?
  (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תוצאות הבחירות של הסיבוב הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה שנערכו אתמול (שלישי) מציפות שאלה משפטית פוליטית שאינה כל כך שכיחה. לסיבוב השני העפילו אמש המועמדים עמיר פרץ ואבי גבאי שגברו על יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שטרם החליט אם להביע תמיכה באחד מהשניים.

עמיר פרץ הוא חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, ולכן במצב של נצחון על גבאי בסיבוב השני הוא יתמנה באופן אוטומטי ליו"ר האופוזיציה במקומו של הרצוג.

אך מה קורה בתרחיש בו גבאי ינצח את הרצוג? גבאי כאמור לא שימש מעולם כחבר כנסת. גם כאשר כיהן כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו' הוא לא היה חבר כנסת מן המניין אלא מעין מינוי חיצוני וא-פוליטי, ולכן נצחונו בבחירות לראשות העבודה, צפוי להעלות סוגייה מעניינת והיא מי יכהן כיו"ר האופוזיציה.

על פניו נראה כי מדובר בחיסרון של גבאי. שכן המתלבטים בינו לבין פרץ ירצו לבחור במישהו שכבר מחר בבוקר נכנס לעבוד, דבר אשר אינו מתאפשר לגבאי מתוקף זה שאינו חבר כנסת. עם זאת, יש מי שרואה בכך יתרון, שכן במקרה שגבאי ינצח הוא רשאי למנות כל אחד מחברי הכנסת של המפלגה ליו"ר האופוזיציה עד הבחירות הבאות לכנסת, נתון אשר יהיה ככלי משחק ומיקוח בידו בכדי לרתןם אליו מחנות משמעותיים במפלגה.

אז מה האפשרויות של גבאי?

האפשרות הראשונה שלו היא להשאיר את המצב על כנו ולאפשר להרצוג להמשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה בחודשים שנשארו עד הבחירות לכנסת. מהלך כזה יכול לתרום רבות לדמותו ולשוות לו ערך ג'נטלמני. בנוסף, גבאי יודע, כמו כל מי שעוקב אחרי אתרי החדשות, שהרצוג עדיין מחזיק במחנה גדול, ולא מן הנמנע שהוא יבטיח לו להמשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה בתמורה לתמיכה בו בסיבוב השני.

האפשרות השנייה של גבאי היא למנות יו"ר אופוזיציה חדש, כאשר המועמדות הבולטות לכך הן חברות הכנסת שלי יחימוביץ' וציפי לבני. בבחירות שנערכו אתמול רב המחנה של יחימוביץ' תמך בגבאי, זאת למרות שהיא העדיפה שלא לקחת את הסיכון ולא להביע תמיכה באף מועמד

בנוסף, יש מי שרואה את ציפי לבני כמי שראויה להחזיק בתואר יו"ר האופוזיציה. לבני, אחת הבודדות בשנים האחרונות שהצליחה לגבור על בנימין נתניהו (אך כזכור לא הצליחה להרכיב ממשלה), עדיין נתפסת בעיני רבים כמי שטרם אמרה את המילה האחרונה בשדה הפוליטי, וכמי שבאמת יכולה "למרר את חייו" של נתניהו כיו"ר האופוזיציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זוועה
אורי | 05-07-2017 16:06
ברור לחלוטין שבחירתם של שני האדונים הנ"ל,מתנדנדים כפייתיים,חסרי עמוד שידרה ובעיקר גאווה עצמית מופרזת,תגרום לכל מי שתמך עד היום במערך,לעבור למפלגות קיצון-חדש,ודומיהם ממפלגות השמאל. התוצאה.הקצנה באגף השמאלני-ערבי שרק בחלומות הרטובים יכלו לאחל לעצמם.