מדהים: החוקרים מפתחים את הטלפון הראשון בעולם שלא יזדקק טעינה

מדהים: החוקרים מפתחים את הטלפון הראשון בעולם שלא יזדקק טעינה

אי שם במעבדה באוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל, מתפתח הפלאפון הראשון בעולם שיפעל ללא צורך בחיבור למטען, אלא ישאב אנרגיה מגלי הרדיו שנמצאים באוויר • האם העתיד כבר כאן?

author-image
בזכות הפיתוח הזה: בעתיד לא נצטרך מטען לפלאפון
  (צילום: שטארסטוק)

אחרי שנים של עבודה, הצוות של פורפסור ג'ושוע סמית', הצליח לפתח את הפלאפון הראשון בעולם שיכול לפעול ללא צורך בחיבור למטען. במקום סוללה שמתרוקנת כל הזמן, פיתחו  החוקרים מכשיר המבוסס על "שאיבת" אנרגיה מגלי רדיו שנמצאים באוויר.

נכון להיום המכשיר החדשני, פועל וקיים במעבדה באוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל. אך בשלב הזה הפלאפון כולל רק דברים בסיסים בלבד ועובד עם כפתורי מגע למספרים ונורה שמהבהבת כשלוחצים עליהם. זאת מהסיבה שבשלב הזה אין יכולת ליצור מסך ברזולוציה גבוהה במיוחד, בעוד ששיטת הפקת האנרגיה שפותחה כרגע מספקת רק כמה עשרות מיקרו-ואטים – פחות מאחד חלקי 10,000 ממה שדרוש לסמארטפון רגיל.

הטכנולוגיה התחילה ממכשיר ריגול

למעשה בטכנולוגיית ההטענה החדשנית הזו, השתמשו בפעם הראשונה הסובייטים במכשיר ציתות לשגריר האמריקאי ב-1945 שעבד על אותו העיקרון של ניצול גלי הרדיו באוויר.

בטלפון החדשני שמפתחים, האנרגיה מופקת משילוב של תא סולארי קטן ואנטנה שקולטת גלי רדיו ממשדר/מקלט מיוחד שמתווך בין המכשיר לרשת הסלולרית. בעיקרון דומה לזה משתמשים כיום בכרטיסי רב-קו והתקני RFID ו-NFC אחרים, בהם יש שבב חסכוני, שכאשר הוא נמצא בקרבת מכונה ש"יורה" עליו גלי רדיו הוא יודע לנצל אותם כדי להחזיר לה מידע.

פורפסור ג'ושוע סמית', שעומד בראש הפיתוח הסביר לאתר-Wired את החזון שלו "אם היית צריך לבחור מכשיר אחד לשחרר מהסוללה, במה היית בוחר? טלפון סלולרי הוא אחד הפריטים הכי שימושיים שקיימים. עכשיו דמיין שהסוללה שלך נגמרת ולמרות זאת אתה עדיין יכול לשלוח הודעות ולבצע שיחות".

אומנם כרגע הטלפון שפיתחו הוא משהו בסיסי בלבד שלא יכול להשתוות ביכולות מול הסמארטפונים המוצעים בשוק כרגע, על אף היתרון הגדול שאין צורך בהטענה. אך וַאמְסִי טַאלַה, סטודנט לשעבר באוניברסיטה שעובד כעוזר מחקר במעבדה של סמית', מעריך שאם ישולב מנגנון דומה באנטנות סלולר, ש"יורות" גלי רדיו בעוצמה גבוהה בהרבה, טווח הפעולה של מכשירים ללא סוללות יוכל להגיע לקילומטר.

אנחנו מקווים שבעוד כמה שנים כבר נוכל ליהנות כולנו, מסמארטפונים ללא צורך בהטענה. כי בנינו מה יותר מרגיז מ0% סוללה באמצע היום?!

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו