זהירות: תרמית טלפונית חדשה מאיימת על ישראל - סרוגים

זהירות: תרמית טלפונית חדשה מאיימת על ישראל

לאחר שלא מעט ישראלים נאלצו להתעורר בלילות האחרונים משיחות טלפון הזויות עם הקידומת +676, מתברר כי מדובר בתרמית טלפונית חדשה המגיעה היישר מאי יפיפה בקצה העולם ומאיימת לסחוט כסף מישראלים • אז עושים כדי לא להיפגע?

author-image
זהירות: תרמית טלפונית חדשה מאיימת על ישראל
  (צילום: שטארסטוק)

אם אתם מקבלים בימים קרובים שיחה מהאי היפיפה טונגה, תדעו ש99.9% אחוז מהסיכויים לא תקבלו הזמנה לחופשה חלומית על חשבון אחד מהמקומיים שם, אלא יותר בכיוון של סחיטת כסף בלי שום סיבה מיוחדת.

מדובר בשיחה עם הקידומת +676, שכבר הספיקה לבקר אצל לא מעט ישראלים לאחרונה- לרוב  בשעות הלילה המאוחרות. ואנחנו ממש לא הראשונים שנתקלים בתרמית הטלפונית הזו. מסתבר שעוד מדינות בעולם זכו לפנינו לקבל את שיחות הטלפון הנ"ל בחודשים האחרונים ואפילו החליטו לכנות אותה בשם "הונאת 473", על שם איזור החיוג של איי גרנדה, שהתחילו הרצף של שיחות התרמית מאיזורי חיוג ממקומות נדחים בעולם.

האי טונגה, האמת לא היינו מסרבים לחופשה קצרה (צילום מתוך יוטיוב)

ההונאה הטלפונית המטרידה, מסתכמת בעיקר בצלצול קצר וניתוק, שמחייב את האנשים שיחזרו למספר הזה בתעריפי פרימיום- שעולים לא מעט כסף יחסית לשיחת טלפון רגילה. בחלק מהמקרים בעלי התרמית משאירים גם הודעות רגילות/ בתא הקולי, שמבקשות מה'קורבן' שלהם לחזור למספר בדחיפות.

אז מה עושים בעניין?

קודם כל בשום אופן -לא עונים לאיזור החיוג מהסוג הנ"ל ומומלץ גם מאזורי חיוג אחרים בלתי מזוהים. אחרי שלא עניתם אל תחזרו כמובן למספר לבדוק מי התקשר- כי מי כבר יכול לחייג אליכם מאי בודד?

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו