לא סיפרו לכם: הרפורמים עדיין יוכלו להתפלל בכותל - סרוגים

לא סיפרו לכם: הרפורמים עדיין יוכלו להתפלל בכותל

מזכיר הממשלה חשף היום את הסעיפים הלא מוכרים במתווה הכותל: "ראש הממשלה הנחה להאיץ את הכשרת הרחבה הדרומית, כדי שיהודים מכל הזרמים, יוכלו להתפלל בכותל"

לא סיפרו לכם: הרפורמים עדיין יוכלו להתפלל בכותל
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

ביטול מתווה הכותל.

מאז אתמול ישנה מתקפה קשה מצד ארגונים רפורמים וקונסרבטיבים על ממשלת ישראל, בגלל ביטלו מתווה הכותל. הסוכנות היהודית הוציאה היום הודעת גינוי להחלטה: "אנו מוקיעים את החלטת ממשלת ישראל מאתמול אשר סותרת את ההסכמות שאליהן הגיעו הסוכנות היהודית וצדדים נוספים להפיכתו של הכותל לסמל מאחד ליהודים מסביב לעולם ובמילים אחרות: כותל אחד לעם אחד".

היום (ב') התייחס מזכיר הממשלה צחי ברוורמן להחלטת הממשלה על מתווה הכותל וחשף כמה סעיפים בהחלטה שלא סיפרו עליהם בתקשורת: "לראש הממשלה נתניהו חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל. לכן, בצד ההחלטה אתמול, הוא הנחה 3 הנחיות שאף אחד לא שם לב אליהן", אמר ברוורמן.

"ראשית, ראש הממשלה הנחה להאיץ את הכשרת הרחבה הדרומית, כדי שיהודים מכל הזרמים, יוכלו להתפלל בכותל. שנית, שיהודים מכל הזרמים יוכלו להמשיך ולהתפלל שם – גם היום." הוסיף ברוורמן ולמעשה הזכיר כי לרפורמים יש היום רחבה נפרדת בכותל, אך היא ריקה מחוסר שימוש.

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן (צילום: לע"ם)

סעיף שלישי בהחלטת הממשלה, נוגע למתווה הכותל עצמו. "ראש הממשלה הנחה את השר צחי הנגבי ואותי להמשיך בהידברות כדי לנסות ולהגיע לפתרון. אני ממליץ לכל מי שמנסה לתפוס על זה טרמפ, לדייק בעובדות", סיכם ברוורמן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
פתרון מקורי
נדביה | 26-06-2017 17:47
אפשר לבנות כותל חלופי בכל מקום שירצו ויעשו שם מה שירצו .אפשר גם באמריקה לבנות כמה כתלים הרי הם ממילא עזבו מזמן את הציונות ואת עם ישראל ,סתם פרובוקטורים!!
2
הם הרי עקרו את ירושלים מה"תפילה" שלהם, כולה הצגה.
שבי | 26-06-2017 18:22
3
כמו שהשר בנט הסביר. יש רחבה לרפורמים
| 27-06-2017 1:34
בכותל הדרומי והיא תורחב.הכניסה אליו צריכה להשאר כמו שהיא עכשיו. אורתודוקסים לא אמורים להתבלבל בכניסות. הכניסות צריכות להיות נפרדות כמו שהן היום.הרפורמים מזכירים את הנשים הפלאסטינייות שצועקות על הפרדה. לה היהודים לא צועקים על ההפרדה. כי הזבל רוצה תמיד להצמד למכובד.
4
ביטול הסכם
יוסף בלאו | 27-06-2017 7:57
כל המאמר לא לעניין. אחרי שנות דיבורים נחתם הסכם עם מנהיגיהיהודים בחו״ל. החרדים ידעו כל פרטי ההסכם. כאשר הגיע הזמן לקיים ההסכם החרדים מחו ונתניהו בטל ההסכם. המנהיגים שהיו בארץ לאסיפה התרגזו, לא רק הרפורמים.
5
מעניין שארגונים כאלה קיימים רק ביהדות...
יניב | 27-06-2017 8:56
מוכיח שדת האמת היא תורתנו הקדושה. רק על אמת קמים מרעים.
בכל דת יש פלגים, איפה אתה חי?
שי פישר | 25-07-2017 10:27
6
טוב שכל יהודי יתפלל בכותל!! איזו כותרת מטופשת לכתבה...
ברוריא | 27-06-2017 11:31
.
7
שר הבריאות יעקב ליצמן, הנציג החרדי מחסידי גור
שר הבריאות יעקב ליצמן, | 27-06-2017 21:20
שר הבריאות יעקב ליצמן, הנציג החרדי מחסידי גור בכיר בממשלה, לא הצביע בעד הקפאת מתווה הכותל, זאת למרות שהיה נוכח בישיבת הממשלה המדוברת - כך נודע "זה היה תמוה" יו"ר יהדות התורה המשכיל שר הבריאות יעקב ליצמן לא הצביע בעד הקפאת מתווה הכותל - זאת למרות שנכח בישיבת הממשלה שעסקה בנושא. כזכור, ביום ראשון אישרה הממשלה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את מתווה הכותל, הקפאה שהיא מעין ביטול, כפי שהסבירו הנציגים החרדים, שכן כל שינוי במתווה יצריך החלטת ממשלה חדשה. ראשי המפלגות החרדיות יצאו בהצהרות לתקשורת וחגגו את ניצחונם, אולם שר אחד שמר על שתיקה עד הערב: מדובר בנציג גור, שר הבריאות יעקב ליצמן. ונודע כי השר ליצמן נכח בישיבת הממשלה, אולם החצוף נמנע ולא השתתף בהצבעה על הקפאת מתווה הכותל - כך מאשימים בכירים בממשלה. גורמים שנכחו בחדר בו נערך הדיון, סיפרו "זה היה תמוה, ליצמן, החרדי הבכיר, לא משתתף בהצבעה. וזה גורם חילול שם שמים ברבים.