צה"ל מגלה: מאיזו עיר יוצאים הכי הרבה קצינים? - סרוגים

צה"ל מגלה: מאיזו עיר יוצאים הכי הרבה קצינים?

העיר ירושלים ממוקמת במקום הראשון בדירוג הערים שמהן יצאו הכי הרבה צוערים בשנת 2016, כך עולה מנתוני המחזורים בבית הספר לקצונה בשנה שעברה

author-image
צה"ל מגלה: מאיזו עיר יוצאים הכי הרבה קצינים?
  (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

העיר ירושלים ממוקמת במקום הראשון בדירוג הערים שמהן יצאו הכי הרבה צוערים בשנת 2016, כך עולה מנתוני המחזורים בבית הספר לקצונה בשנה שעברה.

על פי הנתונים שהובאו באתר ynet, במקום השני ניצבת ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, עם 200 קצינים וקצינות. את המקום השלישי תופסת חיפה עם 150 צוערים ואחריה תל אביב עם 142. מודיעין הקטנה ממוקמת במקום החמישי עם 103 צוערים.

בגזרת העולים, ישנם מספר נתונים מעניינים המביאים גאווה לצה"ל. על פי הנתונים, במקום הראשון ניצבת ארצות הברית עם 111 ילידי המדינה שהפכו לקצינים ישראלים. במקום השני נמצאת אוקראינה עם 50, ובמקום השלישי אתיופיה עם 40. במקום הרביעי מדינות ברית המועצות לשעבר (33 צוערים), חמישית צרפת (25), שישית בריטניה (15) וארגנטינה שביעית עם עשרה צוערים.

גם בקורס קצינים: 40% מהמסיימים – סרוגים

בתוך כך, אחרי שבמוצאי שבת דיווחנו כי בקורס הטיס האחרון אחד מכל שבעה בוגרים הוא בוגר ישיבת הסדר, אתמול (רביעי) פרסם צה"ל נתונים על קורס קציני היבשה וגם שם תלמידי ישיבות ההסדר מככבים הרבה מעבר לחלקם היחסי.

 

בסך הכל סיימו את הקורס 392 צוערים, מתוכם 27 צוערות. הנתון הבולט: 40% מהמסיימים הגדירו את עצמם דתיים, 6% מהמסיימים הם לוחמים הנמצאים במסלול ישיבות ההסדר, נתון מעניין נוסף מלמד כי 5% מהקצינים החדשים נשואים. בצה"ל לא פרטו על מספר הסרוגים מבין המסיימים, או נתונים שיכולים היו ללמד על המספר כמו אחוז המסיימים בוגרי מכינות קדם צבאיות דתיות, או בוגרי התיכונים הדתיים. יש לציין כי הצבא ואיגוד ישיבות ההסדר מטילים מכסה על מספר חיילי ההסדר שיוצאים לקצונה.

נתונים נוספים שמפרסם דובר צה"ל: 73% מהצוערים לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות. 12% מהצוערים לא נולדו בישראל והערים המובילות במספר הקצינים במחזור זה הן ירושלים, חיפה, מודיעין, פתח תקווה ורחובות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אוקראינה היא מדינת ברית המועצות לשעבר.
דניאל | 29-06-2017 14:16
2
מחובתנו להבין: הממשלה גזרה גזירת הגיוס שבחורי הישיבות
נקודה כאובת מאד | 03-07-2017 16:14
מחובתנו להבין: הממשלה גזרה גזירת הגיוס שבחורי הישיבות ואברכי הכוללים – ושאר כל בני התורה צריכים ללכת לצבא. צריכים להבין היטב את כוונתם בזה, זוהי גזירת אורייתא! אין זה "סתם" כי חסר להם חיילים, בענין זה הם יכולים להסתדר, עד היום היה להם מספיק חיילים, וגם לעתיד לא חסר להם חיילים, זה לא הנקודה בכל מה שקורה כאן. זהו גזירת אורייתא! הם רוצים לעקור את התורה מישראל! זוממים הם על שארית פליטתינו שבמקום שישבו במבצרי התורה, רוצים הם להוציאם מהישיבות והכוללים ולקחת אותם לצבא ולהשמידם ! הרי"ז גזירת שמד – גזירת אורייתא! וצריכים להבין היטב את המכוון שבדבר. מרנא הגר"ח מבריסק זצוק"ל כבר אמר בשעתו כשהתחילה דרך הציונות להתפשט: "אין הם מתכוונים לארץ ישראל, למדינה, הם רוצים לעקור אידישקייט מישראל וכל מעשיהם הם רק עצה ותחבולה האיך להביא לכך", וככל שמתרחק הזמן רואים עד כמה גדולים דברי חכמים. "אין שום כוונה אחרת בגזירותיהם, רק להכניס את הדור הצעיר לרשתם, להיות כמותם לעקרם מלימוד התורה, ולא רק מלימוד התורה אלא לעקרם מאידישקייט, לנתקם מלימוד התורה ומשמירת התוה"ק. עלינו להבין היטב שזה המכוון שבדבר וכך לגשת אל העניין. לא שהם צריכים את הבחור בצבא, אלא שהם צריכים להוציאו מביהמ"ד, זהו המכוון שבדבר, והדבר צריך להיות ברור לכל בחור ולכל אב במה הדברים אמורים. "גם בדורות הקודמים היה כן שהגויים לקחו אנשים לצבא וכשרי ישראל התחמקו מידם עד כמה שהיה הדבר אפשרי, כן היה בכל מדינות אירופה שהיה עבודת צבא ואכן התחמקו מידם, אבל שם לא היה הכוונה לנתק את עם ישראל מאידישקייט ומהתוה"ק, אלא שהגויים היו זקוקים לאנשי צבא. כאן הכוונה היא אחרת לגמרי, וצריכים לדעת את זה ברור, זוהי גזירה להעביר על הדת ועל כגון דא נשנו הדינים של מסירות נפש, ונפסקו להלכה בשו"ע בדיני מסירות נפש, שאם יש גזירה של להעביר על הדת צריכים למסור את הנפש!